bænkpres og problemer


Eruption
 Share

Recommended Posts

(undskyld den dårlige formulering i det følgende, men er mig lidt træt)

Her forleden dag startede jeg min træning med bænkpres.. (jeg var træt og gad ikke til at squatte først).. nåh, men træningspasset forinden havde jeg sat vægten 3-4 kilo op i bænkpres, hvor det gik fint..

men her i sidste uge, havde jeg natten forinden spillet playstation med nogle gutter og ikke spist andet end chips og slik, og drukket cola(har en helvedes lav BF% så kan tillade mig det.. ).. med manglende søvn, og næsten ingen føde indtaget bevægede jeg mig til at træne..

Efter et par gange (5) reps i bænkpres, tog jeg stangen ned til brystet, og kunne bare ikke få den op igen.. fuldstændigt umuligt.. jeg havde iINGEN kræfter tilbage i mig.. og problemet var at jeg var helt alene.... så lå jeg der, med små 80 kg på min brystkasse, og prøvede at vikle mig udenom stangen... efter et stykke tid, fik jeg stangen balanceret på en lille splint og fik smyget mig udenom stangen, og fik den endelig smidt op på plads igen, efter en 10 min. tid..

..Det var til grin.. :retard:

Nogen der har oplevet noget lignende.. at mangle mad og søvn og ikke tænke over det, samtidig med at man lige har øget vægten en gang forinden...

ps. har gjort det før, da jeg prøvede at maxe 130 kg > hvilket jeg heller ikke kunne.. =[ :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Heysan, jeg har egentlig aldrig tænkt over om jeg var træt, ikke havde fået ordentlig mad eller lignende. Men jeg har mødt den mur et par gange, dog har det kun gået rigtig galt én gang, hvor der heldigvis var en flink person som ville løfte stangen op fra min hals (!)(Jeg trænede incline. Også nederen.) Jeg havde ellers fået stangen op i den ene holder, men venstre arm svigtede virkelig big times.

Jeg tror svaret må være minus på energi og plus på uoplagthed. <_<

Link to comment
Share on other sites

Det giver vel næsten sig selv, men..

Lad være med at træne i nærheden af failure, hvis du ikke har en spotter eller centret er helt tomt.

Jeg har lavet samme trick en gang før, men der var heldigvis andre til stede.

Problemet er hvis man altid træner efter at man skal have et bestemt antal reps, så forsøger man på den sidste selvom man egentlig godt burde kunne mærke, at man ikke har kræfterne.

Link to comment
Share on other sites

Imponerende, du ku holde 80 kilo på brystet i 10 minutter. Jeg tror stort set alle før eller siden oplever, at stangen bliver nede, så man ligger og spræller. Hvis du har et max på 130 kilo, så burde 80 vel ikke have været det store problem.

Løsningen er at have en spotter og lytte til din krops advarselssignaler. Der er ingen vej udenom, hvis man vil leve livet lidt farligt. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også prøvet det et par gange, men ikke nødvendigvis fordi at jeg ikke har spist dårligt eller noget i den stil - har oplevet at komme til træning med følelsesen af at det bare bliver en KANON træning, og så gået helt død ved 70% - omvendt har jeg også oplevet nogle af det allerbedste træninger når jeg har følt mig helt nede i energi og motivation.....

Men jeg kan mærke hvis jeg ikke har indtaget nok energi i et træningspas, men det er først inde i øvelse 3-4 af det kan mærkes.

Hvorfor det går galt ved den første, ved jeg ikke - det kan være psykisk, det kan være at systemet måske hellere ville have haft en hviledag (modsat hjernen) eller lignende.

Jeg prøver såvidt muligt at træne udfra hvordan muskelgruppen har det; og det mærker man i 1-2 sæt, og de afgørerer egentlig mit pas - derfor er første sæt "opvarmningsættet" også altid en primer for at se hvor dagens træning skal bære hen.

Hvis jeg føler at muskelgruppen er helt skod, så ændrer jeg simpelthen programmet for den dag - det er svært hvis man har en makker, hvorfor jeg egentlig også har det bedst med at træne alene. (for tiden kører jeg med makker, men det er for at få presset med).

Link to comment
Share on other sites

Lad være med at træne i nærheden af failure, hvis du ikke har en spotter eller centret er helt tomt.

Jeg har lavet samme trick en gang før, men der var heldigvis andre til stede.

Var så sandelig heller ikke meningen :lol: men med ingen energi i kroppen, og for lidt søvn + en forkølelse kunne jeg ikke helt dømme det, og da jeg var så død i forvejen gik det altså hurtigt med at blive træt...
Imponerende, du ku holde 80 kilo på brystet i 10 minutter. Jeg tror stort set alle før eller siden oplever, at stangen bliver nede, så man ligger og spræller. Hvis du har et max på 130 kilo, så burde 80 vel ikke have været det store problem.

Både liggende på brystet og spændt i armene.. er ikke helt klar over hvor meget der var på men 78 sku jeg mene.. jeg fik den endelig bakset op på en lille skrue/splint, som kunne holde den et stykke tid.. Jeg har IKKE et maks på 130 kilo.. det var en dag for langt tid siden, da jeg startede med at bænkpresse, og så ville jeg se hvor meget jeg kunne tage, så jeg smed alle de skiver på, der var plads til på stangen og prøvede ( dette var i mine "begynder" dage, med bænkpres). det gik fint, hele vejen ned, men da den skulle op fra brystet igen, kunne jeg godt mærke at det ikke gik..

vidste ikke hvad den vejede der, men regnede det senere ud til 130..

Link to comment
Share on other sites

110 kg er temlig træls at rulle ned over maven, når man som mig næsten aldrig træner mave, men bare lidt mindre, så plejer det at gå at rulle den ned.

Men tak for indslaget! Jeg havde glemt, at jeg havde planlagt at træne i at rulle vægten ned mindst en gang ved hver træning.

Man kan forøvrigt også satse på at vælte vægten til siden, hvis man ikke har været så dum at bruge låse.

Link to comment
Share on other sites

Har heldigvis kun prøvet at rulle 90 ned over maven og det var nu slemt nok :chicken:

Ellers i en sen! nattetime i vores firmamotionscenter fik jeg rodet mig ud i en failer i squat. Efter en lille pause på hug og en miss og en længere pause og endnu en miss måtte jeg dumpe stangen fra skuldrerne og ned på gulvet. For sytten et brag - heldig kontornusserne nedenunder var gået hjem.

Link to comment
Share on other sites

110 kg er temlig træls at rulle ned over maven, når man som mig næsten aldrig træner mave, men bare lidt mindre, så plejer det at gå at rulle den ned.

Men tak for indslaget! Jeg havde glemt, at jeg havde planlagt at træne i at rulle vægten ned mindst en gang ved hver træning.

Man kan forøvrigt også satse på at vælte vægten til siden, hvis man ikke har været så dum at bruge låse.

yiaiks.. det ville jeg ikke gøre.. hvad gør man når man kommer til skridtet.. jeg prøvede også på dette, men kom itanke om, at det kunne være jeg fik mast mine boller, og det ville ikke være så rart...! :lol:

Link to comment
Share on other sites

yiaiks.. det ville jeg ikke gøre.. hvad gør man når man kommer til skridtet.. jeg prøvede også på dette, men kom itanke om, at det kunne være jeg fik mast mine boller, og det ville ikke være så rart...!

Nu ligger "bollerne" vel heller ikke ligefrem og flagrer .... og man ruller jo ikke HELE vejen ned, altså over skridt, lår, knæ, skinneben, ankel etc :lol:

Det er kun lige efter maveregionen, så kan stangen ligge fint der hvor lårmuskelen hæfter - og har kan man så sidde og trække vejret, og få bikset skidt af sig.

Den hårde del er mavsen, har selv prøvet teknikken med 130 ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share