Mountainbike køb


Nuck_dk
 Share

Recommended Posts

Jeg er nybegynder og på jagt efter billig MTB. som jeg har planer om at bruge i skoven.

har fundet de her MTB - Trek 6300 Disc - Trek Bicycle Store i Aalborg & Cube Acid Mountainbike 2012 Model -

Hvis i evt kender et andet mærke hvor jeg får mere for mine penge vil jeg heller sikker kigge på det også, vil ca bruge 7000 kr på en mtb

Mvh

Glenn

Begge cykler er fine til det brug, du beskriver! Så vidt jeg kan se er begge cykler udstyret med OK udstyr og der er ikke noget, der direkte skurrer i øjnene!

Gå ned i butikkerne og få en ordentlig prøvetur på dem begge, så du kan vurdere, hvilken af cyklerne der passer dig bedst.

Lige nu er der gode tilbud i mange cykelbutikker, så se dig omkring.

Tjek evt. også Scott Scale 60, der vejer noget mindre end i hvert fald Cube Acid og er en smule bedre udstyret end både Acid og 6300.

Scott Scale 60

Andre mærker, som er værd at holde øje med: Rivette, Giant, Specialized, GT, Cannondale, Principia, Ghost, Felt og Merida.

Link to comment
Share on other sites

Begge cykler er fine til det brug, du beskriver! Så vidt jeg kan se er begge cykler udstyret med OK udstyr og der er ikke noget, der direkte skurrer i øjnene!

Gå ned i butikkerne og få en ordentlig prøvetur på dem begge, så du kan vurdere, hvilken af cyklerne der passer dig bedst.

Lige nu er der gode tilbud i mange cykelbutikker, så se dig omkring.

Tjek evt. også Scott Scale 60, der vejer noget mindre end i hvert fald Cube Acid og er en smule bedre udstyret end både Acid og 6300.

Scott Scale 60

Andre mærker, som er værd at holde øje med: Rivette, Giant, Specialized, GT, Cannondale, Principia, Ghost, Felt og Merida.

Ser ud til at være en rigtig go mtb men desværre kan jeg kun få den i medium :( har så fundet 2 scott mtb skal bare lige finde ud af hvilken en der har det beste udstyr synes nu Scott Scale 70 Black/green ser lidt fed ud med de faver, kan det svare sig at bruge 400kr mere og købe den aspect`?

1) Scott Aspect 10 Black/Silver

2) Scott Scale 70 Black/green

Link to comment
Share on other sites

Ser ud til at være en rigtig go mtb men desværre kan jeg kun få den i medium :( har så fundet 2 scott mtb skal bare lige finde ud af hvilken en der har det beste udstyr synes nu Scott Scale 70 Black/green ser lidt fed ud med de faver, kan det svare sig at bruge 400kr mere og købe den aspect`?

1) Scott Aspect 10 Black/Silver

2) Scott Scale 70 Black/green

Hvor høj er du, siden en medium ikke passer dig?

Jeg kender personer på 185 cm, der kører på cykler der i størrelse svarer til medium i Scott Scale.

Af de to cykler du linker til, har Aspect'en en bedre forgaffel + bedre kranksæt og bagskifter.

Den største forskel på Aspect og Scale er geometrien. Scale er langt mere aggressiv i geometrien, mens Aspect er mere komfortorienteret. Så umiddelbart er det lidt svært at vurdere om du skal give 400 kroner mere eller mindre, for det er slet ikke sikkert at du føler dig tilpas på den ene af modellerne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er nybegynder og på jagt efter billig MTB. som jeg har planer om at bruge i skoven.

har fundet de her MTB - Trek 6300 Disc - Trek Bicycle Store i Aalborg & Cube Acid Mountainbike 2012 Model -

Hvis i evt kender et andet mærke hvor jeg får mere for mine penge vil jeg heller sikker kigge på det også, vil ca bruge 7000 kr på en mtb

Mvh

Glenn

Har lige købt en Cube Acid 29'er i Tyskland for 719 euro inkl fragt. Står til 799,-, men slap med 719,-

http://mhw-bike-house.de/shop/show/show_pr/Fahrraeder-und-Bikes/29er-2012/Cube/Cube-Acid-29-black-n-white-2012/~kid528/~tplprodukt_1/~prid3774.htm

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share