For store ben!!!?


muffedis
 Share

Recommended Posts

Det er aldirg dårligt med et pat expertmeninger, så nu vil jeg prøve lykken :)

Jeg træner frem mod miss fitness 2004 og er startet på ditæ nu for at smide noget fedt- hvilket gør det nemmere at se hvor der mangler muskelmasse.

Mit problem er mine ben.. Jeg har selvfølgelig noget fedt der skal væk, og det er også godt på vej- men min muskulatur på forsiden er for kraftig. Min "træner" siger at det er det aerobic og spinning jeg har lavet der er skyld i det. Jeg underviser nu 2t. aerobic om ugen, styrketræner 3-4 gange og powerwalker min. 1t. 5 gange om ugen. Jeg skal fra august kun have 1t. aerobic per uge og jeg stopper fuldstændig med aerobic i december måned.

Hvad kan jeg evt. gøre for at hjælpe benene lidt på vej?

Link to comment
Share on other sites

De skal nok svinde hvis du holder op med at træne dem og starter på diæt.

Et spørgsmål jeg synes er interesant er om det måske er fordi der mangler noget masse på baglåret at quadriceps dominere, og det i virkeligheden var bedre at øge fokus på baglår?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i fuld sving med at træne dødløft :) Jeg kører 10 reps. i den , 15 reps. i leg extension og 15 rep.s i glute- det er min bentræning. Jeg tvivler på det er em god ide bare at stoppe med at træne benene. Mit håb er at køre lidt af massen af ved powerwalking og de mange reps. men jeg ved ikke om det kan lade sig gøre....

Link to comment
Share on other sites

Så tror jeg løb vil være bedre.

Ideen med powerwalk er jo at det er lavintensitet og dermed ikke tærer så meget på restitution og muskelmassen. Høj-reps sæt kan jeg absolut heller ikke se hvordan man skulle MISTE masse af - når vi stadig snakker muskler.

Link to comment
Share on other sites

Du skal heller ikke holde op med at træne dine ben fuldstændig, men hvis dine quadriceps er for store, må du jo nedtone træningen på det område og istedet uppe indsatsen på dine harmstrings!

Lad være med at lave squat og leg extensions og bliv ved med dødløft og leg curl.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du træner benpress skal du holde op med det, i det der er forsvindende lidt baglårstræning i forhold til når du squatter. Træn squat det giver en helstøbt underkrop og lav lidt legcurls,stivbenet dødløft, manuelle glutehamraises ved siden af.

Link to comment
Share on other sites

Enhver brug af en muskel giver for så vidt et hypertrofistimulus - nogle typer af brug (fx squat) giver mere hypertrofirespons end andre (fx løb og gang).

Hypertrofien, som stimulus forårsager, er selvfølgelig afhængig af kalorieindtaget.

Kalorieunderskud og manglende brug (sekundært brug med lille hypertrofistimulus; dvs. lavintenst brug som gang og løB) er den bedste måde at få en muskel til at svinde ind på.

Så selvom det lyder forskrækkeligt at lade være med at træne quadriceps, så prøv at lade være :)

Quadriceps er dog en stor muskel, som bidrager meget med den del af kalorieunderskuddet, som opnås ved cardio. Svømning er nok den type cardio, som er mest effektiv uden at aktivere quadriceps for meget. Svømning giver også en OK træning for overkroppen.

Link to comment
Share on other sites

Det kan godt være det er en god ide at vente lidt med at skære ned i bentræningen, da dine ben helt automatisk bliver mindre af at være på diæt. Mine egne blev en del mindre end de var før og er nu, så afhængigt af hvor længe du skal være på diæt, kan du afvente en smule og se om ikke der sker noget af sig selv....det gør der garanteret :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan kun tilslutte mig C-diddy :lol:

Mine ben mistede hele 6 cm til min første konkurrence!!!

Jeg mener, at du specielt som kvinde, skal du være obs på, at du har et meget større fedtlag end mænd, hvorfor du også vil miste mere i omkredsen specielt på den sidste del af diæten og måske endda mere end du regner med på nuværende tidspunkt!! :) :)

Det er selvfølgelig lidt svært at vurdere din muskelmasse på lårene uden billeder, men generelt så skader det ikke at have muskler på benene til miss fitness - jeg vil også tro, at så længe dit fedtlag er tilstede, så overvurdere du dine egne lårs muskelmasse i forhold til hvad de reelt holder!!!

Link to comment
Share on other sites

Du har nok ret! Og da der er 1 år til så skal det nok nås :)

Det er bare lidt deprimerende at man smider fedt på overkroppen og det går sååååå langsomt med benene!! Men det er åbenbart mit ømme punkt!

Nogen gode råd mht. forhindringsbane? Det skal lige siges at jeg er en mega kylling så jeg skal i gang i god tid, da der er en masse frygt der skal overvindes :( Hvor kan man øve sig og hvordan er det bedst at starte m.m?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke hvor du bor henne - så med hensyn til forhindringsbaner, der ligger i det fri, må jeg være dig svar skyldig!!!

Men det er altid en god ide at besøge det lokale klatrecenter og prøve kræfter med klatrevæggen et par gange, samt både løbe gennem dæk (ikke helt så let som det ser ud til specielt når man skal være hutig på samme tid :blink: ) og finde et sted hvor du kan øve dig i armgang samt at klatre op i et tov (evt. i en gymnastiksal på en alm. folkeskole eller gymnasium kan du få lov at lege lidt med disse ting hvis du spørger pænt ;) )

Det fleste større byer har en eller anden form for forhindringsbane, men jeg ved ikke hvor væsentlig den er for din træning, da de elementer som ofte er på en forhindringsbane til miss fitness ikke findes på de alm. udendørs baner!!!

Der er ikke andet for end at du må bruge din snilde :devil: og træne lidt her og lidt der!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share