Ny til Styrketræning


Almie
 Share

Recommended Posts

Hey Motion Online brugere.

Jeg har besluttet at det er på tiden at en gang for alle at få styr på min overvægt..

har prøvet mange gange før via intens motion men er kørt død i det hurtigt.

Har så hørt lidt ind til hvordan og hvorledes med vægttab/reducering af fedtprocent via Styrketræning og fundet ud af det lyder rigtig interresant.

Har så bygget et lokale om til et trænings rum med forskellige håndvægte, stangvægte, træningsbænk osv....

Men eftersom jeg ikke har dyrket styrketræning før er jeg lidt på barbund om hvordan og hvorledes man skal bare sig an..

Har kigget under styrke -> øvelser og fundet Komplet træning med håndvægte har så printet øvelserne ud og hængt op i lokalet.

Skulle så prøve dem idag og valgte at tag dem for en ende af..

Men allerede efter første øvelse begyndte mine ben at sige fra, (skal dog siges jeg nok også begyndte med lidt for tunge vægte i forhold til jeg er nybegynder :P).

Nåh men nok om alt dette.

Spørgsmålet er i i teorien hvordan jeg skal gribe dette projekt an.

Hvilke øvelser i hvilke rækkefølge osv.

Håber der er nogle styrketrænings eksperter her inde som vil give en hånd, til en som virkelig brænder for at komme ordenlig igang med dette..

Mvh

Almie

Link to comment
Share on other sites

Der er en masse måder at gøre det på.

Nu du allerede har valgt et program, så prøv igen men med lettere vægte. Især når du er helt grøn er det smart. Dels fordi du har en masse teknik at lære og det er nu en gang lettest hvis man ikke er alt for presset. Og dels fordi du ellers bliver pisse øm.

Btw. Hvis du ikke er helt sikker på hvordan de enkelte øvelser skal udføres, så er youtube et fint sted at kigge. Se dog flere forskellige klip af den enkelte øvelse og læs kommentarerne nedenunder, da ikke alt der vises er korrekt udført.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share