Hjælp til træningsprogram eller sportsgren


JonasFH
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er en ung mand på 23 år der er træt af at ikke være tilfreds med min krop. Jeg har før styrketrænet lidt i styrkecenter og prøvet crossfit, men ingen af delene kan rigtig holde min opmærksomhed. Jeg ville derfor gerne have jeres råd om hvordan jeg får god kondi og en stærk og flot krop.

Min umiddelbare tanke er at jeg kunne løbe 1-2 gange om ugen (og eventuelt bytte noget løb ud med svømning her i sommermånederne), derudover har jeg overvejet at starte til bouldering. Så vidt jeg kan tænke mig til er både bouldering og svømning gode fullbody-træninger men jeg kunne godt bruge et træningsprogram man kunne lave derhjemme, de dage man ikke skulle løbe eller klatre. Eftersom det skal være et træningsprogram derhjemme, skal det nok helst være uden alt for mange redskaber, men ville dog godt have plads til sådan nogle ethånds-vægte, abwheel eller måske endda en dørribbe.

Er der nogle der kan foreslå et godt træningsprogram, hvor man får trænet alle kroppens muskler, enten med min egen kropsvægt eller eventuelt nogle af de redskaber jeg lige nævnte?

Mvh. Jonas

Ps. Hvis der er nogle der har nogle foreslag til nogle sportsgren der er sjove og som giver god fysisk styrke må i også meget gerne foreslå dem!

Link to comment
Share on other sites

Hej JonasFH

Nu ved jeg ikke hvor du bor. Men jeg vil da godt tale min sag for at du skal prøve Rugby som sportsgren.

Det er sjovt og hårdt :) Og der er masser mulighed for at få god fysisk styrke.

Jeg vil ikke sige så meget om selve sporten, der kan være en del at forklare. Og det kan virke forvirrende i starten. Men det er bestemt værd at prøve.

Det er fedt, det er hårdt kondi mæssigt, man får lov at bruge hele sin krop, og man får nogle hamrende gode holdkammerater. Det kræver selvfølgelig at man ikke er bange for lidt fysisk kontakt med ligesindede :)

Du kan se en oversigt over klubber her:
http://www.rugby.dk/kontakt/klubber

Bor du på Fyn så kontakt mig. Det er der min klub hører til :)

Her er lidt billeder:(Lad dig ikke narre af det kan se forvirrende ud)
https://picasaweb.google.com/102503542619854360684/LindVsArhus1717

Link to comment
Share on other sites

Ud og prøv en masse idrætsgrene(og klubber, samme idræt kan organiseres og trænes ret forskelligt).

De fleste idrætsgrene vil kunne give dig en stabil fysik(det med strandløve krop laves desuden mest køkkenet).

Når du bliver glad for en idrætsform, vil du være naturligt motiveret, og blive ved med at træne.

Go jagt

Link to comment
Share on other sites

Rugby lyder ellers meget fedt, men de gange jeg har prøvet det i idræt i skolen, har det ikke rigtig fanget mig. Ved godt det selvfølgelig er noget helt andet at spille i klub, men tror nu alligevel ikke helt det er mig. Ellers tak for forslaget!

Hvad mener du med at strandløvekroppen mest laves i køkkenet? At kosten næsten er vigtigere end selve træningen?

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at kost er afgørende i forhold til ambition om at få en god kondi og en stærk flot krop. Men læs en række af artiklerne der er på sitet her, og om træning og kost generelt, (evt. på bodybuilding dk).

Vil være ked af at skulle gøre mig til dommer over om kost er mere eller mindre vigtigt end træning.

Når dit mål er:

go kondi

styrke

en flot krop

(Hvornår er de mål i øvrigt indfriede ?, hvilke betingelser skal opfyldes ?)

Men jeg antager at du med flot krop gerne vil have en krop med lav fedtprocent(markeret krop), og i forhold til det delmål vil jeg godt vove den påstand at sixpack laves mere i køkkenet end i træningslokalet.

Mit personlige synspunkt/holdning:

jeg syntes jeg du bør fokusere på glæde i at træne til at begynde med, istedet for at gøre din træning til et middel til en flot krop, så gør den til et mål i sig selv... så kommer de andre ting sikkert også nemmere.

Edited by don155
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share