Klik i led efter skulderskade


Troels Bak Andersen
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg fik i starten af februar en overbelastningsskade i skulderen. En fysioterapeut diagnosticerede en inflammation i supraspinatus, den øvre skulderbladsmuskel man bruger til at løfte armen ud fra kroppen. Efter de daglige smerter fortog sig begyndte jeg på genoptræningsprogrammet man finder på http://sportnetdoc.dk/skulder/betandelse-af-ovre-skulderbladsmuskel. Da jeg kunne gennemføre trin 4 uden smerter begyndte jeg at træne med frivægte efter det princip, at jeg ikke må have smerter under og efter træningen.

Jeg har nu genoptaget min almindelige træning med håndvægte og klatring ugentligt, hvor jeg sørger for ikke at få smerter under og efter træning. Men jeg har lagt mærke til, at min skulderbladsmuskel "klikker" oftere og oftere. Hvis jeg står op med armen ned langs kroppen og laver et 360 graders sving stille og roligt vil skulderen klikke flere gange, uden smerter. Er dette noget, jeg bør være bekymret over?

Håber nogen kan give et godt råd. Troels.

Link to comment
Share on other sites

Normalt vil et klik eller "pop" komme fra et led og ikke en muskel. Nu nævner du både en muskel ved skulderbladet og selve skulderen. Jeg går ud fra at du hører klikket fra skulderen?

Jeg synes ikke, at det er noget du være bekymret om, så længe at du ikke føler smerte, eller at armen "hopper" ud af leddet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share