Lunges


Cat
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er lidt i tvivl om hvor jeg skal poste det her spørgsmål, så nu bliver det her (har lige det rykket fra træningsprogrammer)...

Når man laver lunges, er der så forskel på om man tager skridtet fremad eller bagud? og hvis der er hvad er forskellen så? -udover udførelsen selvfølgelig...

Har også stillet spørgsmålet for et stykke tid siden i min log, men der var ingen der svarede på det :unsure: ....

Håber der er en eller flere der kan hjælpe mig...

På forhånd tak...

:wave: Cat

Link to comment
Share on other sites

Forskellen mellem de to må klart være at man ved alm. lunge skal arbejde mere excentrisk i sædemusklerne og i knæstrækkerne end i rear lunge, eftersom kroppen accelereres mere i denne øvelse, hvorfor det kræver mere eller kraftigere excentrisk arbejde under decelerationen af kroppen når benet sættes frem. Dette sker ikke i så stor udstrækning i rear lunge, idet kroppens tyngdepunkt falder lidt foran kroppen. Hvis valget står mellem de to øvelser så ville jeg selv klart vælge den alm. lunge, da den har en større overførbarhed til de ting vi laver til dagligt - dvs. går, løber, på trapper m.m. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene...

Jeg var bare lidt nysgerrig... Plejer nemlig at lave rear lunge (da jeg startede var det i smithstativ og så er rear nemmere) men kom en dag tilfældigvis til at prøve den "normale"... Synes den var lidt hårdere, og samtidig nemmere at holde balancen i... ;)

:wave: Cat

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share