"At starte forfra"... igen....


Cat
 Share

Recommended Posts

... det er Kauf som har valgt at jeg skal starte en ny log - han har også valgt den fantasiske titel....

Titlen er desværre rigtig :blush:

Indrømmet, jeg har ikke lavet en dyt igennem meget meget lang tid....

og i stedet for at starte alt for ambitiøst tænker jeg at tage det i små skridt...

Jeg har gennem de sidste par måneder smidt omkring 12kg - så det er dejligt... men der er stadig laaang vej igen...

Vægttabet har udelukkende været via kostændringer, så nu er det på tide at introducere træning igen...

Jeg har taget lidt tilløb de sidste par uger og småtrænet lidt her og der...

Men nu skal det helst blive en fast rutine...

Jeg har netop fået at vide at jeg fortsætter som fastansat på mit job (det meste af året har jeg været barselsvikar) - så det er dejligt, mest fordi det er fedt at have noget fast og men også fordi jeg har mulighed for at træne på enkelte af holdene...

Mandag står den på bryst, skulder

Tirsdag står den på ryg, ben

Torsdag står den core (når holdet tillader det)

Fredag står den på fullbody

Cardio gider jeg ikke i første omgang - udover diverse gåture med hunden...

Når jeg engang har smidt 5-6kg mere vil jeg så småt begynde at starte langsom med lidt løberi - men mine knæ fucker hvis jeg forsøger med min nuværende vægt....

De 2 sidste logs jeg har oprettet er meget hurtigt gået i stå igen - så jeg tænker at tredje gang er lykkens gang...

:4jumpy:

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Jeg tænker det nogenlunde er de forkortelse som er alment brugte :bigsmile: .... men laver da gerne lige en liste...

DL: Dødløft

BP: Bænkpres

BOR: Bent Over Row

OA: One-Armed

SA: Straight-Armed

SL: Straight Legged

OH: OverHead

KB: KettleBell

Håber det giver lidt mere mening nu... Ellers er spørgsmål velkomne...

Link to comment
Share on other sites

På aftenens gåtur med hunden valgte jeg, lidt optimistisk, at tage turen ind over markerne... Tænkte at det havde tøet i et par dage, så den sikkert var smattet med farbar....

Hmmmm...

Det gik meget godt over den første mark... så drejede om hjørnet (hvis der kan være et hjørne på en mark) og så begyndte der er komme snedriver... Der kom flere og flere og til sidst måtte jeg kæmpe mig gennem sne til knæene... Jeg havde valget mellem at trampe sneen flad/hård inden hvert skridt, eller synke i til knæet...

Så den lille aftentur blev lidt vanskeligere end beregnet...

og dejligt anstrengende for mine lidt for ømme ben...

Træningen i denne weekend blev droppet til fordel for arbejde og fødselsdag lørdag, juletræsindkøb og julearrangement på arbejdet søndag.... og så selvfølgelig fordi jeg er øm i hvert et hjørne af kroppen (jeg er åbenbart glad for at bruge ordet "hjørne" :blink: )...

Dem af jer som kender mig fra tidligere ved at min ene skulder bøvler en del.... jeg mærker intet til den når jeg er inaktiv, men allerede efter træningen i mandags begyndte den at genere igen... det er noget hø... gider ikke ha' at den skal begrænse mig så meget... manden siger jeg skal til lægen med henblik på scanning - jeg har squ bare set så mange dårlige eksempler på skulderoperationer, så jeg er noget tøvende... men omvendt har den voldt problemer i forbindelse med aktiviteter (træning, arb. etc.) siden ca. 2007... hmmm....

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Det er jo altid "gratis" at få den scannet. Så kan man altid tage den derfra :wink:

Point taken :bigsmile:

Takker og det er de sikkert også, for folk der følger bedre med end mig :bigsmile:

Hehe :bigsmile:

Jeg har været væk herindefra i laaaaaaaaaaaaaaaaaaaang tid - så det kan sagtens være at der er kommet en masse nyt til som jeg ikke kender - eller at mine forkortelser er forældede :blush: ...

Link to comment
Share on other sites

Træning i får blev ikke til noget da mit træningshold på jobbet var aflyst :nonono: - så jeg tager en fullbody i dag i stedet... med det i mente at jeg forsøger at skåne skulderen en smule for dynamisk arbejde over hovedhøjde...

Link to comment
Share on other sites

Så er dagens træning overstået :4jumpy:

Blev til følgende:

Squat m. bold i ryggen

Semisumo DL

OL SL dødløft

Brystpres

Liggende Flyers

Træk til bryst

SA Lat. Pulldown

BO DB Row

Ryg ex.

Mave på bold

Her i opstartsperioden tager jeg 3-4 sæt (4 i de større øvelser) a' 8-12 gentagelse og kører relativt lette vægte...

Siden jeg startede har jeg ikke haft en enste dag uden ømhed - det tyder på at det er alt alt for længe siden :bruce:

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik ikke logget i går men lavede følgende hjemme i stuen - stadig ultra light weight

OH Squat

BO BB Row

KB semisumo DL

Rumænsk KB DL

BO OA Row

BP

Windmills

Step-ups

Læg

Planke

- og det var vist det :pumpin: ....

Jeg håber I alle har haft en rigtig dejlig jul :bigsmile:

Jeg har i hvert fald hygget mig - og udskudt alt hvad der hedder diæt til d. 27ende - herefter er der planlagt cheat 31. december, 13 og 26 januar - og ellers 100% strickt kost... Jeg "plejer" at have et cheat meal - som nærmere bliver til en cheat aften - en gang om ugen, men tager lige en kold tyrker ovenpå den sidste uges juleædegilde...

Nu er det skrevet, så nu skal det bare overholdes :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lidt uplanlagt træningsfri her i ferien.... Hmmm...

Godt at være tilbage på arbejdet.

Jeg havde lige mulighed for en kort omgang i dag

Lidt boldsquat

SA Lat Pulldown

Puldown

Pullover

Liggende Flyers

Brystpres

DB Pres

Så må det blive ben og lidt mere ryg i morgen :)

Link to comment
Share on other sites

Tak for det Simon :bigsmile:

Dagens træning på jobbet:

Brystpres

Liggende Flyers

Træk til bryst

SA Lat pulldown

Windmills

OA Kable Row

Shrug-lignende øvelse

Ryg ex.

Mave på bold

- stadig med ret lav vægt og mellem 3 og 4 sæt -

Herudover lavede jeg lidt bold træning med holdet - og her blev det til en blanding af følgende:

Sid på bold - side/side

Sid på bold - frem/tilbage

Sid på bold - løft et ben

Bækkenløft

Bækkenløft med et benløft

Bækkenløft med hasetræk

Ben på bold - rotationer

Sid på alle 4 på bold

Broliggende øvelse

Knæ 4 stående diagonaløft

Stående "pushups" med hænder på bold (ad væg)

Dejligt at kunne lave lidt mens man er på job :smilerock:

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Desværre ingen træning til mig i dag...

Forsøgte med både step-ups, DL, Squat og benpres men mit knæ drillede, så valgte at droppe det.

Ingen grund til at lave skade på mig selv...

:nonono: irriterende "møgbæknæ" :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Knæet fortsatte med at bøvle - så har droppet træningen den sidste uges tid...

Til gengæld har jeg haft travlt med fødselsdag derhjemme i weekenden - så jeg har ikke kedet mig :bigsmile:

I dag forsøgte jeg så med en lille forsigtig træning igen...

Benpres (forkus på at holde knæet i rette bane)

Brystpres

Siddende Row

Træk til bryst

SA Lat. Pulldown

Mave på bold

Ryg ex.

Windmills

og det gik umiddelbart ok :smilerock:

Dejligt at lave noget igen... Min krop er helt smadret ovenpå skidt kost og for megen inaktivitet de seneste par dage...

Link to comment
Share on other sites

Dejligt at du er tilbage Cat! :))

Hvad er bækkenløft med hasetræk, og hvorfor er det godt?

Tak.

Jeg går ud fra du kender bækkenløft med fødderne på bolden?

Udgangsstillingen for hasetrækket er det normalte bækkenløft på bold - så holder du hoften strakt mens du bøjer knæene (og trækker bolden ind til numsen) - hoften forbliver strakt (mange har tendens til at knække i hoften når de bøjer benene) - kør langsom og kontrolleret bolden ud igen og gentag...

Det er en øvelse som, udover at træne den stabiliserende funktion som det normale bækkenløftet, også træner dine haser. Så store dele af bagsiden bliver ramt...

Gav det mening? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share