Hviledag - Spørgsmål


Zarqua
 Share

Recommended Posts

Hej alle.

Jeg er en ung fyr på 23 der altid har været doven og overvægtig og nåede at runde 117kg hvor jeg så sagde at det var nok.

Nu er jeg begyndt at træne/motionere og spise sundt og har allerede smidt 6kg. Kiloerne rasler af som ingenting og jeg føler lidt at jeg er ved at være afhængig af træningen nu. Er blevet helt hooket og motiveret på at tabe mig.

Jeg har nu valgt at køre 2 dage med træning, hvor jeg trænede en times motion på løbebånd eller crosstrainer. Jeg kører interval på løbebånd ved at gå 6km/t i 5-10 minutter og køre så 6km/t med stigning på 11% tror jeg det er. Det er hårdt og jeg føler at jeg får pulsen op.

Jeg supplere så med styrketræning hvor jeg i forgårs trænede ben og igår trænede jeg bryst, arme, mave og ryg.

Kan jeg virkelig godt gå op og motionere og køre ben igen eller skal der en hvile dag imellem? :)

Jeg er utroligt bange for at overtræne min krop. Jeg er også rigtig elendig til at strække ud, da jeg ikke kender diverse udstræknings øvelser til bryst, arme, ben osv :)

Link to comment
Share on other sites

Jojo men så er det, du risikerer at overtræne dig som du jo ikke ville.

Restitution er desværre ikke noget der kan forceres. Med et større træningserfaring lærer du at mærke på dig selv, hvor meget træning du kan tåle.

Lige nu er alting fedt og det er en klassisk fejl, at gå for hårdt til værks, hvorefter man brænder ud og tidligst kommer igang igen efter flere måneders pause. At være sulten efter at træne holder motivationen i kog og en krop der er drænet, kan være svær at kapere i begyndelsen af sin træningskarriere.

Hvis det er af hensyn til dit vægttab, så ligger den vigtigste faktor stadigvæk i køkkenet.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jojo men så er det, du risikerer at overtræne dig som du jo ikke ville.

Restitution er desværre ikke noget der kan forceres. Med et større træningserfaring lærer du at mærke på dig selv, hvor meget træning du kan tåle.

Lige nu er alting fedt og det er en klassisk fejl, at gå for hårdt til værks, hvorefter man brænder ud og tidligst kommer igang igen efter flere måneders pause. At være sulten efter at træne holder motivationen i kog og en krop der er drænet, kan være svær at kapere i begyndelsen af sin træningskarriere.

Hvis det er af hensyn til dit vægttab, så ligger den vigtigste faktor stadigvæk i køkkenet.

Tak for svaret :)

Køkken delen passer sig selv. Spiser så sundt som jeg kan :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share