Dødløft - hvordan ?


Iglo
 Share

Recommended Posts

Jeg synes det er rart at den lige kommer ned og ligger stille en meget kort øjeblik. Det bevirker, at jeg kan komme godt ned i knæ og rette ryggen helt ved næste løft. Men det er vigtigt at der hele tiden er spænding i musklerne og at den ikke ligger stille i for lang tid, da dette vil gøre øvelsen mindre effektiv, efter min mening :)

jøjpee

Link to comment
Share on other sites

Det er rigtigt at træner man for hypertrofi, så er det ligegyldigt hvordan man gør, hvis teknikken i øvrigt er helt i orden.

Men netop pga. teknikke er det en god ide at lade stangen ramme jorden og "ligge død". Herved kan man langt lettere genvinde korrekt positur inden næste løft - og dette er vigtigt. ;)

Link to comment
Share on other sites

men hvis vi sætter tingene lidt på spidsen: ligger vægten ikke helt død mellem sættene, så vil det med tiden betyde dårligere startstyke, hvilket giver lavere workload, hvilket giver ringere hypotrofi. Så helt ligegyldig for bb er det vel ikke :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

men hvis vi sætter tingene lidt på spidsen: ligger vægten ikke helt død mellem sættene, så vil det med tiden betyde dårligere startstyke, hvilket giver lavere workload, hvilket giver ringere hypotrofi. Så helt ligegyldig for bb er det vel ikke :bigsmile:

Sat på spidsen - jo, det mener jeg også er tilfældet. ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share