Ekstrem træthed dagen efter styrketræning


KateP
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er for nyligt begyndt at dyrke funktionel træning, hvilket jeg er rigtig glad for. Dog oplever jeg tit ekstrem træthed dagen efter jeg har trænet. Vi taler ikke almindelig træthed, som man kan have efter en træningsdag, men en næsten invaliderende træthed.

Er der nogle af jer der kender til problemet, og hvad skyldes det mon?

Hører også gerne om hvad jeg kan gøre for at undgå det.

På forhånd tak for jeres svar :-)

/KateP

Link to comment
Share on other sites

To basale spørgsmål. Sover du nok, og spiser du nok?

Ja, det mener jeg bestemt at jeg gør, er dog ikke super til morgenmaden, så der går gerne et par timer inden jeg får spist.

Får ca. 7-8 timers søvn hver nat, mere i weekenden.

Link to comment
Share on other sites

Det kunne være så enkelt, at du har brug for at sove mere efter hård træning. En start kunne være 8-9 timer. Hvis man er træt, har man vel som udgangspunkt behov for mere søvn.

Én ting er også morgenmad, men hvad m mad efter træning og om aftenen?

Så lige, at du ligesom undertegnede hører til det lidt ældre segment. Er der mange andre forpligtelser der trætter?

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Det kunne være så enkelt, at du har brug for at sove mere efter hård træning. En start kunne være 8-9 timer. Hvis man er træt, har man vel som udgangspunkt behov for mere søvn.

Én ting er også morgenmad, men hvad m mad efter træning og om aftenen?

Så lige, at du ligesom undertegnede hører til det lidt ældre segment. Er der mange andre forpligtelser der trætter?

Tak for dit svar.

Jeg vil prøve mig frem med at få sovet noget mere :-)

Maden efter træning (aftensmad), består primært af kød på rugbrød samt en banan.

Nej, har ikke ret mange andre forpligtelser ud over mit arbejde - så kan da gå omkuld når jeg så kommer hjem fra arbejde.

Link to comment
Share on other sites

Sover jeg kun 7 timer efter en hård træning, så er jeg utroligt træt. 8 timer er et must for at jeg skal være nogenlunde frisk.

Tak for dit svar, jeg vil prøve med noget mere søvn, og se om det ikke er en del af vejen frem :-)

Link to comment
Share on other sites

al træning brænder en helvedes masse energi af - i form af Kulhydrat - men det får du vist ikke helt nok af! og så går din krop i gang med at brænde protin og fedt natten over, så din ånde og urin muligvis kan lugte stygt.

og næste dag, hvor du jo så heller ikke har givet kroppen en god morgen kost, så fortsætter den med at brænde protein og fedt, hvilket er hårdt og giver en laaaaaangsom energiudvikling= træthed, sløvhed, mangel på initiativ - selv om man ikke har diabetes.

nogle bliver mere ramt af det end andre. Du er måske en af dem der rammes hårdt ved mangel på kulhydrat indtag.

prøv at få lidt mere kulhydrat indenbords efter træning. det er jo det musklerne bruger og skal bruge igen ved næste træning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share