Højreside vs. venstre


Psykonauten
 Share

Recommended Posts

Hej gutter, jeg har et problem i en del øvelser, bl.a. Barbell Bent-over Row og lat mach. Når jeg træner disse øvelser kan jeg enten se i spejlet at den højre side trækker det meste, eller jeg kan mærke det i dagene efter. Min højre arm har altid været den stærkeste, men det er jo ikke så god hvis jeg træner så min krop bliver usymetrisk. Hvad skal jeg gøre ved dette? Skal jeg sætte vægten midlertidigt ned for at få venstre arm/side med? Eller er der noget andet jeg kan gøre?

Håber det var forståeligt, selvom jeg er halvstiv.

Mvh. Psyko

Link to comment
Share on other sites

Koncentrer dig om at lave øvelserne med perfekt form med en moderat workload. Dermed kommer du ikke til at "snyde" med din dårlige arm. Husk så den rigtige form og arbejd dig op.

Jeg kender det fra mig selv at jeg kommer til at snyde lidt til sidst i sættene med den svage arm i biceps curl, men stadig kører sættet korrekt med den gode arm. Man skal bare koncentrere sig om formen, så kommer alt det andet med automatisk. :wave:

Edited by Lucas
Link to comment
Share on other sites

Okay, tak for hjælpen. Angående højre venstre, så har jeg et lille problem jeg håber I også vil være behjælpelige med. Min krop har altid været formet sådan at lige under de nederste ribben, så buede den rimeligt kraftigt indad i hver side, noget som jeg ikke har været helt tilfreds med. Derfor begyndte jeg for noget tid siden at træne på sådan en her med det resultat at...Jeps I gættede det, manglen på musklemasse er blevet lidt mere massiv i den højre side! :) Det ville være komisk, hvis ikke lige det var på min krop. Mit spørgsmål er simpelt: Hvilken side skal man dreje mod for at træne venstre? Det skal lige siges at den jeg træner på, ser en anelse anerledes ud, bl.a. kan sædet drejes, håber I kan komme med et fornuftigt bud alligevel.

Mvh. Odin

Link to comment
Share on other sites

For at træne den venstre del skal du dreje til venstre, da musklen du ønsker at træne således vil trække sig sammen og tvinge overkroppen til den side.

Mht. at din højre side er stærkere end den venstre, så det helt normalt. Alle har en dominant side - normalt den højre side. Jeg ville også, som foreslået, fokusere meget på at lave øvelsen korrekt evt. med mindre vægt og derved få din venstre arm/side med! Gode resultater i styrketræning kræver efter min mening en god teknik og forståelse for øvelserne. Efterfølgende kan man så begynde at tage mere vægt på!!

jøjpee

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share