Slidgigt i knæ skadet minisk


Anette0872
 Share

Recommended Posts

Er der nogen der har erfaring med slidgigt i knæ? Jeg har fået konstateret slidgigt i begge knæ, jeg dyrker stadig motion små løbeture og Vægttræning, for et halvt år siden kom jeg til skade med minisken i højre knæ, jeg sad på knæ og kom til st lave et vrid dom forudsagde et brud i minisken fordi lårbensknoglen fik presset på minisken, jeg kunne ikke støtte på benet i en måned og var temmelig hævet jeg gik lidt til fys og fik lavet udstrækning af lårmusklen jeg startede min egen genoptræning og alle gener forsvandt og jeg kunne løbe og træne med knæbind på, en dag jeg skulle stå på det ene ben for at tage lange bukser på vred jeg i det skadede knæ, benet var simpelthen ved at forsvinde under mig, jeg for står det ikke, fordi jeg ikke selv var herre over at det forsvandt under mig kom der et vrid, og jeg kunne ikke støtte på det i første omgang, men det gik hurtigt over men jeg havde ømhed under knæet på indersiden, i løbet af 2 dage fik jeg DN kraftig hævelse over knæskallen på højreside det lignede nærmest et æg, jeg ka gå på det men da hævelsen forhindre mig i at strække knæet helt ud halter jeg, hvad er der sket?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg har et nært familiemedlem der har en lignende problematik. 

Jeg tror du skal være meget forsigtig og ikke kaste dig ud i noget vild træning lige pludselig.

Derimod skal du langsomt genoptræne det, og starte med at opbygge alle de balancerende muskler.

Du har en svaghed i knæet, som du må arbejde med på længere sigt.

Tror ikke, der er nogen her der kan sige med sikkerhed hvad der er sket; vil anbefale dig at gå til en fysioterapeut, eller osteopat, eller læge, og få det kigget på igen.

Link to comment
Share on other sites

Kære Anette,

Jeg har en nær veninde i lignende situation og det er ikke til at give råd når hver "skade" er forskellig fra person til person. Dog vil jeg give dig et par muligheder til hvordan du kan komme videre :)

Hun fandt ud af, at genne sin pension (PFA) kunne hun få gratis hjælp til sådanne ting, f.eks. fysioterapi, så dette er vel værd at undersøge!
Hvis du skal skal sørge for behandling og betaling benyttede hun sig også af www.hentpriser.dk, og finde den rette til dig

Rigtig ogd bedring og glædelig jul! :)

Link to comment
Share on other sites

Hej Anette

Ked af at læse om din situation. Jeg har en kusine der også lider af smerter og slidgigt i sine knæ.

Jeg ved, at hun har eksperimenteret med mange typer behandlinger for at lindre smerterne. Hun har endelig for et halvt års tid siden fundet noget der hjælper hende rigtig godt, nemlig CBD olie :)

CBD olien tager hun som dråber i munden - vidst et par gange dagligt - og det har virkelig forbedret hendes livskvalitet og hun er super glad for det. Hun siger dog, at olien er lidt dyr. Men det er vidst det værd. Hun køber det hos edoa.dk

Håber du får det bedre og godt nytår! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share