Ankelskade, måske i brusken


emilo
 Share

Recommended Posts

Hej

For 18 måneder siden trådte jeg forkert i et par nike free med indlæg i fodsvangen, hvilket resulterede i at tungt, forkert tråd med vrid indad (følte at hælbenet og rullebenet stødte hårdt sammen - https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/knogler-muskler-og-led/illustrationer/tegning/ankelskelet-fra-ydersiden/)

En MR-scanning, som blev foretaget efter seks måneder, viste ikke tegn på alvorlige skader. Men min smerter er blevet værre siden da. Er der faktisk det meste af tiden ved normal gang. Jeg har slet ikke været ude at løbe eller noget i den stil siden skaden. 

Har prøvet fys genoptræningsøvelser og en enkelt tur til osteopat uden resultat. Får nu foretaget ny MR scan for en second opnion inden evt.  operation.

Med tider har ømheden i anklen medvirket til forkert gang og ømhed i hofte og balde. Det er blevet, som om mit venstre ben er længere end det højre - må være opstået en skævhed pga anspændthed.

Mine spørgsmål:
Har nogen her på forummet erfaring med operation af bruskskader i anklen? Hvad har resultatet været?
Har nogen erfaring med opstået skævhed i hofte, så det ene ben føles længere end det andet - i så fald - hvad har I gjort ved det?

vh. Emil Petersen
 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share