A pair of Levi's


JustALittleBit
 Share

Recommended Posts

Var til fødselsdag igår og ville egentlig ikke have drukket alkohol, men fik alligevel 2 drinks og det var mere end rigeligt. Droppet skulder i dag, da skulderne blev godt banket igennem igår. Squat var optaget og havde ingen energi til løbebånd. En træls slutning på en træls uge. Maden har været helt forfærdelig i denne uge og har uden tvivl taget på. Det blev ret tydeligt i denne uge, at jeg bruge mad som trøst, så det må jeg virkelig være opmærksom på for fremtiden.

Resten af dagen skal gå med at slappe af på sofaen og håbe på at smerterne i rygge, nakke og hoved snart går over med hjælp fra ipren.

Link to comment
Share on other sites

Han har arbejdet i det center, hvor vi træner, i flere år og har været på de der kursuser, som der jo hører med til sådan et job og så træner han selvfølgelig selv.

Det er heller ikke så meget ham der vil have at jeg går over til split, men mig der "presser" på for det, fordi jeg ellers begynder at kede mig og så synes jeg at mit træningsprogram bliver mere og mere tidskrævende og indtil videre har jeg været heldig at jeg har haft muligheden for at sætte den tid af til det, men så heldig bliver jeg nok ikke ved med at være. Men ved også at han ikke vil sætte mig i gang med øvelser eller et program, som jeg ikke kan magte eller udfører korrekt. Det bliver heller ikke kun skulder der bliver trænet en dag, men det bliver delt op i bryst/triceps, ryg/biceps og ben/skuldre.

Hvornår er man ikke længere nybegynder? Tænker lidt at, hvis min krop ikke har vænnet sig til at træne efter 3 måneder med træning hver anden dag, så vænner den sig nok aldrig til det :smile:

Din Krop er jo faktisk nybegynder i rigtigt lang tid. Dine sener er længer om at vende sig til den større belastning en både dine muskler og din mentalitet er. Hvis man glemmer det skal de nok mine dig om det.

I forhold til et split program, og det at køre fx 3-4 øvelser for bryst skuldre osv. Så vil jeg mene at det er spild at tid og krafter, nar man er "ny" og her mener jeg under 1 års træning. Måske endog længer (Jeg betragter mig selv stadigt som ny)

Thomas Jagd nævner det i sin artikle på Getbig..

http://www.getbig.dk/article.php?id=31

Hvis du barbere det unødvendige af dig fullbody program og fokusere på de store øvelser, vil jeg når jeg holder det op mod min egen erfaring nå rigtigt gode resultater. Og det kan gøres på under 60 minutter.

Husk at Squat også kan laves med håndvægte hvis Squat stativet er optaget. Eller uden stativ. Er løbe båndet optaget, så husk at du kan gå en powerwalk. Det vigtige er at du får gennemført dit progra,, og samtidigt tæller dine sejre. Ikke dine nederlag.

Selvom du skulle have taget 1 eller 2 kilo på er det vigtigste at du anderkender at sådan er det nu engang imellem, og ikke bruger det som en undskyldning for bare at lade stå til.

Så hold det gode fokus, læs og lær noget mere om grundlaget for træning så du også kommer til den erkændelse at ting tager tid, men når man har et solidt fundament kan man også bygge et meget stærkt og højt hus der ikke vælter ved et lille jordskælv, eller en fødselsdagsfest med sprit og lagkage

Link to comment
Share on other sites

Arcus: Sætter pris på dit input og hører også efter hvad eksperter siger og mener om de forskellige aspekter af træning, men i dette tilfælde vælger jeg at lytte til min ven. Vi har kendt hinanden i snart 10 år og jeg stoler 100% på ham. Han har også under hele forløbet spurgt indtil, hvordan min krop har reageret på træningen :smile:

Vægt: 106,8kg (+1,4/-4,2)

Arm: -0,5cm/0cm

Bryst: +1cm/-4cm

Mave: +2cm/-10,2cm

Hofter: -0,5cm/-8,5cm

Bagdel: +1cm/-4,2cm

Lår: samme/-4cm

Ugens resultat er som forventet/frygtet, men det er jo en ny uge, så op på hesten igen og startede da også med intervaltræning i dag :smile:

Interval

Tid: 45 min (5 min. opvarmning, 7 min. ved 5,4km/t og 4% og 3 min. ved 6km/t og 4% gentaget 4 gange)

Gns. puls: 155

Max puls: 173

Kcal: 455 kcal

En hård omgang og tror ikke jeg har prøvet at svede så meget før, men det gav mere mening end det første interval jeg prøvede, hvor jeg brugte pulszonerne som guide. Det giver jo mest mening at gøre når man har målt sin max puls.

Har ikke sovet så meget i nat, da jeg ikke kunne falde i søvn i går aftes og har været vågn flere gang i løbet af natten, så det skal nok blive en underholdende dag.. Er næsten sikker på at jeg rammer overtræt stadiet engang i dag og det er lige før jeg glædet mig til det.. Gætter på at det vil ske omkring kl.13..

Link to comment
Share on other sites

Blev sgu ikke overtræt igår... Men faldte i søvn på sofaen omkring kl.19:30 og vågnede igen omkring kl.23 og så var lige vågn i en times tid inden jeg gik i seng og faldte i søvn næsten med det samme, så jeg er i hvert fald udsovet nu.

Stille og rolig dag på arbejde, fik dog lige en ekstra time og så ned at træne. Kom gennem hele programmet og forsøgte mig med 6 kg på skulder og det gik sørme helt fint. Eneste ændring i dag var opvarmning, som blev til 10 min. gang da alle cykler var optaget. Der kom ret mange mens jeg var igang med at træne og alligevel lykkedes det mig at komme gennem hele programmet uden at skulle vente eller ændre på min rutine. Det var sgu dejligt :smile:

Opvarmning - gang

Hastighed: 5,4km/t

Hældning: 4%

Tid: 10 min.

Gns. puls: 139

Max puls: 148

Kcal: 83 kcal

Løbebånd

Hastighed: 5,4km/t

Hældning: 4%

Tid: 30 min.

Gns. puls: 150

Max puls: 158

Kcal: 286 kcal

Da jeg fik fri i dag, nævnte jeg at nu ville jeg til træning og spurgte i sjov min afløser om han ville mærke mine muskler og spændte armen. Han blev sgu lidt overrasket over at jeg faktisk har muskler og så var han så sød at sige at jeg bliver mindre og mindre :smile: Han er nu også en god dreng :smile:

Edited by JustALittleBit
Link to comment
Share on other sites

Nul lyst til træning i dag, men kom afsted alligevel, men det betød også at det ikke blev til et fuldt program i dag. 7 min. opvarmning, ingen squat (vil lige have kigget nærmere på squat med håndvægte, så det ikke altid er den der blive droppet.) og ingen cardio. Cardio regner jeg med at tage revanche for i morgen med 45 min., måske lidt interval :smile: Ved ikke rigtig om det er optimalt, men det finder jeg vel kun ud af ved at prøve mig frem. Udover det afkortet program, kunne den manglende lyst også mærkes mit fokus.. Var alt for distræt og blikket vandrede hele tiden.

Læste lidt om optimal sovestilling i går inden sengetid, da jeg tror det er derfor jeg har ondt i lænden. Faldet i søvn på siden, men vågnede i løbet af natten (og havde ikke ondt i lænden på det tidspunkt) og faldte i søvn i samme stilling som jeg plejer at sove i og havde ondt i lænden, da jeg vågende, men har ikke haft helt så ond i dag som ellers, så håber at det bare handler om en tilvænning af ny sovestilling :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nogenlunde træning i dag, men er muligvis ved at blive forkølet, så var ikke helt på toppen og droppede derfor løbebånd.Der var et par gange, hvor det sortende for øjnene og pludselig begyndte at sved mere end normalt. Der var ikke så mange dernede så ingen problemer med at komme til, men Træner var der i dag og der betyder at der bliver snakket, måske lidt for meget.. Opvarmning gik noget bedre end sidst, hvor jeg lå på 113 w gns og i dag var det 120 w og stoppede ikke efter 7 min. Skulderpres blev skiftet ud med Arnold press (4kg) og det vil det gøre indtil jeg starter på split. Spurgte Træner omkring squat med håndvægte og han synes det vil være bedre bare at tage 2 sæt mere i benpres, hvis jeg ikke kan komme til i stativet. Da jeg kørte lat. pulldown, kiggede jeg over på Træner da jeg tog sidste rep i et sæt og han stod og kiggede på mig og smilede. Tænkte med det samme at "hvad nu? Gør jeg noget forkert?", men han kom over og sagde at han kunne se at jeg kørte tungt. "Hvad? Kører jeg for tungt" "Nej, du kører tilpas tungt. Det ser godt ud når du kører øvelsen". Så bliver dagen ikke meget bedre :smile:.

Opvarmning

Tid: 10 min.

Level: 6

Gns. power: 120 w

Gns. puls: 143 bpm

Max puls: 154 bpm

Kcal: 87 kcal

Resten af dagen går med at hælde en masse te ned og få nogle gode næringsstoffer ind, så kroppen har noget at arbejde og nedkæmpe en evt. virus med og så håber jeg på at jeg har det bedre eller i det mindste ikke værre end i dag, så jeg kan tage en gang intervaltræning i morgen.

Edited by JustALittleBit
Link to comment
Share on other sites

Interval i dag.. Enten virkelig dumt eller en god idé, ved det ikke helt.. Kom fint igennem og udover at næsen er lidt stoppet, har en smule ondt i halsen og jeg har fået propper i ørene, så har jeg det faktisk fint, så umiddelbart tror jeg ikke det har haft en skidt effekt på forkølesen som måske/måske ikke er på vej..

Interval

Tid: 45 min.

Opvarmning: 5 min. ved 5,4km/t og 4%

1: 7 min. ved 5,4km/t og 4%

2: 3 min. ved 6km/t og 4%

1+2 gentaget 4 gange

Gns. puls: 160 bpm

Max puls: 176 bpm

Kcal: 481 kcal

En af mine søde kollegaer var nede og træne i dag, men af en eller anden grund ville han ikke give mig et knus, bare fordi jeg svedte lidt (meget måske).. Det er jo ikke til at forstå :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ingen træning i morgen :unhappy: Er blevet inviteret på bowling af min bror, så vi kan møde hans nye kæreste, så det er jeg meget spændt på :smile: Træningen må så lige vige for min nysgerrighed, men efter som forkølelsen er brudt ud, er det måske meget godt, selvom det virker som en meget mild omgang :hands:

Link to comment
Share on other sites

Vægt: 104,3kg (-2,5/-6,7)

Arm: +0,5cm/+0,5cm

Bryst: -1cm/-5cm

Mave: samme/-10,2cm

Hofter: +0,5cm/-8cm

Bagdel: -2cm/-6,2cm

Lår: samme/-4cm

Noget af et vægttab, men tror en del af det er væske fra sidste uges vejning. Forstår ikke helt målene, men de er også ligemeget, når vægten siger næsten -7kg :smile:

Ingen mild omgang til mig.. Var meget opsat på at jeg altså bare skulle på arbejde i dag, da jeg har to jeg skulle oplære i dag, men da jeg, udover at have feber, var ved at hoste en lunge op, så jeg ikke rigtig andet valg end at sygemelde mig :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Tænk ikke så meget på de der mål, jeg kom til samme konklusion da jeg brugte dem, at trods alle sagde at det var målene man virkelig skulle gå efter var de ofte ret ubrugelige når man styrketrænede, og ens muskler svulmer op og falder sammen hele tiden.

Taljemålet kunne jeg dog som reglen bruge så længe jeg ikke var oppustet.

Jeg har også lige et spørgsmål. Jeg er selv meget mobil i mine led hvilket i følge min fys gør dem mere udsatte og vigtigt musklerne er stærke. Jeg endte dog med at få flere overbelastningsskader da for det første min kropsfornemmelse var for dårlig og jeg heller ikke vidste hvordan jeg skulle tjekke. Alle sagde bare "lyt til din krop" og så stod jeg der og tænkte "okay... Men hvordan?".

Til sidst fik jeg en artikel som har hjulpet mig til at forstå hvordan jeg gør det. Du snakker om at have ondt i dine led nogle gange og om at du ikke ved hvor længe du er "nybegynder" osv. Vil du have den artikel hvis jeg kan finde den?

Edited by Jaaanie
Link to comment
Share on other sites

Tænk ikke så meget på de der mål, jeg kom til samme konklusion da jeg brugte dem, at trods alle sagde at det var målene man virkelig skulle gå efter var de ofte ret ubrugelige når man styrketrænede, og ens muskler svulmer op og falder sammen hele tiden.

Taljemålet kunne jeg dog som reglen bruge så længe jeg ikke var oppustet.

Jeg har også lige et spørgsmål. Jeg er selv meget mobil i mine led hvilket i følge min fys gør dem mere udsatte og vigtigt musklerne er stærke. Jeg endte dog med at få flere overbelastningsskader da for det første min kropsfornemmelse var for dårlig og jeg heller ikke vidste hvordan jeg skulle tjekke. Alle sagde bare "lyt til din krop" og så stod jeg der og tænkte "okay... Men hvordan?".

Til sidst fik jeg en artikel som har hjulpet mig til at forstå hvordan jeg gør det. Du snakker om at have ondt i dine led nogle gange og om at du ikke ved hvor længe du er "nybegynder" osv. Vil du have den artikel hvis jeg kan finde den?

Det er ikke ret brugbart at få at vide at man skal lytte til sin krop, når det der føles mest naturlig er at overstrække i leddene. Hvis ikke jeg er opmærksom på det, så er ender jeg med at overstrække mine knæ i squat og benpres, så det ville være super fedt, hvis du kunne finde artiklen! :smile:

Er endelig kommet op til overfladen igen. Det er sjældent at jeg får feber, men har haft feber mandag og tirsdag, så har været overbevist om at jeg var ved at dø :wink:. Mandag blev jeg ringet op af Matas-damen og fik lavet en ny aftale til tirsdag, så tirsdag var jeg til jobsamtale med stoppet næse og feber, men fik gjort et godt indtryk alligevel, men her til aften fik jeg besked om at det ikke var mig der fik det. Der var ikke noget bestemt jeg kunne gøre bedre, sagde hun. Tværtimod sagde hun at jeg vandt rigtig mange point ved en personlig samtale og at valget mere handlede om, hvem der ville passe bedst ind i det team, hun er ved at opbygge. Det er jo meget rart at få at vide. Det passer mig egentlig meget fint at jeg ikke fik jobbet, for det var ikke drømmejobbet og så kan jeg tage det år på VUC, hvor jeg lærer tysk og forberede fransk, samtidig med at jeg stadig kan være med til udvidelsen af butikken. Derudover vil det også have lidt øv at starte i en elevstilling en måned før jeg bliver 25.. Det er alligevel en forskel på 5000kr om måneden.

Træning i morgen og ih hvor jeg glæder mig!!! Det er heldigvis kun træning der måtte springes over pga. forkølelsen, men er lidt spændt på konditionstræningen, da det sat sig lidt på lungerne.

Link to comment
Share on other sites

Okay, her er artiklen.

Jeg har forstået den således at man skal gå rundt og blidt "prikke/trykke" til områderne omkring sine led, og hvis der er ømhed, så er det no-go.

Det er i hvert fald det der er blevet min approach, og det virker vidst nogenlunde for mig.

Tusind tak!

Mega ondt i ryggen i dag, men skulle sidde ved kassen i dag, så arbejde gik fint nok, træning derimod.. Startede med den sædvanlige opvarmning på cykel, men det gav nogle jag indimellem, så jeg stoppede så snart jeg havde fået sved på panden. Trænede bryst, biceps og skulder (begrænsede det også fordi jeg ikke er helt på toppen energi-mæssigt, efter 3 dage med meget lidt mad) og det gik egentlig fint nok med selve øvelserne, men hver gang jeg skulle ligge håndvægtene fra mig eller tage dem op gjorde det så afsindigt ondt i ryggen og det blev bare værre og værre for hvert sæt. Ville egentlig også have taget triceps, men efter det sidste sæt hammer curls, var jeg lige ved at tude, så det var bare på tide at stoppe. Et hurtigt smut forbi apoteket (har altid synes det apotek lå et træls sted.. det synes jeg ikke i dag!) efter ibuprofen og ned med at par stykker mens jeg ventede på bussen. Håber godt nok at ryggen er tilbage til nogenlunde normal i morgen!

Link to comment
Share on other sites

Hvad er det dog med din ryg?

Har en tendens til at sove halvvejs på siden og halvvejs på maven, så hele ryggen får et ordentlig vrid og min ryg har nu sagt "ikke mere" til det. Forsøger at være meget opmærksom på at falde i søvn i en ordentlig stilling, men mens jeg har været forkølet, har jeg været ret ligeglad med det, for der handlede det bare om at sove. Har stadig lidt ondt, men det er stille og rolig på vej væk igen.

Træning i dag var så hyggelig! :bigsmile: Min søde kollega var også dernede, så fik rigtig snakket igennem. Selve træningen var ret øv.. Er meget "lightheaded" for tiden og det er sgu ikke så behagelig at træne når man har det sådan.. Underligt at tænke på at jeg engang havde det sådan hele tiden. Nå, men det blev til alt undtagen ben og løbebånd, så jeg tager i morgen, hvor jeg vil forsøge på at komme igennem en omgang interval. Var efter Træner i dag, for at få de sidste øvelser, men han ville ikke! Han havde mange undskyldninger: "du skal komme dig helt over forkølelsen", "der skal være lidt mere ro til det", "Når du har fået ferie" (Ja tak, fik ferie i går kl.15, men takket været ham, fik jeg lige en vagt i dag i en anden butik :wacko: ), men det handlede vist mest om at han bare ikke gad mere og det gjorde jeg sådan set heller ikke, så nu har vi lavet en aftale på mandag, så tror mandagens træning næsten kun bliver brugt på at få de sidste øvelser på plads. Han har vist planer om at jeg skal bruge en af maskinerne :annoyed: (My ego doesn't like that!) og tror jeg også han snakkede om dødløft. Må indrømme at det er en øvelse der skræmmer mig lidt.. ved ikke om det fordi den hedder DØDløft eller hvad det er, men nu må vi se på mandag.

Link to comment
Share on other sites

Dødløft er en Konge øvelse.

Den vil du blive glad for lover jeg dig. Og den hedder dødløft fordi du løfter vægten fra død position, og ikke fordi du dør af den :4smartass:

Angående din sove position. Prøv evt. at sove på siden med en pude eller ekstra dyne/sovepose mellem lårene. Så kan du ikke trille over på ryggen eller vende dig i søvne alt for nemt.

Jeg har selv været nød til det i en periode hvor jeg havde fået et meget ømt punkt i siden.

Eller prøv evt at stable nogle puder, dyner etc. således at du ikke bevæger dig for meget under søvnen. Det vil føles meget restrektivt i starten. Men din søvn vil meget hurtigt blive bedre.

Anyhow. Held og lykke med dødløft mandag. Vil glæde mig til at høre hvad du syntes om denne klasse øvelse... :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Helt elendig dag! Startede meget godt, men ingen lyst til træning, men tog afsted alligevel og endte med at stå og tude dernede inden jeg overhovedet kom igang med at træne.. Why? I HAVE NO IDEA! Fik samlet mig nogenlunde sammen og tog 7 min. opvarmning og 4 sæt squat og så begyndte jeg at tude igen, så tænkte at jeg nok bare skulle tage hjem. Gik og snøftet lidt hele vejen hjem, så var meget glad for at det søndag og gaderne stort set var tomme.

Har det egentlig helt fint, men tårene står bare og venter på en undskyldning for at lave springvand og desværre er min ryg rigtig god til at give dem den undskyldning. Forsøger at bruge det underlige humør til for samlet noget aggression og motivation til at give den max gas i morgen og sparke røv, så der i det mindste kommer noget godt ud af denne dag.

Link to comment
Share on other sites

Vægt: 104,7kg (+0,4/-6,3)

Arm: +0,5cm/+1cm

Bryst: +1cm/-4cm

Mave: -3cm/-13,2cm

Hofter: samme/-8cm

Bagdel: +0,5cm/-5,7cm

Lår: samme/-4cm

Ryggen er overhovedet ikke på toppen endnu, så inden træning tog jeg et par smertestillende. Der var godt fyldt i cardio afdelingen da jeg ankom, så måtte tage opvarmning på cykel og pga. ryggen blev det kun lige til jeg fik sved på panden. Planen var ellers at opvarmning skulle ske på løbebånd. Trænede bryst, biceps, skulder, triceps, ryg og ben efter programmet, lige med undtagelse af squat, som jeg ikke skal i nærheden af før min lænd er på toppen igen. Fik en rygøvelse og to triceps i dag. Har ikke lige fundet ud af hvad de hedder endnu.. På trods af at rygøvelsen er i en maskine, så er jeg faktisk ret glad for den allerede, for kan virkelig mærke hvordan musklerne arbejder og så havde jeg faktisk ikke ondt i lænden efter jeg havde kørt den. Efter lidt tid gjorde det ondt igen, men det tyder på at det er den helt rigtige øvelse for mig. Har fået at vide at jeg skal helt oven på efter forkølelsen inden jeg må begynde på split, så vil bruge resten af ugen på at komme ordentlig ind i træningen igen og så starte på split på mandag. Spurgte Træner om dødløft og han sagde at den skulle på programmet, men ikke endnu og tror (fik ham ikke spurgt) det er pga. min ryg. Alt i alt en ganske fornuftig træning :smile:

Link to comment
Share on other sites

"En forkølelse tager en uge og så tager det en uge mere til at komme oven på igen" Synes Træner var lidt forsigtig da han sagde det, men det viser sig at han har ret. Kan mærke at jeg er mere og mere mig selv for hver dag der går, så det passer sgu nok meget godt med at jeg er helt på toppen på mandag.

Ellers en rigtig dejlig træning i dag. 10 min. opvarmning på løbebånd, hele programmet, dog uden ben da jeg ikke vil tage nogle chancer med ryggen, som i øvrigt har det meget bedre, men ikke helt god igen. Og afsluttede med 30 dejlige min. på løbebånd.

Opvarmning

Tid: 10 min.

Hastighed: 5,4km/t

Hældning: 4%

Gns. puls: 146 bpm

Max puls: 154 bpm

Kcal: 89 kcal

Løbebånd

Tid: 30 min

Hastighed: 5,4km/t

Hældning: 4%

Gns. puls: 153 bpm

Max puls: 162 bpm

Kcal: 298 kcal

Link to comment
Share on other sites

Puha er godt nok træt i dag. Fik ikke nok at spise igår og det kunne mærkes til dagens træning.

Skulle have træning kl.10 sammen med min kollega, så han ikke kun træner biceps, triceps og mave, men blev bedt om at en vagt i Træners butik, så måtte vente til kl.15 og kollegaen må vente til søndag. Havde på ingen måde lyst til at tage den vagt, mest af alt pga. af chefen (ikke Træner), for han er ikke særlig god ved sit personale (han har ikke nok ansat, så de fleste af hans ansatte har rigtig mange timer), så derfor er de heller ikke særlig villige til at hjælpe ham, når han har brug for det. Men har nu alligevel sagt ja til at tage 4 timer i morgen også, men har også sagt at så har jeg altså ferie.

Træningen var fin nok. Var motiveret, men ikke ret meget energi, så det tog lidt tid at komme gennem programmet. Prøvede med opvarmning på cykel i dag og det gik helt fint, mærkede kun lidt til ryggen. Droppede igen i dag at træne ben pga. ryggen. Den har det meget bedre, men mærker stadig lidt til den (især på arbejde), så vil lige give den lidt ro endnu. Havde ikke overskud til løbebånd, så har en aftale med Træner om at det klare jeg i morgen.

Opvarmning

Tid: 10 min

Gns. power: 111 w (ikke meget :hmmm: )

Gns. puls: 139 bpm

Max puls: 152 bpm

Kcal: 83 kcal

Edited by JustALittleBit
Link to comment
Share on other sites

Er det i forhold til det jeg har skrevet om chefen, du mener jeg skal være "forsigtig"? Det er ikke noget jeg ligger skjul på at jeg tænker sådan om ham og siger det også gerne til ham :smile: Ellers plejer jeg også at tænke mig om, inden jeg skriver om nogle bestemte personer i loggen :smile: I øvrigt lidt sjovt/underligt at logsektionen ligger under den åbne del af MOL og ikke under sektionen kun for medlemmer.. Det har faktisk undret mig lidt..

Link to comment
Share on other sites

Dagens første tanke: "Skal først møde kl.14, så kunne jo faktisk godt sove til kl.13", men fik da givet mig selv et los i røven og kom afsted til centret og når nu jeg skulle derned alligevel, så kunne jeg jo ligeså godt tage 45 min. istedet for 30 og når jeg tager 45 min., så kan det ligeså godt være interval. Da jeg så kom derned, var der kun et dårligt løbebånd ledigt og så bliver det altså kun 30 min., men efter 5 min. blev de gode ledige, så jeg skyndte mig at snuppe et af dem og starte interval app'en på mobilen. Fik virkelig presset mig selv i dag! Kørte samme hastigheder og hældning, som de andre gange, men plejer at skulle holde ved efter 15-20 min., men ikke i dag! Er yderst godt tilfreds med dagens indsats :smile:

Interval

Tid: 45 min.

5 min. opvarmning ved 5,4km/t og 4%

7 min. ved 5,4km/t og 4%, 3 min. ved 6km/t og 4% gentaget 4 gange

Gns. puls: 160 bpm

Max puls: 175 bpm

Kcal: 488 kcal

Træner roser min indsats meget, men jeg var overrasket over, at han også havde rost mig overfor min kollega! Hørte så her den anden dag fra min veninde, at en tidligere chef, som er spinningsinstruktør i centret, har stor-rost mig for at være flittig. Må sige at jeg er noget overrasket over, at han har lagt mærke til min træning. Det er jo super fedt at få sådan noget at vide, men er samtidig overrasket over det! Synes det er lidt underligt.. måske fordi jeg ikke synes det er noget særligt, fordi det er blevet en vane for mig at træne som jeg gør.. Har det faktisk lidt svært ved at tage komplimenterne seriøst. Har da nogle dage, som i dag, hvor jeg virkelig føler at jeg har gjort et godt stykke arbejde, men normalt føler jeg altså ikke at jeg gør noget, som fortjener ros.

Link to comment
Share on other sites

Sidste træning i dag efter det gamle program :smile: Benene var godt brugte efter interval i går, så opvarmning på cykel kom kun op på 111 w gns. Derudover var min morgenmad en lille skål A38, hvilket åbenbart ikke var helt nok, for var voldsom sulten allerede under opvarmningen. Plejer altid at spise A38 og et æble til morgenmad, men havde ikke lige haft mulighed for at komme forbi en butik, som havde nogle pæne æbler og troede heller ikke, at æblet gjorde så stor en forskel. Samtidig har jeg heller ikke været ret god til at drikke vand nok de sidste par dage, så blev lidt svimmel i starten af træningen, men skyndte at drikke en masse vand og det hjælp lidt. Desværre blev det til alt for meget snak, så det tog lang tid at blive færdig i dag og gad til sidste bare ikke mere. Fik trænet bryst, biceps, triceps og skuldre.

I morgen begynder jeg på split :smile: Er meget spændt på, hvordan det kommer til at gå. Bliver i hvert fald rart at gå fra at have 9 øvelser til 4-5 øvelser pr. gang og så er der også mere tid til cardio. Eftersom jeg kommer til at træne 3 dage i træk og så en hviledag, så kommer der helt automatisk til at indgå mere cardio, da jeg stadig vil afslutte med 30 min. på løbebånd og interval en gang om ugen. Er spændt på om split er nok til at narre mine biceps til at "vokse" igen, for lige nu mener de ikke at det er nødvendigt for dem at kunne tage mere end 6 kg i curls og hammer curls. Har kørt med 6 kg i lang tid nu og er stadig ikke i nærheden af at komme op på 7kg sådan som det ser ud nu.

Ryggen har det meget bedre! Mærker meget, meget lidt til den, så det er jeg helt oppe at køre over og er sikker på, at den er helt på toppen til på onsdag, hvor den bl.a. står på benpres og squat :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Vægt: 104,5kg (-0,2/-6,5)

Arm: samme/+1cm

Bryst: samme/-4cm

Mave: samme/-13,2cm

Hofter: samme/-8cm

Bagdel: samme/-5,7cm

Lår: samme/-4cm

Første dag af split :smile: Bryst og triceps i dag

Opvarmning:

Tid: 10 min

Hastighed: 5,4km/t

Hældning: 4%

Gns. puls: 143 bpm

Max puls: 155 bpm

Kcal: 87 kcal

Triceps ext. w/ rope

5x12 a 15kg

Triceps ext. w/ v-bar

5x12 a 17,5kg

One arm triceps ext.

5x12 a 7,5kg

DB benchpress

5x12 a 7 kg

Incline DB benchpress

5x12 a 7kg

Løbebånd

Tid: 30 min.

Hastighed: 5,4km/t

Hældning: 4%

Gns. puls: 146 bpm

Max puls: 153 bpm

Kcal: 273 kcal

Rigtig dejligt med kun 5 øvelser! Har meget mere overskud og energi til cardio :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share