Det Store Vasketøjs-Mysterium


mdk
 Share

Recommended Posts

Nu er jeg jo alle skaders Godfather. Gi mig en 1-kilos håndvægt i næven og jeg laver en skade på mig selv inden 5 minutter.

Først var der knæet, så var der skulderen, så var der den bicipitale tendinitis, så var der albuen. Nu sætter jeg trumf på: Ryggen.

Jeg står som regel for husholdningens vask af tøj (inkl. slæbe tøj til og fra vaskeri 150 meter væk). Jeg har bemærket noget underligt: Jeg får meget ondt i ryggen, når jeg hænger vaskeklunset op! Sådan ca. midt på ryggen.

I min træning er der OK hård mave- og lændtræning og jeg har ikke rygproblemer i forb. med træning (undtagen dødløft, som jeg desårsag ikke har kørt i flere uger). Men fem våde sokker tager livet af mdk's sarte ryg. :blink:

Hvad går der galt her?? Det er da underligt. Har andre vasketøjsentusiaster bemærket lignende??

Link to comment
Share on other sites

Præcis, Blackmoore. Hvis man trak en linje mellem nakken og det sted, hvor ryggen deler sig i to, så ville det være midt på linjen.

Det er åbenbart, når jeg igennem lidt længere tid holder en vægt ud fra kroppen....

Tørretumbler?

Link to comment
Share on other sites

Hvad går der galt her?? Det er da underligt. Har andre vasketøjsentusiaster bemærket lignende??

Tørretumbler??? :blink:

Den vil jeg klart tilslutte mig, men der er nu ikke noget, der kan slå lufttørret tøj. Duften af vind i sengetøjet er jo lige til at falde i søvn af. :)

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Vandpyt << Jo men en tørretumbler løser jo ikke spørgsmålet om, hvorfor jeg blir mør i ryggen - tilsyneladende over ingenting.

Jønke << Jeg ser frem til en tilbagemelding efter endt kursus. B)

Nu jeg tænker over det, har det været på den her måde lige siden jeg var teenager. Jeg arbejdede i den stedlige Fakta-butik og skulle slæbe ølkasser. Der havde jeg samme probs.

Link to comment
Share on other sites

Yoga for ryggen kan gøre underværker, det ved jeg fra andre der har døjet med ryggen og intet godt resultat har fået med styrketræning. Styrketræning har på visse områder nogle mangler.Visse former for yoga er ikke kun myter, røgelse og tarmskyldninger;) men kræver i høj grad styrke og udholdenhed i ryggen. Jeg ved selv at der bliver slået meget på tromme overfor det at styrketræne at Yoga i langt højere grad er brugbart i dagligdagen. Selvom det selvfølgelig er en sandhed med modifikationer.

Link to comment
Share on other sites

Duften af vind i sengetøjet er jo lige til at falde i søvn af.  :)

'Pyt

Hvon i hede hule norske nå lugter vind? Lugter vind kraftigere jo mere det blæser? Hvad lugter bedst: østen- eller vestenvind???

:blink::blink::blink:

Det kommer an på hvilken side gylletanken ligger. ;)

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Vandpyt << Jo men en tørretumbler løser jo ikke spørgsmålet om, hvorfor jeg blir mør i ryggen - tilsyneladende over ingenting.

Jønke << Jeg ser frem til en tilbagemelding efter endt kursus. B)

Nu jeg tænker over det, har det været på den her måde lige siden jeg var teenager. Jeg arbejdede i den stedlige Fakta-butik og skulle slæbe ølkasser. Der havde jeg samme probs.

jeg kender samme "fænomen", jeg kan få det af at sidde stille :blink: Har dog aldrig arbejdet i Fakta, så skulle det vist være tilbagevist at det kun tager fem minutter at få ondt netop DER.

Jeg har haft det siden jeg fik et brud på ryggen i netop det område, jeg mindes ikke at have haft ondt i det område da jeg var yngre, så jeg har bare sat det i forbindelse med bruddet.

Link to comment
Share on other sites

Mere om det når jeg har været på kursus i øvre ryg og nakke sidst på måneden :tongue:

Nogle nye indsigter?? :)

Sas << Jeg har svært ved at se mig selv siddende i lotusstilling på et yoga-hold sammen med 10 forstadsfruer, men måske man sku låne en bog om det og komme i gang .....

Link to comment
Share on other sites

stiller mig frivilligt til rådighed for de eventuelle massageøvelser der måtte være tilhørende sådan et kursus min ven :lol:

:) Det lyder godt D&D, men det er altså et princip som næsten udelukkende er baseret på patientens egen indsats - ikke behandlerens. ;)

Link to comment
Share on other sites

stiller mig frivilligt til rådighed for de eventuelle massageøvelser der måtte være tilhørende sådan et kursus min ven  :lol:

:) Det lyder godt D&D, men det er altså et princip som næsten udelukkende er baseret på patientens egen indsats - ikke behandlerens. ;)

PIS !!! :( <_< :lol:

Link to comment
Share on other sites

Sokker går ikke væk af sig selv, de gemmer sig altid inden i et hovedpudebetræk eller dynebetræk. Derinde sidder sokkerne så og gnider sig i de små hænder og gnækker: Hæhæ, nu tosser Miss P igen rundt med forskellige sokker på fusserne, fordi hun ikke kan finde os. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share