Sign in to follow this  
Clark Kent

Clark Kent

Recommended Posts

En, to, tre det er en prøve..........

Ja, hvis det virkelig lykkedes, er jeg så altså endelig med på online log-vognen.

Kort om mig selv: 26 år, studerende, trænet i ca. 3 år heraf det sidste år "seriøst" (faktisk siden jeg begyndte at følge lidt med her på siden), træner i AUS (hej, Blackmoore) og følger i øjeblikket et hjemmestrikket fullbody-program med stærk HST-inspiration. Har desuden kørt en ren HST-cyklus med glimrende resultat.

Højde: 193 cm.

Vægt: 101 kg.

BF%: ?, men ikke helt hen i vejret

Jeg har endnu ikke prøvet deciderede max-forsøg, så jeg kan kun opgive mine tal som:

Squat: 3*6*110

Frontsquat: 2*5*110

Bænk: 3*105 (mit svageste punkt!)

Dødløft: 2*5*160

Målet med min træning er almindeligt velvære; træningscentret er der, hvor jeg slapper bedst af (rent mentalt altså)

Det var det; nu er jeg i gang!

God træning derude!

Edited by Clark Kent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak for velkomsten.

Hansen>

Programmet er som følger:

Tre dage om ugen

Dag 1: Frontsquat

Skrå bænk med håndvægte

Dødløft

Træk til bryst

Side laterals

Dips

Læg

Mave

Dag 2: Squat

Bænkpres

Et-bens-squat (i stedet for lunges)

Bent over rows

Military press

Træk til hage (kan ikke lige huske hvad den egentlig hedder, men det er den, hvor man står med en

stang i hænderne og med armene ned langs siden og så trækker op til hagen)

Læg

Mave

Dag 3 som dag 1 osv.

Opvarmningssæt + to sæt af 6-8 gentagelser i hver.

Jeg føler mig lidt frem mht. progression i øjeblikket, og det går faktisk fint.

Ind i mellem bliver der tid til lidt biceps, underarm og lign., men fokus er på de store øvelser.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velkommen og tillykke med din nye log

Jeg træner også i AUS, så måske vi render på hinanden engang deroppe. Af andre AUS molboer kan nævnes: Lawman, Stegger, Foodman, Luciferase, Michael Sørensen, Blackmore, snart Fistandelius, Liptopsi og sikkert andre jeg ikke lige kan huske.

Vh Bear.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo tak, Bear, jeg har godt nok hørt, at der er flere MOL'boere i AUS, så det bliver da interessant at få sat navn på ansigterne og omvendt.

Dagens træning:

Min makker, som i denne måned ellers residerer uden for lands lov og ret, var i byen, så det var rart.

Ellers en OK træning hvor jeg holdt lidt igen med squaten, da jeg først for nyligt er begyndt at køre et-bens squat igen - det er en hård øvelse!

Kun opvarmning i squat og bænkpres i dag.

Squat: 1*8*90 + 1*8*100

Bænkpres: 1*8*90 + 1*6*95 + 1*8*90

Et-bens squat: 2*8*50

Bent over dumbell rows: 1*8*42,5 + 1*6*47,5 - her tager jeg tilløb til at køre med 50 kg.'s vægtene; det er de største, vi har B)

Military press: 2*8*55

Træk til hage (har ikke fundet det rette navn endnu): 2*8*47,5

Læg: 1*8*130 i benpresmaskinen - den blev hugget, mens jeg pauserede, så derfor kun et sæt.

Mave: "Mavedræberen", som Blackmoore kalder den, hvor man ligger på en bænk med benene ud over, placerer vægten på skinnebenene og trækker knæene op til brystet - 2*15*20 af dem + 2*30 crunches (10 til venstre, 10 til højre og 10 lige)

Udmærket træning selv om den lå tidligere end normalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udmærket træning og så fik jeg hilst på Bear og LAWMAN; det er absolut nogle flinke fyre, som også har lovet at holde mig i ørerne mens min makker er væk :4whip:

Tak for jeres hilsner.

Til sagen:

Frontsquat: opvarmning + 1*6*90 + 1*6*100 + 1*3*110 - stille og roligt

Incline dumbell press: 1*8*32,5 + 1*6*35

Dødløft: 1*8*100 + 2*5*160 - yeah

Træk til bryst: 2*6*105

Legcurl: 2*8*40

Sidelaterals: 2*8*15

Dips: 2*8*15

Mave: "Den lede" (se længere oppe i loggen): 2*15*20 + crunches 2*15*15

Læg: 2*130 i benpresmaskine

En udmærket dag uden de vilde løft, dog fik dødløften lidt gas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

For første gang i umindelige tider missede jeg en træningsdag i AUS.

Det blev dog til en ganske alsidig gang træning, mest cardio og mest på hoppepuderne, i Fårup Sommerland :w00t:

Især var de børn, der var på puden, vilde med at fem gutter mellem 80 og 102 (mig <_< ) kg. hoppede rundt, det bedste de havde lært og kunne huske. Dog forekommer det mig, at luften gik knap så hurtigt af ballonen, da man var yngre og mindre!

Nu står den på hygge, med helstegt pattegris og en øl eller to, inden Vesterhavsmarchen (14 km. på stranden ved Blokhus) søndag. Regnestykket går nok ikke helt op, men det må jeg så rette op på i næste uge.

Sommerlandshilsner herfra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Så er det hverdag igen ovenpå en week-end med alt for meget mad, alt for mange kolde øl og alt for lidt søvn. Desuden sad gårsdagens Vesterhavsmarch stadig i benene, så det, kombineret med den kvælende hede, gjorde, at motivationen ikke var i top. Det hjalp dog, da jeg kom igang, men jeg savnede min makker til at svinge pisken.

Nå, men det blev til:

Squat: opv. + 1*8*90 + 1*8*100 + 1*4*110

Bænkpres: opv. + 1*8*90 + 1*5*95 + 1*3*100 + 1*6*90 - jeg eksperimenterer lidt med et væsentlig smallere greb (men altså ikke direkte close grib bench press) for at tage lidt af presset fra skulderen, en gammel skade, og det gik faktisk ret godt!

Et-bens squat: 2*8*50

Bent over rows: 1*8*42,5 + 1*6*47,5

Military press: 2*8*55

Upright rows: 2*8*50

Mave: vægt på skinneben: 2*15*20 , crunches: 2*15*15 med vægtskive bag nakken

Læg: 2*8*140 i benpresmaskine

Stille og roligt; tempoet er ret adstadigt her i varmen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello Clark!!

Efter vores snak i AUS idag følte jeg mig nærmest forpligtet til at blive oprettet som bruger så jeg kan holde dig lidt i ørerne, selvom Black og de andre gutter nok skal gøre sit :lol:

Også lige en hilsen til alle i AUS, det er klamt, men det er fanme billigt!! :devil:

Thomas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thomas> forpligtet ligefrem; det er nok lige voldsomt nok, men ja, nu hænger du på den!

Black> jeg er der ikke før fredag, da det var træningsdag idag.

Og det gik som følger:

Heden slår mig virkelig hårdt :blink: .

Desuden lykkedes det mig at glemme mit kalk, så alt hvad der lignede trækøvelser blev en farce; jeg brugte flere kræfter på mit greb end på selve øvelsen. Især dødløft var umuligt ved tung vægt.

Frontsquat: 1*6*90 + 1*6*100 + 1*4*110

Skrå dumbell press: 1*8*32,5 + 1*6*35

Dødløft: 1*8*100 + 2*2*160

Træk til bryst: 2*6*105

Leg curl: 2*8*40

Side laterals: 2*8*15

Dips: 2*8*20

Mave: løft med vægt på skinneben 2*15*20

Læg: 2*8*140 i benpresmaskine

Tempoet er virkelig lavt her i varmen (har jeg nævnt, at jeg hader dette elendige lumre vejr?)

Nå, men med alle de AUS'er her på siden er man jo nødt til at klø på.

God træning derude!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dagens træning var henlagt til først på aftenen, så mit indre ur var helt fåkt op. Det resulterede også i, at jeg ikke altid kunne tælle rigtigt og desuden glemte en øvelse for maven. Ud over det var det en udmærket træning; vi hyggede os alle vi tre personer, som denne aften fandt op i AUS.

Squat: 1*8*90 + 1*8*100 + 1*5*110 - her skal snart fem kilo mere på.

Bænkpres: 1*7*90 + 1*3*100 + 1*5*95 + 1*5*90 - eksperimenterer stadig med grebet.

Et-bens squat: 2*8*50

Bent over rows: 1*8*42,5 + 1*5*50 - skulle lige have fat i de store ;)

Military press: 2*5*60 - :confused2: her skulle der til gengæld ikke have været fem kilo mere på (gik efter 2*8)

Upright rows: 2*8*50

Læg: 2*8*140 i benpresmaskine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bænkpres: 1*7*90 + 1*3*100 + 1*5*95 + 1*5*90 - eksperimenterer stadig med grebet.
Jeg syntes da du har et udemærket bænkpres big guy.... Angående dine greb eksperimenter, har du så afprøvet det smallere greb som vi snakkede om ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bear> jep, det er lige præcis det smallere greb, jeg arbejder med. Og jeg kan helt klart mærke, at presset er lettet på skulderen, så "Tak for rådet, du er bare alle tiders....."

Desuden prøver jeg at løfte med benene på gulvet, hvor jeg plejer at have dem på bænken; det ved jeg ikke helt, om det er mig.

Sidst, men ikke mindst, skal jeg blive bedre til at spænde op i ryggen, når jeg løfter, så der skulle også komme lidt pres af skulderen.

Men det er ikke nemt. Bænkpres er helt klart min ringeste øvelse mht. teknik!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Desuden prøver jeg at løfte med benene på gulvet, hvor jeg plejer at have dem på bænken; det ved jeg ikke helt, om det er mig.

Personlig smag og behag er jo svært at argumnetere imod, men du burde jo alt andet lige få en meget bedre balance af at placere benen på jorden. Deusden vil et ordentligt opspænd vel også blive meget nemmere... Pointen med at placere benene på bænken er vel at man på den måde ligger helt fladt på ryggen = intet opspænd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jamen jeg er temmelig svajrygget, så når jeg har benene på jorden, kan jeg simpelthen ikke få lænden ned på bænken. Har jeg der i mod benene på bænken, så er min ryg lige, og jeg føler, balancen er bedre. Problemet er jo så, som du siger, at det er sværere at få et ordentligt opspænd, når man ligger der i fosterstilling..........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uddybning: når jeg ligger med benene på jorden svæver min lænd MEGET langt over bænken, og det, synes jeg, giver en dårlig balance, men jeg tør ikke udelukke, at det er et spørgsmål om tilvænning.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uddybning: når jeg ligger med benene på jorden svæver min lænd MEGET langt over bænken, og det, synes jeg, giver en dårlig balance, men jeg tør ikke udelukke, at det er et spørgsmål om tilvænning.

Jeg "svæver" nu også en del... men jeg syntes slet ikke det er et problem,... Jeg sørger bare for at presse fødderne ned i jorden og samtidigt presse skulderbladene ned i bænken.. (Måske skal det vises/afprøves før at det giver mening)...

Men derudover er jeg ret glad for at bruge bælte når jeg bænkpresser, da jeg syntes det giver en vis stabilitet.. men igen det er måske mere personlig smag end et egentligt råd :unsure:

Hehe vi må lige snakke noget bænkpres teknik næste gang vi render på hinanden oppe i AUS ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, det må afprøves. Nå, en seriøs sportsmand ville jo nok være gået i seng nu; det har jeg så bevist, at jeg ikke er, så nu kan jeg også gå i seng.

Godnat.

Morten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dagens tr¯ning kunne, pga. familiebesg, ikke foreg… i AUS. Da jeg p… et eller andet tidspunkt har f…et en fribillet til en prvetime i fitnessdk, var lsningen imidlertid lige for. Valget faldt p… deres nye tempel i Prinsensgade i Aalborg, og jeg mdte op n¯sten uden fordomme.

Men: efter at have kigget mig omkring kunne jeg konstatere, at der ikke var noget squatrack og ingen mulighed for ddlft - ¼V - s… kan jeg ikke ddlfte fr p… fredag, dvs. ni dage uden ddlft :4pooh: Jeg spurgte endda centerlederen ang. squatrack; han svarede "nej, men der er et smithstativ; s… kan du kre lidt i det" - "...s… kan du kre lidt i det"!!!!! :4whip::4whip::4whip: <_<

N¬Ö, en d¬Örlig start s¬Ö det blev til lidt blandede bolcher:

Leg pressmaskine: opv. + 1*8*180 - nemt

1*8*210 - stadig nemt

1*6*250 - maskinens max.! Hvordan bliver man stor her :confused2:

Skr… dumbell press: 1*8*24 - s… fandtes de ikke strre, og jeg gik over til:

Skr… b¯nk: 1*8*40+stang + 1*8*50+stang + 1*8*60+stang

Tr©¡ktil bryst: 2*6*100 - andet greb end jeg plejer

Side laterals: 2*8*14

Behind neck triceps extension: 1*8*10 + 1*6*14

Upright rows: 2*8*40+stang

Mave: løft med vægt på skinneben 2*15*20

Leg curls i "omvendt" maskine: 1*8*75 + 1*8*95 (maskinens max.)

Alt i alt: dumpekarakter - og der var beskidt i baderummet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this