tri eller race cykel


xeyelessx
 Share

Recommended Posts

hej jeg ved godt at det er en spm spørgsmål, men kan stadig sikker på hvad jeg skal vælge.

Jeg ønsker at begynde at cykle en del mere.
Har indtil videre kun haft en trek cykel, men ønsker nu at gå i gang med at få en del flere km i bene primært her hjemme.

Jeg har ingen ambitioner om at deltage i nogle konkurrencer eller deltage i cykelklubber. Så det er altså til primært til hyggebrug, samt for at smide nogle ekstra Kcal :)


Derudover regner jeg med at finde en brugt cykel til max 10.000 lr.

Bør jeg gå efter en typisk racer/landevejs cykel eller bør jeg gå efter en tri/enkeltstarts cykel?

Link to comment
Share on other sites

Hvilken slags trek model er det du har?

Primær hjemme, på home trainer eller bare landevejende deromkring, hvor du bor?

Hvorfor race frem for tri eller omvendt?

Er næsten sikker på, hvad jeg synes du skal købe. Kunne bare godt tænke mig at høre din grund, til at vægle den ene frem for den anden:-)

Link to comment
Share on other sites

ikke som i mærket trek, men som en hybrid cykel mellem noget off-road og by cykel http://www.nishikibikes.dk/wp-content/uploads/2012/10/HybridXFiveH.png lidt ligesom denne.

Tænker landevejende omkring hvor jeg bor.

jeg tænker tri: fordi den så vidt, som jeg ar forstået, vil give mig mindst mulig luftmodstand og derfor maksimere farten og hvor mange km. jeg kan få i bene.
Samt brugbar hvis jeg kommer i gang med noget triatlet træning engang

racer: billigere og mere fleksibel

Link to comment
Share on other sites

Køb en racer og monter en tri-bøjle. Antallet af kilometere er ikke bestemmende for træningsudbytte - det er intensitet og tid. Mit bud vil være at købe en entry-level aluminiums-ramme hos en cykel-handler 6500-7000kr, plus pedaler, tri-bøjle og et sæt dæk mm. så lander du på 9000kr. Så har du lidt til sko + tøj og hjelm.

Link to comment
Share on other sites

hvorfor dette frem for en tri?
Ved godt at KM ikke er = træningsudbytte :) Tænker bare at det vil være rart, at komme så langt som muligt rundt i landet. Vil gerne køre mellem Holstebro/Vejle på den.

Vil der være nogle negative indvirkninger ved at købe en letter brugt cykel?

Link to comment
Share on other sites

Der hvor jeg ser ulempen ved køb af en tricykel, er at siddestillingen er mere belastende for ryg, nakke og skulder. Det er heller ikke ligeså nemt, at køre en hyggetur sammen med vennerne.

Normalt ville jeg sige, at du skal gå efter en race. Men er du til en højere gennemsnitshastighed og nok aldring kommer til at træne med mere en 1 person, eller deltage i amatørcykelløb, ville jeg kigge mig efter en tri.

En race med tri-bøjle, er bare ikke det samme som en tricykel.

Jeg ville finde en på DBA. Så for du bare meget mere cykel for pengene og det er ikke mange af den, som er slidt ned.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share