.


ChristiansenC
 Share

Recommended Posts

Jeg har været til galla. Det gik over alle forventinger og det var rigtigt sjovt, dejligt at mærke en sådan glæde. Glæde må være den ting jeg har lært at sætte mest pris efter de seneste år. Tømmermændene dagen derpå var slemme, men det hele værd. Jeg kom da først op af sengen kl 16:00 da jeg havde en løbeaftale. 10km TERRÆN. 

SØNDAG: 

30km @04:45 

MANDAG: 

FRI (ARBEJDE)

TIRSDAG: 

10km: 3xstafet, 2x700 høj intens 

----

3x25m UV

1x200m bryst, 1x200m rygbryst, 1x200m crawl

3x25m UV - lydløs nedgang 

ABCprøve + 15 meter UV

Der er ganske få dage tilbage i gymnasiet, det giver mig for alvor ondt i maven, nu skal der bare præsteres 

hmmm

Link to comment
Share on other sites

For satan. 

Sidste dag på gym er overstået og jeg er nu officielt gået på læseferie :) Jeg kan ikke umiddelbar mærke forandring i mit liv, men det kommer nok. Jeg skal til min første eksamen i morgen, skriftligt dansk, hvilet er okay. I mandags fik jeg offentliggjort mine eksamener samtidigt med mine sårskaraktere, som er mindst lige så vigtige, jeg fik et gennemsnit på 9,5 - det er jeg meget tilfreds med :) 
 

Jeg har fået min endelige indkaldelsesordre til HBU'en - den er jeg også meget tilfreds med. Det er jo lige om lidt :) Om 1 måned og 2 dage er jeg student. 

På den ene side føles det som en uge siden, at jeg gik i 2.g og syntes det hele var noget lort og på den anden side føles det som 3 år siden. Udviklingen har været god. Fokus har generelt været stigende på skolen og løb og mindre på jægertræning - det er okay, som andre har ydret sig, så jeg skal jeg nok nå det.

Jeg går med en følelse og forhåbning om at hele mit liv bliver vendt på hovedet når jeg starter i Forsvaret: at alt pludseligt giver mening, at jeg aldrig er træt og dvask længere, at motivationen og glæden hele tiden er i top og at jeg får nye kammerater som jeg vil elske. Sandheden er nok ikke så idyllisk, og det prøver jeg virkelig at få mig selv til at forstå. Jeg er nødt til at indstille mig på at HBU ikke er mit mål og, at der er mulighed for en regulær skuffelse ved indtræden i den. Det er hvad jeg blandt andet har læst mig til fra Erik B. Jørgensen. Han havde store forventerninger til værnepligtig, forventninger som var bygget op af hans egen forstilling bygget på baggrund af røverhistorier og familiære anekdoter. Han blev skuffet. Først da han tog til specialstyrkerne blev hans forstilling om militæret indfriet.

Jeg føler jeg mig fuldstændigt parat til at forlade det civile liv og når jeg tænker på det, så forstiller jeg mig, at jeg skal leve på en kaserne resten af mit liv og det har jeg ingenting i mod, for jeg vil ikke savne noget, af det lort som jeg ellers har vadet rundt i, i hele mit liv. Det er nok ikke helt sandt. Men alligevel. 

For helvede. 

Link to comment
Share on other sites

Størstedelen af tiden gider jeg faktisk ikke at snakke med folk. Jeg gider ikke at svare på facebook(efter noget tid svarer jeg naturligvis). Det kommer særligt til udtryk når jeg tager i byen med mine venner. Inden vi tager afsted er jeg for det meste altid hyped, men når vi ankommer til drukanlægget falder min begejstring til jorden (jo mindre jeg er skidefuld), jeg hader det spil som forekommer sådanne steder. Det hele handler om hvem der har til rigtige tøj på, hvem der har færrest hæmninger og hvem der hele tiden formår at sige det rigtige. Jeg vil fandeme bare hygge mig med mine venner, men ofte ender det med at det siger: MEP MEP og så er halvdelen på damejagt og den anden mere introverte halvdel holdes samlet, hvor man så sidder og ikke siger en skid og spytter i sin lorteøl. Det hænder at der efter noget tid kommer en dameflok forbi bordet vi sidder ved, og så sker det ofte, at der bliver sagt: "Hey! Er det ikke dig løberen inde fra *-klassen?", hvorefter de sidder sig ned og forventer jeg gider at forklare den samme smøre for 10 gang. Det gider jeg ikke længere, så nu siger jeg bare jo, og venter på de siger noget interessant, efter lidt tid plejer de at gå igen. Fuck jeg hader det pis.

Link to comment
Share on other sites

Efter længere tids grundige overvejelser har jeg købt en kasket. Men i skrivende stund, jeg sidder naturligvis med kasketten på, så er jeg igen kommet i tvivl om, hvorvidt det var den rigtige beslutning. Klæder en kasket overhovedet mig? Arh, livet er hårdt nogen gange. 

Link to comment
Share on other sites

MANDAG:
- 7km @04:45

TIRSDAG:

- 5km 16:10 PR. (10km i alt)

ONSDAG:

-  jeg kan seriøst ikke huske om jeg lavede noget? :D 

TORSDAG:

- 17km @04:59

FREDAG: 

- 9,5km @04:40 

- Styrketræning: basisøvelser + core 

LØRDAG:

6km @04:30

^^ faktisk ikke en særlig god træningsuge.. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Suck on a dick. Jeg forsøgte at bryde grænsen til en 5000 meter tid under de 16min. Det lykkedes ikke. Jeg løb 16:07 og var ufattelig sur. Dog stadig PR. Målsætningerne om at løbe 08:59 på 3000m, og 15:59 på 5000m, har været usandsynligt tæt på at blive opfyldte. Grunden til at det ikke er lykkedes, skyldes at jeg ikke har løbet hurtigt nok. 

Jeg har trænet hårdt i dag. 

Først stod på den volleyball, herunder seriøs opvarmning og kamp. Synes jeg er blevet god til volleyball. Derefter stod på den på cykling i 3km modvind, ekstremt nederen. Så løb jeg en tur. 10,5km TERRÆN (inkl. 6x450m + 3x120m bakkespurt). Så foregik gik det, at jeg svømmede en tur: 500m crawl i ABC incl.10 neddykninger(15m) + 2x25m UV, med ABC + 1x50m UV, med ABC + ABCprøve med adskilt snorkel incl 15m UV. Til sidst nu her, i skrivende stund spiser jeg makrel

Jeg bliver student på mandag :)  

Edited by ChristiansenC
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning var også hård. 

15,1 km march i militærTERRÆN med 25kg: 02:38:00. 

God damn mine trapzimus er ømme. Fuck. 

I dag var jeg oppe til min femte og næstsidste eksamen. Jeg fik 12. Jeg har faktisk fået 12 i fire ud af de fem eksamner jeg har været oppe i. Den femte fik jeg 10 i. Jeg har spurgt mig selv om hvad fanden der foregår men kan ikke svare. 

Ost

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg er netop hjemvendt fra 2 ugers regulær druk. Først studenterugen derefter Roskilde festival. Ikke én dag har jeg ikke været fuld :). Det var hårdt. Det vil også sige at jeg nu er samfunds- og naturvidenskabenlig student men et gennemsnit på 9,2. Det er selvsagt med ovenstående i mente, at jeg ikke endnu har haft tid til at reflektere over min endte tid i gymnasiet. Det har jeg en uge til, så skal jeg videre til et nyt arrangement i et andet land. Bottomline er at der ikke længere er nogle undskyldninger. Nu er det helt op til mig selv at vælge om dét her (min militære karriere) er noget jeg virkelig vil. Jeg har muligheden for at være 100% fokuseret på opgaven og dertil en lille måned til at blive knivskarp til værnepligten. 

Nu vil jeg gå i gang :) 

Link to comment
Share on other sites

1354944-grnsehandel-viger-men-ikke-med-l--.jpg.4af23abe89d07aebdf70ec7aa70ce410.jpgI denEn god grænsehandel gode folkne uge er træningen gået godt. Jeg har restitueret godt og motivationen har gennemgående været fin.

UGENS TRÆNING:

MANDAG:

- COREtræning + fullbody styrketræning

- 11 TERRÆN. @04:11 

TIRSDAG:

- 2000m svømning i blandede stilarter + 8x25uv med lydløs nedgang

- 8x2min fuld smask på teknisk rundstrækning i TERRÆN + 3x120m bakkespurt ialt 11km

ONSDAG: 

- Let COREtræning

- Let O-march: 21km, 100% asfalt: 03:28:59. @09:55. 6km/t. 17kg i sækken.

TORSDAG: 

- 8x600 @03:05. Sidste i @02:55 ialt 13,5km 

FREDAG:

- 3km med rygsæk @04:50

- COREtræning

LØRDAG: 

- 5,5km medium O-løb i støvler og uniform herefter omklædning til løbetøj og direkte ud på: 6,5km i @03:35 

SØNDAG: 

- Svømning: 600 meter blandet svømning med ABC + diverse dyk og leg. Herefter 300m bryst: 07:00 min + 300m crawl: 06:48min, + 600meter i ABC igen. 

- 11km i @04:38 

 

Ialt træningspas: 12

Tilbagelagt distance i alt (løb+march+svømning): 86,1 kilometer

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Forelskelsen har heldigvis forlænges lagt sig. Siden sidst har jeg været i Paris, Bruxelles, Hamborg, Amsterdam og på vandretur i Norge. Hmmm. Det har resulteret i en noget ustabil træning. Men under alle omstændigheder har der dog forgået træning.

I morgen starter jeg som værnepligtig. Noget som jeg i de sidste fem år har glædet mig til. Det bliver spændende. 
 

Godnat. Nu vil jeg gå min sidste nat som civil i møde. Hvis jeg altså kan sove ;-) 

 

 

 

Nedenstående er et bilede af mit gamle ur. Et udmærket ur indtil den dag dets GPS-signal begyndte at give tvivlsomme resultater.

15841476_10207946912767468_34878427_n.jpg

Edited by ChristiansenC
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share