Det store håndledsmysterium


mdk
 Share

Recommended Posts

Min træningsmakker er ikke på MOl. Derfor stilles dette spørgsmål pr. stedfortræder, som så er .... gæt selv .... mig! :lol:

Han har spillet håndbold i 15 år, og det er ikke fordi det har givet ham løse håndled eller noget, men ved øvelser, hvor håndleddet presses ud i en vinkel i forhold til underarmen (fx. ved seated overhead DB triceps extensions), så får han smerter i håndleddet. Nærmest ved håndrodsknoglen.

Er der nogen af jer gringo'er, der ved, hvordan man afhjælper dette??

vh. en anden en mig

Link to comment
Share on other sites

det kan evt. være en subluksation af en håndrodsknogle - kiropraktor måske?

En udposning af ledkapslen, et såkaldt ganglion, kunne måske også tænkes at give samme problem og kan i så fald opereres med nogenlunde success.

jeg har det selv, men har desværre ikke fundet en kur - det er ret irriterende, at man fx. ikke kan lave en armbøjning pga. smerter i håndleddet, med mindre jeg gør det på knoerne, så er der ikke noget problem - det samme gælder selvf. i andre situationer, men alt kan ikke løses med knoerne(lyder lidt som en asiatisk fortunecookie :D).

Har han også bevægeindskrænkning?

-prøv at få ham til at presse håndfladerne imod hinanden foran kroppen og tryk dem så ind mod brystbenet samtidigt med at albuerne bevæges fremad - så skulle man kunne se det.

PM mig venligst, hvis han/I finder en forklaring/løsning på problemet :)

Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret.

Det er mest for at tage det i opløbet. Endnu er det ikke behandlingskrævende, der er ikke bevægelsesindskrænkning tror jeg, men det må lige testes. Men det er jo surt, hvis han bliver holdt tilbage af håndled, som nok er blevet slidt via håndbolden. Jeg tror måske, håndbolden har gjort leddet mere mobilt eller noget .....

Indtil nu er det så vidt jeg huske mest markant ved pressdowns for triceps og så den triceps-øvelse med håndvægt bag nakken.

Ang det med fortunecookie: Har du overvejet at blive klaptekstforfatter hos Gajol? Du ved, de her små vignetter, de har på pakkerne. Her tænker jeg også på det med afføring. Der må ku presses nogle små visdomsord ud i den forbindelse :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share