Crosstrainer - hvilken?


Twisttmann
 Share

Recommended Posts

Halløjsa

Nu har jeg i vinter tabt 19kg, og vil også gerne lige smide de sidste overflødige kilo. Men vægten står nu stille, hvilket man jo kan forvente når det primært er ved kostomlægning at vægttabet er sket. Nu skal jeg så igang med at konditionstræne og Kæresten og jeg vil gerne investere i en Crosstrainer...

Men der er jo et hav af muligheder, priser og specifikationer som kanforvirre ift et køb. Derfor spørger jeg Jer, som sikkert har meget mere forstand på det.

Vi skal have en maskine som først og fremmest er behagelig og stabil at stå på! og Så må den max koste 4000kr.

Der er noget med svinghjul og svinghjulsmasse og elipsestørrelser... hvad er så lige det og hvad skal man gå efter? Er det realistisk at finde en ok maskine i den prisgruppe?

Jeg har prøvet nogle af de billigere modeller i fx Bilka og Harald nyborg, og de dur sgu ikke.... jo en af de dyre fra bilka var ok, men kan selvfølgelig ikke huske specifikationer eller mærke.

Men håber at I kan hjælpe og måske endda har forslag til hvad jeg skal gå efter og hvad jeg skal holde mig fra.

-Michael

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror budgettet er for lavt. Det er meget vigtigt med stor svingmasse og generelt lækker flydende fornemmelse. Jeg har selv en Tunturi C40, som jeg synes er udmærket. Kan ikke huske hvad den kostede, men jeg mener det var omkring 7-8 Kilo.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan desværre ikke gå højere op pengemæssigt... du ved hus, bil, 2 børn - bryllup til sommer... Håber det kan lade sig gøre

Køb en brugt. Der står masser af crosstrainers rundt omkring, som næsten aldrig er blevet brugt og som kan købes inden for dit budget via nettet.

Link to comment
Share on other sites

Det er et forsøg værd. Min erfaring siger mig bare, at det som regel er de billige modeller, som folk aldrig for brugt fordi de netop er for dårlige til man gider bruge dem.

Men - man kan da helt sikkert være heldig. Og se ville jeg også vælge en brugt velholdt god én, end en ny dårlig.

Edited by CKF1
Link to comment
Share on other sites

Er der nogen der ved om der findes nogle steder på fyn hvor man kan prøve nogle maskiner af udover Bilka fx? Dem jeg har set på nettet hører til i Århus, og det er nu alligevel lidt af en tur herfra. Gerne forretninger som sælger crosstrainere eller lejer ud

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share