Road to Aarhus City Halvmaraton, La Marmotte og Silkeborg Halv-ironman, 2016!


Martin Sloth
 Share

Recommended Posts

En lille update på de sidste dage.

Mandag 29/7

Cykling: 35 km rulletur

Note

Benene skulle lige rulles igennem en tur, efter søndagens træning. Jeg var sgu lidt øm i kroppen efter styrtet, som måske havde ramt mig lidt hårdere end først antaget. Men sådan noget har det jo med at vise sig de efterfølgende dage. Knæ, hofte, skulder og nakke var rimelig ømme og stive. Knæet også en smule hævet. Efter lidt startproblemer var det dog dejligt lige at få rørt kadaveret lidt.

Tirsdag 30/7

Svømning: OW 35 min

Note

Tog et smut til Fredericia for lige at få en fornemmelse af at svømme i lillebælt, da jeg havde hørt strømmen kunne være voldsom. Syntes dog det gik meget fornuftigt.

Fik kørt cykelruten igennem i bil. Ser okay ud.

Onsdag 31/7

Fri

Note

Havde egentlig tænkt jeg skulle lave et kort cykel/løbepas, men jeg var stadig øm i kroppen, så besluttede, at det var bedre at holde fri. Den er nok tvivlsom.

Derudover er jeg mega nervøs for at hive en skade, da der jo selvsagt ikke vil være tid til at komme sig inden søndag.

Torsdag 1/8

Svømning: OW 30-35 min

Note

Tager muligvis en lille cykel eller løbetur i aften, hvis jeg tør:)

Edited by Martin Sloth
Link to comment
Share on other sites

På trods at absurd angst for at hive en skade, fik jeg løbet en lille tur igår aftes.

Små 7 km i noget 4.30 tempo med ca 500 m i 4.00 temp.

I dag har den stået på afslapning i varmen ( som heldigvis ser ud til at være mindre på søndag), og så er der blevet skruet op for både væske og kulhydratindtag.

Vi nærmer os:)

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg ikke været aktiv i din log kun læst lidt med på sidelinien, men når der nu ikke er andre, der vil gøre det, så:

Tillykke med det fine resultat, og at du har nået dit mål! Specielt i lyset af alle de løftede pegefingre i starten af din log :-) Du holder dig nok selv for god til at minde om det, men så kan jeg da gøre det for dig :-)

Vh

psykweb

Link to comment
Share on other sites

Mon ikke de likes der er kommet betyder det samme?

Det er jo alt andet lige flot at gennemføre en halv IM med det udgangspunkt der blev meldt ud i starten, og super fedt at se det blive gennemført.

Jeg tror ikke MOL er stedt hvor man skal poste hvis man kun vil have thumps up osv. Man må nok også regne med at der bliver spurt ind til evner og seriøsitet.

Så er det jo fedt at se at Martin har kunne svare for sig.

Glæder mig til at læse løbes beretningen

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med det fine resultat, og at du har nået dit mål! Specielt i lyset af alle de løftede pegefingre i starten af din log :-) Du holder dig nok selv for god til at minde om det, men så kan jeg da gøre det for dig :-)

Præcis :) Det er sejt...

Så er der to ugers tapering inden IM :)

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg ikke været aktiv i din log kun læst lidt med på sidelinien, men når der nu ikke er andre, der vil gøre det, så:

Tillykke med det fine resultat, og at du har nået dit mål! Specielt i lyset af alle de løftede pegefingre i starten af din log :-) Du holder dig nok selv for god til at minde om det, men så kan jeg da gøre det for dig :-)

Vh

psykweb

Hej Psykweb,

Jeg takker mange gange:) Fedt også at høre du har fulgt med. Det er da lækkert at vide, at lidt at det man logger bliver læst:)

Var der løftede pegefingrer? :) Ej, det har jeg nu ikke haft behov for at minde om. Det var kun godt til motivationen.

vh

Martin

Link to comment
Share on other sites

Mon ikke de likes der er kommet betyder det samme?

Det er jo alt andet lige flot at gennemføre en halv IM med det udgangspunkt der blev meldt ud i starten, og super fedt at se det blive gennemført.

Jeg tror ikke MOL er stedt hvor man skal poste hvis man kun vil have thumps up osv. Man må nok også regne med at der bliver spurt ind til evner og seriøsitet.

Så er det jo fedt at se at Martin har kunne svare for sig.

Glæder mig til at læse løbes beretningen

Jeg takker også for de likes der er kommet, som jeg også opfatter som et tillykke.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Hej alle.

Der har været stille på denne blog længe, men nu tænker jeg det er tiden at logge lidt igen. Dog ikke med henblik på halv-ironman i denne omgang:)

Jeg har pt. to sæsonmål for 2016.

19 juni: Aarhus City halvmaraton (Målsætning: <1.30)

3 Juli: La Marmotte, 170 km cykelløb i Frankrig (måltsætning: endnu ikke defineret)

Jeg vil i så stort omfang som muligt logge min træning frem mod disse begivenheder (der kommer nok et par supplerende sæsonmål), så dem der har lyst er meget velkomne til at følge med.

Stay tuned :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har den sidste måneds tid haft bopæl i Schweiz, da jeg er i gang med et forskningsprojekt omhandlende exercise recovery. Det er dog blevet tid til lidt sporadisk træning i bjergene (hvilket man aldrig bliver træt af), så her følger lige en kort opsummering af træningen for mit vedkommende i November so far.

3/11 : Løb, 6.5 km

8/11 : Mountainbike, 60 min ( bla. med en 6 km stigning 8% i snit)

9/11 : Løb, 6.5 km

12/11 : Løb, 6.5 km.(meanHR:148 bpm, MaxHR:168 bpm)

15/11 : Styrketræning

17/11 : Løb, 6.5 km

18/11 : Mountainbike, 60 min og Styrketræning

19/11 : Løb, 6.5 km

22/11 : Styrketræning

25/11 : Løb 6,5 km (I voldsomt snevejr :4trumpet: )

Edited by Martin Sloth
Link to comment
Share on other sites

Efter em 5 dages pause fra træningen, grundet en kombination af travlhed, problemer med højre fod og dovenskab, har jeg fået lavet lidt de sidste par dage.

Lørdag 5/12

Løb: 40 min på løbebånd med følgende spændende indhold:

10 min opvarmning @ 5.15-5.00min/km

15 min @ 4.40

5 min @ 4.20-4.25

2 min recovery

10 min @ 4.40

Søndag 5/12

1 times mountainbike i de schweiziske alper! Rullede fra ca. 900 m højde op til 1800 m, hvor det blev lidt for koldt at trille rundt. Var lige nede og kysse asfalten en enkelt gang, pga. af is på vejen. Heldigvis kører jeg langsomt opad, så slap uden skrammer:)

God aften!

Edited by Martin Sloth
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 8/12

Løb: 40 min på løbebånd

15 min opvarmning @ 5.30-4.40 min/km

4x4 min @ 4.20 min/km med 1 min recovery

5 min @ 5.00 min/km

HRmean: 149 HRmax:171

Note:

Fin tur på løbebåndet. Føler mig fornuftigt kørende. Min vægt er pt. 80 kg. Den håber jeg at skære ned til 73-74 inden Aarhus city halv og La Marmotte.

Edited by Martin Sloth
Link to comment
Share on other sites

Onsdag 9/12

Styrketræning afsluttet med 40 min på ergometerbike.

Note

Blev lige til en lille aftenomgang med en gang styrketræning (dog primært med fokus på core stabilitet), som blev afsluttet med en lille tur på ergometercykel. Her blev det bl.a. til 3*5 min med 240-260 watt. Ikke prangende af en mand på 80 kg, så når jeg nu ikke har motoren må taktikken være at smide nogle kilo i stedet:)

Link to comment
Share on other sites

Mandag 14/12

Løb: 45 min på løbebånd.

15 min @ 6.00-4.50 min/km

15 min @ 4.40 min/km ( HR: 155-160)

2 min gang - drikkepause:)

15 min @ 4.30 min/km (HR: 162-169)

5 min gang

Note

Det blev til en god omgang på løbebåndet her til aften. Min vægt taget i betragtning (80 kg), synes jeg faktisk allerede det fungerer fornuftigt nok, og jeg synes egentlig stængerne tager fint imod belastningen. Så får jeg lagt en god base over dec-marts uden en masse dumme skavanker, og jeg samtidig får smidt en 5-7 kg, så tror jeg også, at jeg rammer en skarp form til sommer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share