Fodbold Form


Fassos
 Share

Recommended Posts

Hey Jeg er 29 år gammel spiller fodbold. Jeg vil gerne vide hvorfor min kondition er blevet så dårligt og jeg kan ingen gang holde 10 min. ud, jeg var engang meget hurtig og mine spidskompetencer var hurtighed og træfsikkerhed på fodboldbanen. Til dagligt er  jeg ledig, så jeg laver ikke det store end at sove sent kl. 3 og stå op kl. 15. Jeg træner hellere ikke så meget mine ben er blevet for tunge, men spiser desværre for meget fastfood. Jeg vil gerne gøre noget ved det. Hvad kan jeg gøre? Jeg har brug for jeres hjælp. Jeg forstår hellere ikke hvad der sker for mine evner på fodboldbanen, jeg burde holde til 20 min min..  10 20 30 løb om det kan gøre noget ? styrketræning kan det hjælpe ? Jeg skal starte et sted.

Link to comment
Share on other sites

Du er sgu nok nået den alder hvor usund livsstil sætter sit præg på kroppen. Det kommer før eller siden, hvor irriterende det end er, at man ikke kan leve som da man var 17 eller 23.

1 spis sundere

2 drop at sove på den forkerte tid af døgnet. Du får måske sovet timer nok, men hjernens søvncyklusser starter ikke bare når du begynder at sove. Jeg mærker det på egen krop. At begynde sin nattesøvn før eller omkring midnat lave små mirakler, da hjernen får “kørt de programmer” efter midnat, som naturens gang har bygget den til. Du må google hvorfor. Jeg har læste det men det er ikke noget jeg kan huske, Så få en normal døgnrytme og bliv et energibundt, bedre appetitregulering mm

3 intervaltræning.

Fundamentet for et godt resultat af punkt 3, bygger du på punkt 1 og 2

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share