Løbebånd jordforbindelse eller ej?


DH1972
 Share

Recommended Posts

    Jeg er ny på siden og har lige bestilt et løbebånd, der dog primært skal bruges til gang. I hvert fald til at starte på. Der står i manualen, at det skal tilsluttes kontakt med jord, men hvem har lige sådan en i stuen? Jeg spurgte support og fik svaret, at jord var at foretrække men ikke nødvendigt. Fitnessgruppen skriver at alle løbebånd skal tilsluttes med jordforbindelse, men skriver ved nogle, at de anbefaler jord, men at det medfølgende stik er uden jord. 

   Ved nærmere forespørgsel viser det sig, at det stik der følger med til mit kommende løbebånd er et schukostik og ikke et trebenet dansk som jeg i første omgang troede. Så det kan altså sættes i min kontakt uden jord i stuen. En anden mulighed er at købe en lang forlængerledning med jord og en schuko-dansk treben adapter. Eller den helt dyre at få installeret en kontakt med jord i stuen. Hvad gør i andre, der har løbebånd? Jord eller ej? 

Link to comment
Share on other sites

   Så er løbebåndet ankommet og samlet. Hvor jeg dog hader de tynde ledninger, der skal "klipses" sammen og er svære at proppe ned i hulrummene, så de ikke kommer i klemme, når man skruer delene sammen. Det var lige før det gav dagens motion at løfte det ud af papkassen og få det samlet:weight_lift:. Heldigvis hjalp fragtmanden med at få det ind i huset. 

     Det er afprøvet, uden jord. I manualen står der et sted, at en forlængerledning minimum skal være 1mm2 og max 2m lang, et andet sted står der, man ikke må bruge forlængerledning. Skal mit tilsluttes jord, skal der en 8m lang forlængerledning til, eller en elektriker til at lave en kontakt med jord i stuen.  

    Jeg er stadig interesseret i at høre, hvad andre løbebåndsejere gør.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share