klatre i reb?


laush
 Share

Recommended Posts

Jeg er flyttet og i den forbindelse er mit hjemme træningsudstyr flyttet med, men jeg har ikke mulighed for at udføre chin-ups nogen steder og vil helst ikke investere i en chin-up bar.

- MEN; lige udenfor vores dør findes et reb (sat op til at børnene kan gynge) og jeg har lige været nede og se om jeg kunne kravle op af det. Så kom jeg til at tænke på at den bevægelse man foretager sig i "reb-klatring" må stresse lattissimus dorsi og biceps lige så godt som chin-ups eller hvad?

Jeg skifter mellem henholdsvis at trække mest med højre, dernæst venstre, dvs. først sætter jeg højre arm øverst og venstre virker som synergist og i næste "træk" omvendt. Håber på at komme til at kunne trække mig op med én arm ad gangen når det andet bliver for let.

Hvad siger i til det?

Link to comment
Share on other sites

Det burde sådan set virke på samme måde som chin-ups - dog afhængigt af om man laver wide chin-ups eller narrow (med fx. underhåndesgreb)! Jeg har prøvet at lave chin-ups i to reb som hang tæt på hinanden og det gav godt i både latissimus og biceps samt at det desuden krævede en god styring af begge reb, hvilket øgede kravet til øvelsen på en god måde :bigsmile:

Mvh. jøjpee

PS: En chinning bar til en dørkam koster ikke alverden og den kan fjernes efter brug - og den er efter min opfattelse den bedste rygøvelse (altså med underhåndsgreb!!)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke et billede og jeg kan heller ikke sige hvor meget den kan holde til. ( Ja. det var ikke megen hjælp :( )

Men jeg kan da sige at den har holdt til alle der har prøvet den på mit kollegie. ( Der er et par store i mellem )

Jeg vil tro den har været udsat for en 110-120 kg. ;) Det er rigeligt til mig. <_<

Den virker ved at man skruer en tap ind i karmen. ( på begge sider ) Dernæst skruer man en stang i spænd mellem de to tapper. ( håber det gir mening :) )

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share