Brede hofter - dreng 15 år


ENGGAARD11
 Share

Recommended Posts

Hejsa alle sammen.
Jeg hedder Malte, og jeg er 15 år gammel. Jeg har et "problem", der irritere mig grænseløst, nemlig brede hofter. Jeg har haft brede hofter i lang tid, og som sagt irriterer det mig! Derfor spørger jeg til hjælps her inde. Jeg har i mange år fået at vide, at det nok skal gå væk når du vokser, men det gør de ikke. Jeg kan mærke at mine hofteknogler stikker langt ud, men der sidder lidt fedt, som for der til, at se voldsomt ud. Jeg er 174 og vejer 56 kilo. Jeg spiller fodbold 2-3 gange om ugen.

Jeg ved godt, at jeg kun er 15 år gammel, og jeg har heller ikke tænkt mig at begynde på det helt sindsyge, men når nu sommerferien nærmer sig, vil jeg gerne minimere problemet, hvis det altså er muligt? Hvad kan jeg lave af øvelser, spisning mm.? Hvis i vil have et billede, så kan jeg godt tage det. Håber i kan hjælpe :)

Malte

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke gøre noget ved bredden af dine hofter, når det ikke er fedtpolstring, der er problemet! En vægt på 56 kilo til 174 centimeters højde indikerer IKKE at du har et vægtproblem!

Begynd med styrketræning - problemet er ikke dine hofter, men at overkroppen proportionsmæssigt ikke passer sammen med din hoftebredde. Sådan er det for mange mænd, især i pubertetsårene. Når du i løbet af nogle år får bygget noget muskelmasse på overkroppen, vil dine proportioner passe sammen igen. Find et ordentligt program og træn kontinuerligt, så vil du begynde at kunne se din krop ændre sig i løbet af et års tid!

Link to comment
Share on other sites

Læs lidt på lektion og sug så meget viden til dig som muligt.

Så vil du hurtigt se at træning hver dag ikke er nødvendigt, eller optimalt. Jeg vil anbefale at du kigger lidt på fullbody programmer baseret på store øvelser, som involverer flere led og kroppens store muskler.

Squat

Dødløft

Bent over rows

Bænkpres

Military press

Pull up/ Chin up

Dips

Power clean

Et par gode øvelser, som ville være tilstrækkeligt til at lave et fornuftigt fullbody træningsprogram. Google dem, jeg ved ikke hvorvidt jeg må linke til forskellige videoer af øvelserne. Få grundig instruksion i øvelserne og så skulle du være klar til at starte ud.

Edited by Polunda
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share