Træningsprogram til opstramning af hud?


Martella
 Share

Recommended Posts

Hej derude. Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig.

Jeg er en pige på 23, der siden 2. april har været igang med Dukan-.diæten. Jeg har so far smidt 20,8kg.

Jeg er slet ikke færdig, men jeg begynder at blive bekymret for, om min hud kan følge med.

Jeg går i et lokalt fitness center. Ikke noget smart og fancy't som fitness world, dansk fitness osv. Og instruktørerne er ikke altid mere vidende, end hvordan maskinerne bruges.

Er der nogen derude, der kan give et hint, et forslag eller et program til, hvordan jeg kan træne, så min hud strammes op i takt med mit vægttab?

Jeg træner på vægtmaskinerne samtidig med at jeg forbrænder på løbebåndet, men da jeg ikke har den kæmpe forstand på træning, så ved jeg ikke hvad der specifikt er godt for mig, hvad angår mit hurtige vægttab.

Jeg er gået fra 107,7 til 86,9, og indtil videre er min ønskede vægt 72. Jeg er 172 høj.

på forhånd tak :-)

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke træne dig til stram hud - med mindre du selvfølgelig får så store muskler, at huden strammes op "indefra". Det eneste der virker er tid - huden vil af sig selv trække sig mere sammen.

Grunden til den løse hud er, som du selv er inde på, dit meget hurtige vægttab. 20 kg på under 3 måneder er alt, alt for hurtigt, og det ser du desværre konsekvensen af nu. Det kan du ikke ændre på, men du kan forebygge endnu mere løs hud ved at gå stærkt ned i tempo med dit vægttab. Der er ingen tvivl om, at det er skidegodt klaret, at du har tabt dig, men det vil være bedst for din hud, hvis du går ned til at tabe dig max 1 kg om ugen.

Link to comment
Share on other sites

Tjek:

http://www.motion-online.dk/styrketraening/styrke_-_oevelser/styrketraeningsprogram_til_fitnesscenteret/

Enig med Retchen. Du kan ikke træne huden stram. Hvor hurtigt og hvor meget din hud strammer sig op efter et stort vægttab kommer an på blandt andet genetik og levevis/kost! Men styrketræning er alligevel en meget god ide!

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

hurtig om mig selv er 26 år 187 høj vægt 81 kg nu, men som 20 årig var vægten over 150 kg til jeg fik nok og gjorde noget ved det. så har lidt afaring på det emne

problemet du har dig der kan desvære ikke trænes væk sorry men men men rolig nu du er ung om med tiden vil noget af skindet stramme sig selv op igen det tager desvære langtid :( om det, en ting du kan gøre som moske kan hjælpe det på vej, er at holde holde huden sund vis man kan sige det sådan jeg fik fat i en olie fra Tyskland som en af mine bekendte hade brugt da hun var gravid som også skulle være god med stræk mærker vis men skulle have sådan nogle :S

skulle du gå hen og tabe dig så meget at det bliver et dissideret problem for dig og med løs mave skind kan du få en operation som retter det op men det er en helt anden snak. .

så ja er nok bange for svaret er at lade tiden gå sin gang og ellers bare klø på :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share