i wanna be better than myself


mais
 Share

Recommended Posts

Jeg vil starte med at logge min træning herinde, så jeg kan holde motivationen oppe til at komme i bedre form :bigsmile:

I må meget gerne kommentere og komme med nogle gode råd!

Alder: 20 år

Højde: 1,62

Vægt: 57 kg

Fedtprocent: 18,9%

Konditionstal: 44,5

Mål:

- Jeg vil ned på en vægt der siger 52-53 kg (ikke mindre end det! :-))

- at min krop bliver tonet, få styrke og få en meget bedre kondition :pumpin:

Min kost er rimelig sund (kan blive bedre, da jeg har tendens til at falde i en gang imellem!), men jeg stræber efter at spise således:

Morgen: 1,5 dl acido el. yoghurt u. sukker m. græskarkerner, hørfrø og sesamfrø + omega 3-6 og stacker XPLC 3

Middag: grov brød m. fisk el. kylling og grønt + stacker XPLC 3

Aften: kylling el. fisk m. grønt

Snack: 10 gr. 85% chokolade el. en grapefrugt

Efter hver endt workout tager jeg en protein shake

Jeg ryger ikke og drikker ca. 4 gange årligt :smilerock:

De motionsformer jeg dyrker er; crossfit, styrke og cardio (primært løb) - træner ca. 6 dage om ugen

Edited by mais
Link to comment
Share on other sites

Hvordan har du målt din fedt procent?

Hvis det er dig på billedet ser du ret "tynd" ud. Dine kraveben er tydelige, og dine arme virker ikke til at have den store masse.

Og måske en god ide at sætte sig nogle mål rent styrke eller cardio mæssigt?

Jeg har en frygt for at dit mål om at være i bedste form kommer til at handle om at veje så lidt som muligt. Og DET er der sgu sjældent kommet noget godt ud af.

Med 6 gange træning om ugen burde dit mad indtag også værer højere. Man kan godt være sund og spise sundt, men meget, så længe man ikke propper sig med skidt.

Og selvom man falder i en gang imellem sker der ikke noget ved det.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan har du målt din fedt procent?

Hvis det er dig på billedet ser du ret "tynd" ud. Dine kraveben er tydelige, og dine arme virker ikke til at have den store masse.

tror fedtprocenten er reel nok. Der er meget stor forskel på drenge og pigers fedtprocent. Kender en pige med anoreksi, som er sygeligt tynd at se på, men stadig har en fedtprocent på 12.

Synes piger er pænest med en fedtprocent på omkring 20.

Ellers er jeg enig med jer drenge, det virker mere som en slankelog end en træningslog. Og bare lige for at gøre det helt klart til OP (original poster), du trænger ikke til at tabe dig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er på ingen måder tynd og det er heller ikke mit mål, men at min krop bliver tonet, få styrke og få en meget bedre kondition :-)

Jeg har fået målt min fedtprocent på en maskine i mit fitnesscenter (jeg ved ikke hvor sandfærdig sådan en maskine er?)

Mine ben og hofter er større i forhold min overkrop (talje og kraveben), hvilket man heller ikke kan se på billedet, så det er også svært at bedømme min kropsbygning udfra det lille billede jeg har.

Link to comment
Share on other sites

I får det lidt til at lyde som om, at jeg er/vil blive en eller anden anorektiker, hvilket overhovedet ikke er min hensigt.

Og jeg vil lige tilføje, at ifølge BMI, så er normalvægten for min højde mellem ca. 48,5-65 kg., så jeg kommer ikke i nærheden af at være undervægtig i forhold til mit umiddelbare mål!! :-)

Men takker for den fine velkomst og ha' en fortsat god dag :-)

Link to comment
Share on other sites

Og måske en god ide at sætte sig nogle mål rent styrke eller cardio mæssigt?

Mener nu stadigt detter er et "ordenligt" råd.

Og tjaa. Syntes egentligt det er en rigtigt god velkomst at få, at man spørger ind til hensigt omkring træning. Og udviser nysgerrighed og omtanke for andre.

Tro det eller ej, der er faktisk nogle personer der mener de er for tykke selv om de ikke er det. :music:

En fedt måler fra et center kan man bruge til at få en referance ramme, ift et evt vægt tab. Hvis du bruger samme vægt fremad rettet.

Jeg har prøvet en vægt der sagde jeg havde 23% fedt. Hvor den dagen før sagde 13. Fordi jeg havde drukket vand og spist først.

En tang til at måle fedt folder med er mere præcis. BMI siger ikke meget om krops komposition osv.

Så for at gøre det kort:

Dine mål er bland andet at få styrke. Hvad er dine mål på dette pungt? Bænk presse X antal kilo? Tage X antal reps ift. et eller andet pige navn i crossfit ( Ja ander ikke meget om dette)

Du vil have en bedre kondition. Vil du kunne løbe en hurtig Coopers test? Eller gennemføre en halv marathon. Hvordan vil du måle det? og træne det

Har du et træningsmål, kan du også ligge et program der gør dig i stand til det, eller få vejledning til det.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man ikke vejer sig/måler fedtprocenten under samme forhold hver dag, kan man ikke bruge det til noget som helst. Dermed også skrevet at det absolutte tal skal tages med store forbehold.

Pudsigt nok har jeg vejet præcis det samme antal kg 7 dage i træk. Fedtprocentvisningen har kun udsving på 0,2% og det er inden for 2% af fedttangmålinger med 3 forskellige formler.

Fra 13 til 23 er helt vildt - uanset hvad jeg gør kan jeg aldrig få min til at svinge mere end et par procent (heller ikke da jeg havde BING og nogle seriøse overspisninger), så jeg gætter på at din vægt er defekt.

Link to comment
Share on other sites

52-53 kg er meget lavt, selv med en højde på 162 cm.

Saltebob for satan, jeg har ellers så dejligt høje tanker om dig! Du ved i hvert fald mere end mig mht. mange træningsting! Men at påstå at et BMI på 20 er "meget lavt" kan du ikke mene oprigtigt!

mais, jeg synes din kost virker fornuftig, så længe dine kød+grøntsagsmængder er tilstrækkelige i de måltider du spiser det.

Nu skriver du at du drikker en protein-shake efter træning, jeg vil blot råde dig til at tilføje en god mængde af din daglige mængde kulhydrat i denne shake, det er på dette tidspunkt af dagen (efter træning) at din krop har mest brug for kulhydrat - og da du ikke får så meget kulhydrat i løbet af dagen er det vigtigt at få spist det på de rette tidspunkter.

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

mais, jeg synes din kost virker fornuftig, så længe dine kød+grøntsagsmængder er tilstrækkelige i de måltider du spiser det.

Nu skriver du at du drikker en protein-shake efter træning, jeg vil blot råde dig til at tilføje en god mængde af din daglige mængde kulhydrat i denne shake, det er på dette tidspunkt af dagen (efter træning) at din krop har mest brug for kulhydrat - og da du ikke får så meget kulhydrat i løbet af dagen er det vigtigt at få spist det på de rette tidspunkter.

Tak for rådet! Det vil jeg tage til mig :-)

I går bestod min træning af en 30. min gåtur (morgen) og senere WOD.

WOD'en var:

10 min.

50 m. sprint

4 burpees

6 sit ups

jeg nåede 10 runder og det er jeg ikke helt tilfreds med .. efter 3. runde måtte jeg lave 8 lunges istedet for 4 burpees, da jeg muligvis har fået en fiber i brystkassen :-( Jeg prøver så vidt muligt at holde musklen i ro, men det er sværere end jeg lige regnede med!

- selv sit ups gør naller at lave. Men jeg må frem med nogle alternativer :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Saltebob for satan, jeg har ellers så dejligt høje tanker om dig! Du ved i hvert fald mere end mig mht. mange træningsting! Men at påstå at et BMI på 20 er "meget lavt" kan du ikke mene oprigtigt!

Det kan jeg faktisk godt. BMI kan kun bruges til utrænede leverpostejsfarvede sofakartofler. Mais træner 5-6 gange om ugen bl.a. crossftizorz og styrketræning. Jeg antager derfor at hun har en fornuftig muskelmasse, hvilket gør BMI ubrugeligt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share