Smadrer hænder af boksning


Lise2052
 Share

Recommended Posts

Hej! :-)

Håber der er nogle kloge hoveder herinde som kan hjælpe mig..

Jeg fittnessbokser flere gange om ugen, og har fået det problem at huden mellem mine lillefingre og ringefingre sprækker, bliver blodsprængte og giver brandsår når vi slår på sækkende. Får ikke sår andre steder på hænderne af slagene, og bruger håndbind.. Det er efterhånden et problem da huden ikke når at gro sammen inden næste træning og min lillefinger gør ondt (så er ret pjevset). ..Nogle gode tricks til hvordan man slipper for det? :-D

Link to comment
Share on other sites

Hej med dig,

Jeg går ud fra, at du har købt dine egne hansker?? Hvis ikke bør du KLART gøre det af hensyn til hygiejne.

Du tyder på du har fået svamp. Det skyldes sikkert at andre har brugt hanskerne og de derfor er fyldt med bakterier og de stadig er våde/fugtige når du anvender disse.

Hvis du har dine egne hansker skal de rengøres og tørre hver gang! Desuden bør du bruge bind i dine hansker. Endvidere bør du være opmærksom på al det skidt der er på gulvet når i ligger og laver øvelser på gulvet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er sikker på at der ikke er andre der har brugt hverken mine handsker eller håndbind, som jeg ellers også vasker efter hver træning.. Min træner har vist mig hvordan jeg tager mine håndbind på og kan ikke forstå jeg får blødninger lige der på begge hænder.. Prøver med noget god håndcreme. :-)

Tusinde tak for jeres svar!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share