Billigt Protein


Fast legs
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen

Valleprotein er et "spildprodukt" fra mælk, og sojaprotein beskrives ofte som en billig form for protein.

Sandheden er jo bare at proteinpulver er HUNDE DYRT når først man skal ud og købe det.

Jeg er ikke så pokkers focuseret på kvaliteten og en masse smart smag osv.

men er der ikke nogen her på forumet som har en billigere kilde til proteinpulver.

Jeg har lactoseintolerance - og kan derfor ikke bare drikke mælk - det ville ellers være en billig måde at få protein på.

Hvad med firmaerne bag proteinpulver - de må vel få deres whey/cassein/soya fra en underleverandør - mejerierne? Kan man ikke få en fod indenfor her?

I dagligdagen er det jo let lige at snuppe en shake og et stykke frugt som mellemmåltid.

Link to comment
Share on other sites

Faktisk er prisen på proteinpulver ikke så høj igen, når du sammenligner på proteinindhold ift mælk.

En liter mælk koster ca 6kr og indeholder 35gram protein, svarende til en kilopris på proteinen på 171kr

Køber du 2x5kg Viking protein (ca 80%) hos getbig slipper du med 1599,- hvilket giver en kilopris for proteinen på 200kr rent. Så skal der selvfølgelig porto oveni, hvis man ikke har mulighed eller lyst til at hente det selv.

Det er dyrere, men ikke ekstremt meget.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Og nu er det så vidt jeg husker heller ikke sådan at der er ret meget valleprotein i mælk. Casein er der tilgengæld en del af, - men det er der tilgengæld ikke voldsom meget salg i. Det er svært at blande op, det opløses langsomt (hvilket kan være en fordel, men ofte er man interesseret i det der optages hurtigt - da det man køber ofte er til brug efter træning) og endeligt er smagen ikke helt så neutral (let at gemme) som Valle.

Jeg har ingen anelse om hvor man køber sådan noget henne, men jeg vil tro at det er lettere at købe overskudscasein fra et mejeri end at købe overskudsvalle.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Guest Slettet bruger
Hej allesammen

Valleprotein er et "spildprodukt" fra mælk, og sojaprotein beskrives ofte som en billig form for protein.

Sandheden er jo bare at proteinpulver er HUNDE DYRT når først man skal ud og købe det.

Jeg er ikke så pokkers focuseret på kvaliteten og en masse smart smag osv.

men er der ikke nogen her på forumet som har en billigere kilde til proteinpulver.

Jeg har lactoseintolerance - og kan derfor ikke bare drikke mælk - det ville ellers være en billig måde at få protein på.

Hvad med firmaerne bag proteinpulver - de må vel få deres whey/cassein/soya fra en underleverandør - mejerierne? Kan man ikke få en fod indenfor her?

I dagligdagen er det jo let lige at snuppe en shake og et stykke frugt som mellemmåltid.

Tjek

Tjek Whey isolate

20 kg protein for næsten ingen penge........ca. 110 kr. pr. kg

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Jeg er i øjeblikket igang med at arrangere noget med at få fyret op under noget mælkeprotein, som bruges til mælkeerstatning til nyfødte kvæg.. Det er rigtig billigt..

Link to comment
Share on other sites

5kg Dynamize protein for 600kr synes jeg er en god pris. Du kan vælge 2 forskellige smagsvarianter endda (dvs du får 2,5kg af hver)

Nogle der har erfaringer med produktet... (kan købet på getbigs webshop)

Når man køber protein i så store mængder (ca. 5 kg.) kan det let findes til den pris.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share