Træning i Thailand


muffedis
 Share

Recommended Posts

Jeg er så heldig at skulle 14 dage til Thailand, nærmere betegnet Koh Samui, i august. Det er selvfølgelig super lækkert, men nu har jeg lige læst artiklen på forsiden omkring pause i træningen (hypertrofi/atrofi). Jeg styrketræner fast min. 3-4 gange om ugen og konditionstræner min. 5-6 gange ugentligt. Jeg holder kun pauser hvis jeg er syg eller har skader, hvilket sjældent sker! Hvad vil i anbefale mig at jeg gør? Skal jeg finde et center på ferien, eller kan jeg godt slappe af i 14 dage og give kroppen en ordenlig ferie?

Jeg er selvfølgelig ikke interesseret i at miste muskelmasse, er godt klar over at det ikke kan undgås at tage lidt på, men så må jeg bare på den igen med diæten når jeg kommer hjem :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hvorvidt det er mest fordelagtigt at holde pause elller træne i de 14 dage vil jeg lade andre afgøre. Desværre tror jeg bare at du ikke har noget valg.

Selv har jeg ikke været på Ko Samui, men i stedet naboøerne Ko Pha-Ngan og Ko Tao, og der var ingen centre. Da jeg formodes at Ko Samui minder meget om de to andre øer, ferieøer med kun få fastboende indbyggere, tror jeg ikke der er noget center - desværre.

PS: Har du virkelig tænkt dig at opholde dig hele ferien på Ko Samui, så kunne du jo lige så godt have taget til kreta eller Rhodos. Hvorfor ikke se noget mere af det rigtige Thailand, end blot blegfede turister på en badestrand?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har set på kortet over øen at der rent faktisk er et world gym på Koh Samui!! Men at træne i 40 graders varme er kun noget jeg vil gøre hvis det er højst nødvendigt. Tak for svaret Søren, desværre er jeg ved en computer der kun kan gå ind på udvalgte hjemmesider og intranet, men jeg vil tjekke linket ud når jeg kommer til en anden computer :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har set på kortet over øen at der rent faktisk er et world gym på Koh Samui!!

Hvis der er et gym, så synes jeg hel klart du skal træne. Jeg trænede da jeg var i Thailand, det var virkelig var en spændende og anderledes oplevelse. Thaierne løftede ikke over 70 i sæt i bænkpres, og med mine 100-110 kilo i sæt, var jeg virkelig kongen af centeret. Den første dag jeg var der, kørte jeg bænkpres, og kørte vel 8-10 reps med 100 – 110 kilo. Bagefter hørte jeg klapsalver, først forstod jeg ikke helt hvorfor, men da jeg rejste mig op, så jeg at alle kiggede på mig. Den næste dag var der sågar en der kom hen og gav mig hånden og sagde at han havde hørt om mit løft. Følte mig Coleman :devil: En oplevelse jeg IKKE ville have været foruden.

Blot en lille anekdote fra mit ophold i Thailand, men jeg synes da du skal udnytte muligheden.

Link to comment
Share on other sites

Cilius, jeg ville gerne bare kunne fede den i 14 dage, men jeg er altså lidt nervøs for hvor meget jeg mister på det. Nu har jeg kørt diæt i 2 mdr og det kører bare derud med træning og kost. Jeg er super glad for de resultater jeg har opnået, og vil derfor helst ikke skulle starte HELT forfra når jeg vender hjem fra ferie... Dog er jeg klar over at det vil påvirke kroppen uanset hvad!

Link to comment
Share on other sites

14 dages træning vil helt sikkert gør at du går lidt tilbage, men på den anden side vil du komme igen totalt gennemrestitueret. Og da du alligevel ikke kan få noget ordenlig mad i Thailand, så behøver du altså ikke at træne, med mindre du da gerne vil!

Link to comment
Share on other sites

Ikke noget ordentlig mad i Thailand?? Mener du at det forholdsvis er sund mad de serverer?

Med ordenlig mad mener jeg bare at det ikke er mad der er egnet for folk der styrketræner, altså det indeholder stort set ingen proteiner. Lidt ris med kylling er nok det nærmeste du kommer på protein, og der er altså ikke meget kylling i. Mejeriprodukter spiser de ingen af, overraskende svært er det også at få fisk, i stedet spiser de ris til morgen, middag, og aften, og så frugter og grønssager. Det var umulig for mig at få bare i nærheden af de proteiner jeg skulle have, og når dertil kommer at du sikkert også indtager en del alkohol, så kan du næsten ligeså godt lade være med at træne.

Ellers er Thailand et pragfuldt land - glæd dig!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share