Løbetræning og større muskler


Hulk
 Share

Recommended Posts

Hej alle herinde, jeg er 27 år og har i mange år trænet styrketræning fordi jeg gerne ville være større, men jeg blev træt af at træne selvom jeg blev større. I de sidste 2 år har jeg ikke dyrket noget somhelst motion ,og har fået en såkaldt "ølmave" og mine ben er blevet tyndere ,så det ser ikke så smart ud. Jeg har her de sidste dage gået og tænket over om jeg skulle begynde at løbetræne, derved kan jeg jo få maven reduceret, men vil mine ben så ikke blive endu tyndere, jeg har ikke i sinde at få STORE ben, men ihvert fald lidt større ben end jeg har nu, hvad vil anbefale jeg skal gøre.

Hilsen Hansen

Link to comment
Share on other sites

Enhver brug af en muskel stimulerer/vedligeholder musklens vækst - også løb, selvom det langtfra er optimalt. Sørg for at få protein nok, men hold ellers et mindre kalorieunderskud. Så vil dine benmuskler næppe blive mindre af at løbe.

Men når det så er sagt, så er styrketræning nærmest nødvendig for at vedligeholde muskelmassen på overkroppen, hvis du løber meget i kalorieunderskud. Og så kan du jo lige tage et par sæt for benene også. Men tung squat sammen med meget løb kan blive for meget - under alle omstændigheder, start forsigtigt ud :)

Link to comment
Share on other sites

Utrolig så hurtig de nye medlemmer lærer hvad de skal svare - kun 44 indlæg.

:lol: :lol: :lol:

I de sidste 2 år har jeg ikke dyrket noget somhelst motion ,og har fået en såkaldt "ølmave" og mine ben er blevet tyndere, så det ser ikke så smart ud.

hvis det er så grelt det står til så tvivler jeg på at dine ben bliver tyndere af at du begynder at løbetræne lidt.

Med mindre du går virkelig seriøst igang med løbetræning tror jeg ikke det har den store betydning.

Tværtimod vil det da nok hjælpe med at holde på lidt masse modsat "total" inaktivitet.

PS jeg har også lært noget:

Tung Squat B)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du af med fedtet på maven, så er det kredsløbstræning du skal have gang i, da det klart er den bedste form for motion hvis man ønsker fedttab. Jeg synes dog det er en god ide at supplere løb med noget styrketræning, eftersom det opbygger muskelmasse og derved øger forbrændingen generelt. Du skal dog være opmærksom, som der også bliver foreslået i et andet indlæg, at starte roligt og ikke lægge ud med at træne tung squat lige fra starten.

Hvis jeg var dig så ville jeg starte med at løbe 2 gange om ugen á ca. 20-30 min. i 4 uger for derved at opbygge en relativ form og styrke dit bevægeapparat og klargøre det til noget squat. Efter de 4 uger kan du så begynde at træne 2-4 sæt squat med 8-12 RM om ugen. Herefter kan du så selv justere intensitet, hyppighed osv. i træningen - dvs. både med løb og squat.

Mvh. jøjpee

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share