Personlig træner uddannelse hvor?


xeyelessx
 Share

Recommended Posts

Hej ved godt at spørgsmålet er stillet før men....

Lige nu er jeg i gang med at uddanne mig til fysioterapeut, i den forbindelse ønsker jeg at starte op som personlig træner for at suppler min su, jeg er allerede uddannet fitness instruktør og certificeret massør.

Normalt ville jeg altid tage til Aalborg idrætshistorie for at blive personlig træner og så tage deres special uddannelse inden for styrketræning, frygter bare det år og de 100.000 kr er lidt spildt når jeg er færdig uddannet og alligevel tager en kandidat i human fysiologi samt en MAT.

Har kigget lidt på Fitness institut, men er ikke sikker. Hvad tænker i andre?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har hoved skuet rigtig på og har noget erfaring indenfor det, som du gerne vil undervise andre i. Ville jeg spare pengene på uddannelse og komme i gang med at arbejde. Alt hvad du "skal" kunne som personlig træner, må du næste kunne og snart kan du nok mere til :pumpin:

Ville være så fræk at sige, træning på motionsplan er ingen videnskab, men mest om at komme ordning igang :music:

Link to comment
Share on other sites

Navnet "Personlig træner" er ikke nogen beskyttet titel og de diplomer folk evt måtte have hængende er der ikke nødvendigvis evidens for, at være noget som helst værd. Det samme gælder fitness instruktør uddannelser. Der er få gode, men også mange rigtigt dårlige uddannelser, da der som kursus udbyder kan tjenes mange penge her på håbefulde unge folk der gerne vil ind i Fitness branchen. Det er skide ærgeligt, men nu engang sådan at landet ligger..

Som Fame boy og Ammitz skriver, hvis du allerede er instruktør og føler du har styr på dit shit, så er det bare at komme igang. Alle kan påråbe sig, at være personlig træner. Men i sidste ende handler det om hvem der bedst kan hjælpe kunden til at opnå sine ønskede resultater og hvis det er en uden en reel PT-uddannelse så tror jeg de vil være rimeligt ligeglade med det. :smile:

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share