Den nederste delle


sensen1992
 Share

Recommended Posts

Hej Motion-Online

Jeg har nu været på en rimelig hård træning siden jul, hvor jeg vejede omkring 83 kg. Nu er jeg nede på 75,5. Jeg er 20 år gammel, og ca. 188 cm. høj. Mange mennesker vil synes at dette er i underkanten, i forhold til min højde. Jeg er begyndt at styrketræne 3 gange i ugen, spinne 2 gange og løbe 5 km. 1 gang i ugen. Det har jeg gjort næsten siden jul. Og jeg har trænet rigtig meget mave hver gang, og har også fået resultater øverst på maven. Mit spørgsmål til jer, er nu:

Skal jeg blive ved med at løbe og spinne, samtidig med at jeg træner en masse mave, for at få den nederste del af maven væk? Jeg får af vide af min omgangskreds, at jeg ikke skal tabe mig mere. Eller skal jeg begynde primært at fokusere på styrketræningen, og dermed få "strammet" op og fjerne det sidste? Jeg ved ikke selv hvordan det gøres bedst.

Håber I kan hjælpe. Vh. Frederik. Jeg har vedhæftet et billede, så I kan se hvad det drejer sig om. Det er sådan jeg ser ud den dag i dag.

post-54667-076978500 1332402051_thumb.jp

post-54667-044589400 1332402064_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil have dellen væk, skal du tabe dig!

Lad være med at fokusere så meget på træning af din mave, men lad øvelser til maven indgå på lige fod med øvelser til resten af kroppen - hverken mere eller mindre. Eller kør øvelser som stiller store krav til din coremuskulatur, f.eks. de klassiske squat og dødløft. Du kan også køre evil wheel, planken eller lignende.

Link to comment
Share on other sites

Hej Kåre.

Jeg styrketræner ca. 1,5 time hver pr. gang, hvor ca. 15 minutter er maveøvelser. Jeg kører 3 x 1 min planke og så nogle andre maveøvelser. Og jeg kører også dødløft hver anden gang. Så jeg skal bare fortsætte med Cardio og almindelig styrketræning, som jeg gør i forvejen.

Tak for svaret

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share