Tabe fedt uden tab af muskelmasse


Baardi bilder
 Share

Recommended Posts

Hej alle!

Jeg har lavet tung vægtløftning i ca. 8 måneder.

Jeg er en rask knægt på 1.83 cm og vejer 95 kg..... jeg ikke overdrevet tyk, men lidt hist og pist er der da! ;)

Jeg kan nu begynde at se f.eks. min brystkasse "træde" mere frem, men jeg træner for sund velvære, styrke og større muskler...... det ville da være rart hvis man så også kunne se bare lidt af det!

Jeg har læst at styrketræning f.eks. er bedre end kreds(cykle, løbe) i det lange løb, da kreds kun har øget forbrænding i ca. 2 timer efter endt træning, hvorimod der ca. er 24 timers øget forbrænding, grundet musklernes opbygningsprocress, efter styrketræning!?

Det er ikke kun fedt man skal skære ned på, men også kulhydrater........ men jeg skal jo stadig have energi i løbet af dagen, ikke mindst når jeg er i motionscenteret.

Jeg træner ca. 3-4 gange ugen, spiser 6 varierede måltider om dagen.

Lige efter træning drikker jeg lidt juice samt indtager en proteindrik!

Er der noget jeg kan gøre for at fremskynde fedtforbænding/tab eller skal jeg bare væbne mig med tålmodighed!??

På forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lånt et blad af en kammerat. 'Muscle & Fitness' er et amerikansk magasin med bl.a. et par interessante reklamer om at tabe fedt samtidig med at man beholder (evt. øger) sin muskelmasse.

Jeg lagde mærke til et par af produkterne. Uden at have nærlæst dem, så så det ud til at henvende sig til bl.a. konkurrencebodybuildere op til en konkurrence.

Det ene produkt hedder Hydroxycut. Jeg aner ikke hvad det består af (eller om det er lovligt i DK). Hvis der er nogen der kender dette produkt og evt. har erfaringer hermed, så er jeg meget interesseret i at høre dem.

Anyway... det kan findes i bladet 'Muscle & Fitness', marts år 2000, side 207-211.

Link to comment
Share on other sites

Hydroxycut laves af et firma der hedder Muscletech. Det har været solgt i Danmark på et tidspunkt (ved ikke om det bliver det mere). Produktet indeholder hydroxycitric acid, mahuang ekstrakt (en urte form for efedrin), guarana ekstrakt (urte form for koffein), willow bark ekstrakt (urte form for aspirin), l-carnitine, og krom piccolinate.

Som man kan se minder sammensætningen meget om den effektive efedrin, koffein og aspirin kombination som mange har brugt til at mindske fedtprocenten.

Jeg ville dog hvis jeg var dig tage kosttilskudsreklamerne i bodybuilderblade med et gran salt. De er som regel skruede op til at de næsten giver doping lignende effekt, hvilket aldrig er tilfældet i praksis. Det er praktisk talt umuligt at smide fedt, samtidig med at man øger sin muskelmasse. Hvis man vil øge sin muskelmasse, så skal man spise flere kalorier end man kan forbrænde. Hvis man vi smide fedt, så skal man spise færre kalorier end man kan forbrænde. Der er flere som har eksperimenteret med diæter hvor kalorie intaget cykles fra negativ til positiv kalorie indtag. Hatfields ZigZag diæt, ABCDE diæten osv., men jeg tvivler på at det er så nemt som disse diæt forfattere udlægger det til at være. En vigtig ting man skal huske på, hvis man vil smide fedt med minimalt muskelmasse tab, er tålmodighed. Jo hurtigere det skal gå, jo mere muskelmasse smider man. Så lad være med at smide alt for meget vægt, hvis man vil beholde sin dyrebare muskelmasse. Jeg har aldrig nogensinde været på en diæt for at opnå større definition, har altid trænet for at blive enten større eller stærkere, så der er sikkert andre her som er mere kvalificeret til at besvare spørgsmål omkring hvordan en diæt skal sættes sammen hvis man er interesseret i mere definerede muskler.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hydroxycut og lignene produkter kan stadig købes på flere danske hjemmesider. Fælles for dem er at de næsten alle sammen hedder noget med .....cut og at de indeholder mahaug. godt nok kan man se på deres side at der står NO MAHAUG, men det er bare fup.

Det virker men er Ulovligt.

Link to comment
Share on other sites

hvorofr kører ikke barer en lave kal diet med højet protein und hold og en god løbe tur om morgen før morgen maden men det er vigitgt at få nogen kulhydrater på det tidspunkt ellers vil i brænd muskel af også men ikke på den anden måde da kroppe har lidt at arbejde med

ses'

mvh

wing

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hej allesammen.

ang det stof hyd. er eller var meget propulær i usa.  men der kommer så meget og de love det ene after det andet. naive amerikaner!!!

men i dk hedder det (cutting forse) osv.

jeg sælger dem selv så hvis der er nogler der er interesserert så mail tilbage. det findes i forskellige pak. med forskellige navne som tatal ripped ,cuttind cuting force osv. dem jeg har er lovlige i dk.

de findes i forskelige mængder. altså indholdet af stoffet.

jeg køre dem selv og har hjulpet mange overvægtige . fyr der gerne ville rippes piger som gerne ville smide det sidste på røven,  kun med positive resultater. det er også godt hvis man mangler energi eller lige ville motiveres til træning da man er færdig efter arb.

du forbrænder dobbelt så meget kcal. end normalt også når du slapper af.

                       

                     tro mig det hjælper!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

DOCTOR!

ECA stack som du siger at du sælger, øger kroppens forbrænding med 3-4% IKKE 50-100%

ECA stack som de forskellige mærker "hydroxycut" "Xenadrine" osv. markedsfører er en version af det danske receptpligtige middel "Let Igen" forskellen er som skrevet ovenfor at de amerik. produkter som beskrevet er lavet på urteekstrakter, hvor let igen er kemisk producerede stoffer.

M.-

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Prøv dette link...

hhtp:/danjohn.org/diet.html

Danny omlagde sine kostvaner på en interessant måde - det er spændende læsning fra VIRKELIGHEDENS verden.

Muscle & Fitness? Hydroxycut??  Rippedfuel?? cut dit og dat??

GLEM ALT DET MØG!!!

Jeg tabte ca. 15 kg. på 3 måneder ved at drosle lidt ned for slik og andet junk (dvs. jeg STADIG spiste noget af det i weekenden!). Til at starte med skar jeg også en anelse ned for kalorierne generelt - men tabte mig FOR HURTIGT, hvorfor jeg begyndte at spise de samme mængder som altid.

Det er vist fint at spise 5-6 gange om dagen.... jeg spiser stadig kun de klassiske 3 måltider - virker fint for mig...

Jeg tror at det der gjorde den egentlige forskel, var at jeg begyndte at inkludere eksplosive træningsøvelser (Olympisk vægtløftning) i min træning!!

Jeg er efterhånden gået over til udelukkende at træne OV-øvelser. De træner kroppen som en HELHED plus at de øger stofskiftet gevaldigt.... sikkert ligesågodt som Hydroxydillerdaller ;0)

Min recept for fedttab+at bevare styrke er så:

OV-øvelser 2-3 gange om ugen

skær ned på junk

Spis MASSER af sund mad

træn mave med FÅ, men progressive øvelser!

Hej...

Link to comment
Share on other sites

Hej Baardi bilder!

Alle de kosttilskud som øger forbrændingen vil automatisk have en nedbrydende effekt på din muskel masse, det er ligegyldigt om det hedder T3 (thyroxin hormon) eller hydroxycut (hvilket er et L.O.R.T.E produkt), det eneste kosttilskud som jeg kender som kan forhindre nedbrydningen af muskelceller under streng diæt er HMB... og du kommer til at slippe ca. 900,- for en måned! Dyrk 30 min. motion på tom mave om morgenen, og 30 min. efter din styrketræning... rimelig basalt, men det virker... og glem alt om mirakkelkure, hvis du skal ha' noget som virker er det ulovlig og på dopinglisten!!!

Link to comment
Share on other sites

Til John S

En løbetur på tom mave? Du skal lige huske at manden gerne ville beholde sin muskelmasse. Du har fulstændig ret i at han vil tabe sig, men det er både fedt og muskelmasse, man mister...

Til Baardi Bilder

Du kan sagtens øge din muskelmasse, og samtidig smide mavebæltet. Her kommer det du skal gøre...

Muskler er opbygget at protein, så du skal have rigeligt med protein (ca. 2-2½ gram pr. kg kropsvægt om dagen). Samtidig skal du skære ned på dit indtag af kulhydrater og fedt.

Det er nok nødvendig med protein-tilskud, da du skal op omkring 200 gram om dagen (ca 8 liter mælk el. 3,337 kg æggehvider)

Protein og fedt er også energi (sekundær energi).

HUSK! Dit samlet kalorie indtag skal ikke være for lav, og ikke for høj. Den skal ligge lige under dit daglige forbrug.

Hvordan finder man ud af det?

Prøv dig frem, hvis du ikke har muglighed for at kende nøjagtig dit behov. DU KAN MAX. TABE DIG 1 KG PR UGE, UDEN AT DET GÅR UD OVER MUSKELMASSEN!!! Det er bare et spørgsmål om at tilrettelægge sin kost.

4 gode råd

1) Drik masser af vand (2-3 liter om dagen)

2) Spis pasta, ris og kyllign

3) Spis masser af frugt (5-6 stk om dagen)

4) Cykel efter styrketræning, men kun i 10-15 min (med stor belastning) da kroppens recurser herefter vil være opbrugt

Hvis du vil have flere gode råd, kan du klikke ind på min hjemmeside eller skrive til mig

MVH Carsten C

http://www.cc-motion.subnet.dk

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville altså holde mig til Milos råd!!

Eksplosiv og tung vægttræning med lave gentagelser er vejen frem! Læs evt. nogle af de gode råd du kan finde under "styrketræning" og "den perfekte træningsuge."  Så er det bare om at spise "normalt" sundt og få nok protein (hvilket ikke skulle være helt umuligt gennem kosten).

Jeg vil modsige Carsten Chr, og ikke anbefale den cykeltur efter træning.

Derimod kan du godt spise en banan el. lign. efter træning sammen. Gerne sammen med dit protein. Din krop har godt af at få fyldt depoterne op efter træning. Dette skulle gerne medføre at dine muskler vokser = forbrænder mere energi døgnet rundt!

Det vil muligvis tage lidt længere tid, men er klart en bedre og mere sund løsning på lang sigt! Det med at pine sin krop før morgenmaden eller efter træningen er ikke en go´ ide!

MVH, DBM

Link to comment
Share on other sites

Uanset hvordan du vender og drejer det, så er det umådeligt svært at øge i muskelmasse, samtidig med at man smider fedt. At bibeholde muskelmasse, mens man smider fedt er en anden sag. Opbygning af muskler har ikke kun noget med protein indtag at gøre. En øgning i muskelmasse kræver et postivt kalorie indtag (indtagelse af flere kalorier end man kan forbrænde). Ønsker man at mindske ens fedtdepoter, så kræver det et negativt kalorie indtag (indtagelse af færre kalorier end man kan forbrænde). De 2 ting er i modstrid med hinanden, og jeg kan ikke se hvordan det er muligt at maksimere begge ting.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej og tak for alle de gode svar!!

Carsten chr bud lyder slet ikke dumt!

Dog tror jeg lige at jeg holder mig fra løbeturen om morgenen!!

I forvejen sørger jeg for at få nok proteiner, men jeg vidste faktisk ikke at man skulle passe på med for mange kulhydrater!!

Hvis jeg ikke tager meget fejl så lyder opskriften på go' muskelvækst/fedttab mht kost:

lavt fedtindtag

skær ned på kylhydrater

masser af vand

Endnu engang tak!

Link to comment
Share on other sites

STOOOP!

Jeg er glad for at du kunne bruge mit råd, men du må endelig ikke skære for meget ned på kulhydrater da det kan have den uheldige virkning på dine muskler, at de groft sagt omdannes til sukker (under træning) og bruges til energi :eek2:

Skær lidt ned af gangen, og et godt råd er at kontrollere dit nuværende kalorieindtag. Dit nye kalorieintag skal være lidt mindre hvis du holder den samme vægt nu, og gerne vil tabe dig lidt.

1 gram protein = 4 kcal

1 gram kulhydrat = 4 kcal

1 gram fedt = 9 kcal

Til DBM: Jeg siger ikke at det er godt til alle formål at cykle efter træning. Men hvis han vil tabe sig ved at dyrke lidt motion, så er en 10-15 min hård cykeltur efter træning nok den bedste løsning

Link to comment
Share on other sites

Hej Michael,

Om man kan udnytte energien i fedtet til at opbygge muskelvæv?

Vores energikilder er: Kulhydrat, Protein og Fedt.

Vi forbrænder ALLE disse energikilder hele tiden. Dog ikke ligeligt. Vi forbrænder mest kulhydrat og fedt forbrændes MINDST. Kroppen er mest nærig med fedtet fordi det gemmes til hungersnød. At det på denne måde slår os ihjel i dag er vel ret ironisk.

Man kan heller ikke omdanne fedt til de nyttige proteiner (musklers byggesten).

Derimod er det ikke udelukket at kulhydrat kan omdannes til fedt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share