Kort biceps


enkæmpesmed
 Share

Recommended Posts

Sådan er du født, og det er der ikke noget at gøre ved. Beklager, hvis dét ikke var det svar du gerne ville have, men sådan er det desværre. Hvis din biceps har god størrelse, er alt jo fint alligevel, ikke? ;)

Link to comment
Share on other sites

Prøv at spænd biceps med håndfladen ind mod din skulder/krop. Prøv så og drej den sådan at tommelfingeren er mod kroppen. Altså sådan som du ville holde en hammer, eller ketsjer eller sav eller :tonguew: , eller.....

Prøv at se på biceps. Spændende ikke! - Kort/lang!!

Link to comment
Share on other sites

Du kan prøve at ændre længden på din biceps ved udspænding af musklen. Hold strækket i min. 20 sekunder og gerne 3-4 gange flere gange om dagen i nogle uger. Efter en sådan intervention burde musklen forlænges. Men, som det også er blivet nævnt, er din biceps højst sandsynligt skabt sådan fra naturens side og det er der ikke rigtigt noget at gøre ved ;)

jøjpee

Link to comment
Share on other sites

hmm, håb vel næppe......

det er ren 80'er vitaminer der har givet ham den fylde i biceps....

ik ngt respekt der.....

Devito

Der er sku snart mere selvretfærdighed på MOL end i det amerikanske bibelbælte. Tag nu for f..... og slap lidt af. A-manden fortjener respekt. Han sled træningspartnere op i snesevis under sine ultrarfokuserede og højintensive træningspas. Han søgte selv al den information han skulle bruge og eksperimenterede sig frem til hvad der virkede for ham (noget en del herinde kunne lære noget af!).

Man KAN ikke forlænge sin biceps. At Arnolds synes længere senere i hans karriere skyldes til dels at hans biceps blev større og derved mere fyldige, at hans underarme blev større (så mellemrummet blev mindre når armen var bøjet 90 grader) samt at han i langt højere viste armen frem med underarmen mere i hammergrebsstilling end her på billedet.

Link to comment
Share on other sites

Du kan prøve at ændre længden på din biceps ved udspænding af musklen. Hold strækket i min. 20 sekunder og gerne 3-4 gange flere gange om dagen i nogle uger. Efter en sådan intervention burde musklen forlænges

sikke noget sludder!

Det er ikke noget sludder at bindevævet i musklen kan forlænges ved udspænding. Fænomenet hedder stressrelaxation og kan bl.a. ses på en guitar, når strengene efter noget tid forlænges og guitaren derfor behøver at blive stemt. Dette er selve ideen med udspænding!!

Dog vil det nok ikke i denne situation ændre på selve udseendet af biceps musklen, men med garanti forlænge muskel- senekomplekset, hvis den skulle være blevet kort af al den bicepstræning.

jøjpee <_<

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke noget sludder at bindevævet i musklen kan forlænges ved udspænding
Rimeligt kontroversielt emne - nogle hævder at det er musklens tolerance overfor smerte som flyttes..
men med garanti forlænge muskel- senekomplekset, hvis den skulle være blevet kort af al den bicepstræning

Den garanti vil jeg rigtigt gerne se noget dokumentation på - det var der i hvert fald ikke da jeg skrev hovedopgave på fysstudiet.. B)

Link to comment
Share on other sites

Ok, der tales om 2 effekter ved udspænding - en viskoelastisk og en neurofysiologisk. Den viskoelastiske er ren biomekanisk, hvor bindevævet stressrelaxerer over tid og forlænges. Den anden, som du nævner, handler om en forbedret tolerance (neurologisk) mod udspænding. Det der undervises i på Københavnerskolen, hvor jeg selv er uddannet fys. fra!!

Mht. til evidens for udspænding, så er det rigtigt at der mangler mere dokumentation for disse omtalte effekter, men jeg mener, at Dr. scient Peter Magnusson har lavet et godt studie om udspænding :bigsmile:

jøjpee

Link to comment
Share on other sites

Et andet spørgsmål er hvor længe de nævnte parametre holder. Jeg husker et foredrag hvor en forsker mente, at den komponent; den neuromuskulære, kun holder 1 time. Ikke nok til at give noget til biceps længe (i hvert fald ikke på langt sigt :w00t: ) og et glimrende argumenmt for at strække ud før træning (hvad det så har med denne tråd at gøre).

Link to comment
Share on other sites

Mht. til evidens for udspænding, så er det rigtigt at der mangler mere dokumentation for disse omtalte effekter, men jeg mener, at Dr. scient Peter Magnusson har lavet et godt studie om udspænding :bigsmile:

jøjpee

Det har han, (Peter Magnusson (mener nu ikke han er doktor?)) og han talte om den neurologiske tilpasning.. Han kunne ikke måle en forlængelse af muskel-sene komplekset..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Der er ALDRIG presenteret et eksempel på en BB, der har forlænget sin biceps. Og der er masser der har prøvet. Glem det, it ain`t gonna happen!

Til gengæld er der flere der har forbedret deres peak ved at fokusere på brachialis og det lange hoved i biceps. Larry Scott kommer mig i hu. Arnold er en anden.

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Jsc.. Hvordan fanden vil du fokusere presset mere på biceps long head?..

Biceps er jo to muskler, men så vidt jeg ved kan du ikke isolere de to dele, og derved træne den ene del mest..

Med hensyn til brachialis kan man vist isolere den bedere ved at lave preacher hvor man laver en albue blokering.. Men du bruger den også i stor grad ved almindelig BB curl..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share