Når den søde tand presser på ...


jbj123456789
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet_04042015

Når den søde tand presser gælder det for mig at se at spise nøjagtigt det der falder ind som lækrest for at få det ud af hovedet. Styr mod gåsebrystet eller whatever.. Skal det være, skal det være, kan være pisseligegyldigt med den selvbevidste tanke om at føle sig bedre ved at vælge de bedre tørrede abrikoser. Udfordringen ligger i den øvrige fornuftige kost der naturligt holder tankerne væk fra det søde. Det er bestemt muligt at spise så sukkertrangen aldrig melder sig. Det er gerne det sunde fedt der skal skrues op for.

Når det er sagt, lærte min grønthandler mig at spise flyfriske dadler fra Iran man lige smutter stenen ud af og propper en valnød i. Smager bedre end alverdens slikposer. Lyst sandwichbrød med friske dadler (aldrig de tørrede klistrede) er også godt fix.

Mørk chokalade spiser jeg ad lib uden at skamme mig.

Æble med sød-syrligheden eliminerer min trang til cola og slikkeri.

Tager ikke bad i sukkerfrie sodavand. Fordi man ikke tager dagligt bad i den slags virker en 25 centiliter cola effektfuld.

Havregryn med sukker. Kunsten er at drosle sukkeret ned, så det er ligefør man kan smage og fint nøjes med sødmen fra korn. Det vi overhovedet opfatter som sukkertrang er meget individuelt.

Melder den søde tand sig ofte handler det for mig om på strategisk niveau at øge fedtindtaget der stabiliserer. Nede på taktisk niveau i butikken kan Läkerolpastiller af den sorte stærke sukkerfrie salmiak variant tage meget af umiddelbar trang til slikkeri indtil aftensmåltidet.

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015

Du kunne også prøve at hoppe i dåsen med Wasas runde kanelknækbrød.

Det er da et kvalificeret bud. Kanel i sig selv uinteressant, men i kombination med "sødmen" fra korn får det smagen af den søde Jul der nærmer sig. Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share