Fodbold


Andreas01
 Share

Recommended Posts

Hej alle på motion online. Jeg er en dreng på 12 år, der gerne ville træne min hurtighed. Jeg er 174 meter høj. Og vejer 53,9 kg. Og spiller i vinteren spiller jeg hos Fc Midtjylland u13 talent hold. Og min drøm er at blive prof. Og min træning er selvfølgelig lang/hårdt blandet med teknisk og fysisk. Og jeg starter med vær træning med varm up så fysisk så teknisk. Og problemet er at jeg ikke ved om min træning er rigtig eller hårdt eller lang nok. Så spørgsmålet lyder. Har i en rigtig god fysisk træning i at blive hurtigere? ( hvor der står hvad øvelser og hvor lang tid osv. )

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 1 month later...

Hej Andreas,

Ja jeg vil give Bak ret - det er bedst at snakke med en fysisk træner i FCM. Alene, så de ved præcis hvilke øvelser og træningsmængde du laver til dagligt. Det er kun en fordel at de ved, hvis du træner ekstra.

I din alder har man meget energi, men du skal være forsigtig med styrketræningen. For mit umiddelbare svar ville være, at du skal lave styrkebenøvelser. En god start kunne være sprintøvelser uden den store vægt, så din krop vender dig til det.

Ét konkret råd får du her: Tag en 8-10 sprints på 40-60 meter, en 3 gange om ugen. Alene det at sprinte og udvikle din løbeteknik, kan gøre dig hurtigere.

Held og lykke herfra!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share