Langvaring irritation i underarm


Rievz
 Share

Recommended Posts

Hej med jer,

Jeg har i meget lang tid nu haft irritation i min underarm, i området omkring brachioradialis. Det startede for flere år tilbage, hvor jeg formodentlig har overbelastet den til træning og ikke holdt igen i tide.

Jeg prøvede i sin tid at holde den i ro, træne lettere osv men intet hjalp - og jeg har derfor ikke trænet i over et år. Smerten vil bare ikke gå væk, men jeg er ikke længere sikker på at det er muskulært da der er gået så længe uden jeg har belastet den. Jeg tænker, at det måske kan være nerverne den kan være galt med? Det er lige som om at min underarm spænder til og strammer og hvis jeg overbelaster den for meget, så føles det som om den vil spænde endnu mere til og "springe". Bedre kan jeg ikke beskrive det. Jeg ved ikke om det er relateret til det, men jeg har også i så lang tid jeg kan huske, fået en strålende smerte i underarmen når jeg eksempelvis har skulle kaste en sten eller et spyd til idræt osv.

Jeg tænker på baggrund af ovenstående heller ikke, at det kan være den klassiske tennis eller golfalbue. 

Jeg skriver egentlig for at høre, om der er nogen der har oplevet/oplever noget lignende, eller om der sidder nogen som er eksperter inden for området og kan komme med inputs til hvad jeg kan gøre?

Jeg har prøvet at være ved fysioterapeut, der fik jeg lidt "chok-bølge" terapi(kan ikke huske den rigtige betegnelse), lidt massage og sådan, dette gjorde dog ikke den store forskel. 

Tusind tak på forhånd hvis der sidder nogen som har nogle gode inputs.

Mvh

Link to comment
Share on other sites

10 timer siden, BLACKICE skrev:

Hvad siger din læge? 

Og ellers ville jeg prøve at finde en osteopat. 

Da jeg i sin tid var til læge, blev jeg videresendt til en fysioterapeut. Her fik jeg så lidt massage og noget "chokbølge terapi"(eller hvad det nu hedder). Det hjalp ikke rigtigt. Jeg var dog sidenhen til en anden fysioterapeut, som mente at det kunne være noget med nervesystemet. Der fik jeg lidt mobilitetsøvelser som jeg kunne udføre, det gjorde jeg også et stykke tid, men det hjalp desværre heller ikke det store..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv haft håndleds problemer (ikke det samme, i know), som var inflamations relateret.

Ligeledes har jeg haft en mindre overrivning i Biceps. Sidstnævnte tog vanvittigt langtid før det helede.

Jeg ville for det første gå til lægen igen, og for det andet ville jeg konsultere en osteopat 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share