Styrketræning på ferie - hvordan?


JegErJacob
 Share

Recommended Posts

Hej

Hver uge går jeg 3 gange i fitness. Derudover løber jeg en masse og sjipper.

Til sommer skal jeg på ferie, men hvordan skal jeg holde min styrketræning, nu hvor der ikke er noget fitnesscenter?

Jeg kan jo sagtens løbe og sjippe på ferien og holde min konditionstræning, men hvordan styrketræner jeg?

Formålet med at styrketræne på ferien, er selvfølgelig ikke at blive "større", men bare for at holde det ved lige. Findes der noget styrketræningsprogram som jeg kan følge, eller har i et par gode råd, så vil jeg være meget taknemmelig!

Tak!

Link to comment
Share on other sites

Kropsvægtsøvelser: Pull-ups, chin-ups, dips, burpees osv. osv. Til underkroppen kan du sagtens lave lunges, split squat og sguat. Jeg har flere gange været på rejser, hvor jeg har brugt sten, eller hvad jeg nu kunne finde, til blandt andet squat.

Som supplement kan du købe en tube (med ordentlige greb) i en ordentlig hårdhedsgrad. Den kan du blandt andet lave øvelser for bryst og ryg med. Koster under 150 kroner og fylder ingenting.

Link to comment
Share on other sites

Kropsvægtsøvelser: Pull-ups, chin-ups, dips, burpees osv. osv. Til underkroppen kan du sagtens lave lunges, split squat og sguat. Jeg har flere gange været på rejser, hvor jeg har brugt sten, eller hvad jeg nu kunne finde, til blandt andet squat.

Som supplement kan du købe en tube (med ordentlige greb) i en ordentlig hårdhedsgrad. Den kan du blandt andet lave øvelser for bryst og ryg med. Koster under 150 kroner og fylder ingenting.

Tak for svaret!

Men hvad er en tube helt præcist?

Tak!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan anbefale TRX:

http://www.activeaid.dk/index.php/hvad-er-suspension-store-english-html/trx-suspension-training/om-trx.html

Jeg rejser meget i mit job og har altid min TRX med i kufferten; så kan jeg på hotelværelset træne godt igennem på ca. 20 min for fuld gas. Selvfølgelig ikke tung vægttræning, men god funktionel styrke. De koster lidt knaster, men jeg synes de er pengene værd. Der fulgte både program og DVD med mit sæt, og derudover er der uendeligt mange øvelser på youtube. Enjoy :-)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du er afsted sammen med nogen af rette størrelse kan i squatte med hinanden på skuldrene, lave push-ups med hinanden på ryggen (her kan man let tage fra med benene hvis man er vedkommende på ryggen). Bare brug fantasien :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share