Hvorfor stiger vægten?


Kvik80
 Share

Recommended Posts

Hvis jeg vejer mig dagen efter, at jeg har haft en "guffe/hyggedag":-) med slik, kage, pizza etc (ikke alkohol)

hvad er grunden så til at vægten dagen efter er steget ca 2-3 kg selvom kcal indtaget ikke har svaret til de kg?kcal vil måske max svare til 1 kg, hvis jeg virkelig har festet igennem:-)

Er der ikke noget med at forskellige ting stiger i kroppen, som gør, at man derfor vejer mere end man egentlig har spist i kcal?

Efter nogle dage med alm sund kost daler vægten igen?

er det væske eller lign?

nogen der kan forklare det?

Blot nysgerrig:-)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Din-nye-livsstil

Hvis jeg vejer mig dagen efter, at jeg har haft en "guffe/hyggedag":-) med slik, kage, pizza etc (ikke alkohol)

hvad er grunden så til at vægten dagen efter er steget ca 2-3 kg selvom kcal indtaget ikke har svaret til de kg?kcal vil måske max svare til 1 kg, hvis jeg virkelig har festet igennem:-)

Er der ikke noget med at forskellige ting stiger i kroppen, som gør, at man derfor vejer mere end man egentlig har spist i kcal?

Efter nogle dage med alm sund kost daler vægten igen?

er det væske eller lign?

nogen der kan forklare det?

Blot nysgerrig:-)

Hej Kvik80.

Det bedste råd jeg kan give dig er at du ikke skal veje dig en dagen efter du har spist usundt og i det hele taget ikke veje dig hver dag.

Tag hver mandag fx. og vej dig der inden du spiser morgen og lige har tisset og uden tøj.

Du kan ikke regne med hvad vægten siger efter en usund dag.

Hvis man derimod vejer sig hver dag så svinger vægten op og ned hele tiden efter det vi spiser, motionere osv.

Hilsen

Din-nye-livsstil

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Det er jo spørgsmålet om det du har fået ind også er kommet ud igen. :-)

Hvis du spiser og drikker 2 kg, ja så vejer du 2 kg mere, og det har ikke noget med kalorier at gøre. Det er først når det hele er blevet nedbrudt, og er komme ud i den anden ende, at du kan se den reelle forskel på vægten.

Og jeg tvivler meget på, at du kan tage 1 kg på i kalorier på en dag. Det er 9000 kcal, og så skal der godt nok spises pizza og slik til den store guldmedalje.

Edited by Roger Wilco
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share