Mistet lysten til styrketræning efter lårskade


POW
 Share

Recommended Posts

I starten af april i år fik jeg en skade i låret. Egentlig troede jeg, at det var en knæskade, da mit knæ gjorde ondt og var i konstant krampe, men det viste sig at være en skade i baglåret, som fik en slimsæk i knæet til at hæve og gøre ondt. Efter en del behandlinger hos en fysioterapeut med bl.a laser, forsvandt den konstante smerte, men smerten dukker op hvis jeg eksempelvis lunter en 5 minutters tid. Jeg fik at vide, at jeg måtte lave alt så længe det ikke gjorde ondt og at jeg skulle styrke mine muskler omkring i låret, hvilket jeg gjorde. Det hjalp en smule, men smerten vil ikke forsvinde helt, så jeg måtte opgive at motionere og styrketræne med benene (ud over få grundøvelser med kropsvægt) og begyndte at bokse på sandsæk i stedet.

Til sidst fik jeg nok af det hele og træk mig selv op til centeret, som en død kat et par gange om ugen og efter nogle rødder kaldte mig chickenlegs i centeret og gjorde grin med mig, så mistede jeg motivationen fuldstændig og har ikke trænet siden.. Ja jeg har da fået tyndere ben og tabt en 8-10 kg siden skaden opstod. Legday var min favorit dag før i tiden, så det gør ondt..

På en måde har jeg slet ikke lyst til at træne mere, da jeg jo altid vil ende med at have en overdimentioneret overkrop. Alligevel trækker det i mig og jeg vil jo gerne træne, men selvom lysten er der, bliver jeg hjemme.

Har I nogle gode råd til hvordan jeg kan få boosted mig selv op til at træne igen?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share