Vægtstang med eller uden center knurling?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Lige nu har jeg en olympisk stang af ukendt fabrikant, men overvejer at skifte den ud. I den forbindelse er jeg blevet smålun på en Ohio bar fra Rogue, som dog ikke har center knurling. Jeg bliver nok hverken styrkeløfter eller andet lige foreløbig, men skulle gerne op og squatte og dødløfte pænt deroppe af i løbet af året - håber på at komme omkring de 130-150 kg i begge. Ellers er det mest klassisk styrketræning med lidt bænkpres og sådan. 

Vil jeg fortryde ikke at have centerknurling? 

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Kermit skrev:

Lige nu har jeg en olympisk stang af ukendt fabrikant, men overvejer at skifte den ud. I den forbindelse er jeg blevet smålun på en Ohio bar fra Rogue, som dog ikke har center knurling. Jeg bliver nok hverken styrkeløfter eller andet lige foreløbig, men skulle gerne op og squatte og dødløfte pænt deroppe af i løbet af året - håber på at komme omkring de 130-150 kg i begge. Ellers er det mest klassisk styrketræning med lidt bænkpres og sådan. 

Vil jeg fortryde ikke at have centerknurling? 

Jeg har vidst aldrig prøvet at squatte med sådan en. Men spørgsmålet er nok mest til din squat form. Hvis din squat form er on point så rør midten af stangen jo slet ikke din ryg

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, kahlua-kalv skrev:

Det må blive et nej.

Jeg kan ikke mindes jeg nogensinde har set en stang med det tidligere. Hvilken funktion skulle det have?

Altså centerknurlingen? Pas, men det er vidst ret normalt på vægtløftningsstænger?
20kg-ohio-power-bar-header-1_1_ipf_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share