Øm ?


mdk
 Share

Recommended Posts

Jeg er begyndt at dødløfte. Er også blevet mere opmærksom på at spænde op under bænk (hvor jeg før lå flad som en pandekage).

Men på trods af ikke overvældende belastning og pænt svaj i ryg under DL, så går den meget i ryggen. Min fornemmelse er, at teknikken skulle være sådan rimeligt på plads.

Forleden slæbte jeg en tung vaskekurv 200 meter hjem fra vaskeriet. Det går også lige i rygstykkerne.

Jeg har to, tunge støtteøvelser for ryggen - hyperextensions (mig+15 kg) og seated crunch (sådan en technogym-maskine, hvor jeg sætter en 9-kilo-håndvægt oveni de vægte, maskinen er ustyret med).

Men de øvelser er åbenbart ikke nok til at gøre ryggen stærk nok, hvilket undrer mig meget.

Nogen, der har oplevet noget lignende?? Er det noget, man bare skal træne igennem?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du bare bliver øm i rygstykkerne er der ikke noget at være bange for. Det er ikke så behageligt, men der sker jo ikke noget ved det.

Og det er ikke til at undgå man bliver ramt af ømhed i ryggen engang i mellem, hvis man dødløfter...

Der er så mange der bliver helt paniske, fordi vi altid er blevet tudet ørerne fulde af at ondt i ryggen er lige så slemt som barnemord og skatteunddragelse - men det er altså bare en øm muskel som alt andet i langt de fleste tilfælde.

Du skriver iøvrigt, du direkte svajer i ryggen under dødløft... Det behøver du sådan set ikke. Bare en ret ryg eller meget let rundet er helt fint.

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share