A pair of Levi's


JustALittleBit
 Share

Recommended Posts

Jeg havde guide på i dag, da jeg var lidt usikker på om min start stilling var korrekt og fik af vide at jeg skulle længere ned og det var da jeg kom længere ned at knæet gjorde ondt. Forsøger altid at komme ned til vandret og det er selvfølgelig nemmest at se i spejlet, men der står en stativ til vægtskiver mellem spejlet og stativet og når det er fyldt op, så kan jeg intet se. Men tager ikke smerterne i knæet så tungt igen, for jeg er hypermobil i mine ben, arme og ryggen, så nogengange skal der ikke så meget til at ledene gør ondt og det er næsten altid overstået igen :smile: Men skal da lige huske det med stangen på skuldre og ikke nakken :smile:

Link to comment
Share on other sites

:4ranting: Dagens personalemøde er blevet flyttet til i morgen aften plus jeg har fået en time ekstra på vagten i morgen, så jeg kan ikke nå en fuld træning i morgen, så må nøjes med løbebåndet.. Fuck jeg synes det er træls at hele min træning bliver rykket pga. et personale fordi chefen ikke lige havde tænkt på at der er Metallica koncert i aften :4ranting:

Link to comment
Share on other sites

Valgte at droppe planen om løbebåndet i går, da jeg havde nogle ting jeg skulle have ordnet. Dvs. der er gået 2 dage uden at have været i centret, hvilket gjorde at jeg fik besøg af en lille stemme der blev ved med at sige, at jeg nu er tilbage, hvor jeg startede for 2,5 måned siden. Ved jo godt at det jo slet ikke er tilfældet, men stemmen ville sgu ikke høre efter. Det var rigtig dejligt at få trænet i dag. Startede med at presse lidt på under opvarmning, da jeg følte at energien var til det og sluttede med en gns. power på 126 w. Derefter hen til alle de store drenge, som løftede tungt i dag. Det er primært de seriøse der trænede i dag og det lader til at de kunne se at jeg også træner seriøst, da der ikke var de typiske "så gå dog væk, du aner jo ikke hvad du laver"-blikke i dag. Så en dejlig træning i dag :smile:

Lige om lidt skal jeg dog ned og kvæle den unge på legepladsen, som render rundt med en fløjte :annoyed:

Link to comment
Share on other sites

Har været til 2 års fødselsdag i dag. Det var super hyggeligt, men kan godt blive lidt irriteret over at tilbringe en dag med "mad" bestående af boller med rund gris og rullet gris som pålæg og så ellers masser af kage, men sådan er det jo. Spiste en enkelt bolle og en marengs ting og en kranskage/marcipan ting og drak et par dåser sodavand, så ikke den store skade sket. Mens ellers var det meget rart, at have en undskyldning for at komme i det lidt pænere tøj og føles sig lidt mere som en pige. Det er begrænset, hvor piget man føler sig i arbejdstøj og træningstøj, som er det tøj jeg primært går i lige for tiden.

Træner spurgte igår, om vi skulle træne i dag, men var nu mest til at sove længe, så det gjorde jeg. Sikkert også meget godt, for kan godt mærke at mine ben er trætte i dag. Han kom nu heller ikke afsted, da han har lidt problemer med den ene albue. Regner med at vi tage revanche i morgen. Der skal også lige skaffes nogle oplysninger om endnu en savleværdig fyr :biggrin: Synes der er mange af dem lige for tiden. Hvor har de mon gemt sig henne i løbet af vinteren?

Link to comment
Share on other sites

Doh - ja, selvfølgelig.

Du er godt nok schnell til at svare :smilerock:

Bruger ALT for meget tid herinde.. men det var nu helt tilfældigt denne gang :smile:

Hård omgang træning i dag. Der var ikke meget energi at gøre godt med, men kom igennem det hele og i et rimeligt tempo. Træner trænede mave og ben i dag, så han var ikke så meget i nærheden af mig, så det blev ikke til så meget snak, som det nogle gange gør. Overvejede om jeg skulle gemme løbebåndet til i morgen, men fik hevet mig selv op på det, for så kan jeg jo sove længe i morgen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Vægt: 106,6kg (-0,4/-4,4)

Arm: -0,5cm/+1cm

Bryst: -1cm/-4cm

Mave: -2cm/-12,2cm

Hofter: +3cm/-6,5cm

Bagdel: -0,5cm/-3,7cm

Lår: samme/-4cm

Ganske godt tilfreds med ugens resultat, men er dog lidt usikker på hoftemålet.. Om jeg målet forkert sidste uge eller om den er god nok, men det betyder sgu egentlig ikke så meget.. -6,5 cm er det også helt fint med mig :smile: Kun 600 g og så er de først 5 kg tabt, så det er målet for næste uge, hvilket betyder at jeg vil på træne fuldt program hver anden dag og resten af dagen vil jeg tage 30-45 min gang på løbebåndet, lige med undtagelse af søndag.

Havde planer om at et smut i centret i morges inden arbejde, men var virkelig træt og i dårligt humør (pga. en dårlig afslutning på dagen i går), da jeg skulle op, så sov lidt længere og det hjalp på både træthed og humøret. Efter arbejde var det så et smut forbi centret og en tur på løbebåndet. Måtte tage en af de dårlige løbebånd og satte tiden til 45 min., men fornemmelsen af at gå på det løbebånd var helt forfærdelig, så besluttede mig for at 30 min. også var helt iorden, men efter 15 min. blev et af de andre ledige, så skyndte mig at snuppe det og fortsatte i 30 min., så 45 min. i alt :smile:

I morgen står den på fuld program :smile:

I øvrigt en underlig oplevelse at komme ind i centret i dag. Ham bag disken sagde Hej som altid, men i dag var det mere et godt-at-se-dig-hej end bare et job-hej og en af de andre på arbejde skulle også lige sige hej, hvilket jo er meget normalt når man lige får øjnekontakt, men havde ikke opdaget ham, hvis ikke han har hilst. Bliver vist set som en af det faste kunder nu, fremfor en nu-skal-der-ske-noget-type, som er væk igen efter 3 uger :smile:

Edited by JustALittleBit
Link to comment
Share on other sites

Tak :smile:

Den skulle have stået på fuld program i dag, men kunne mærke at mine ben slet ikke er på toppen, så droppede benpres, squat og løbebånd. Kunne slet ikke fokusere i dag. Tankerne var alle andre stede end lige træning.. og så hjalp det heller ikke at der blev ved med at gå noget pænt forbi :blush:

I morgen står den på 45 min. løbebånd.

Om lidt kommer Træner forbi til en filmaften, hvor der skal ses Gilmore Girls og så skulle der gerne laves et spilt program :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nogle gange er det godt at få trænet stængerne selv om de er ømme. Du vil opdage at du er glad for at du sparkede dig selv, og at du nok ikke er så slidt og øm som du selv tror.

Er det virkeligt ondt, kan man jo "nøjes" med lidt færre reps, eller kilo..

Jeg tror desuden at Gilmore Girls vil tage omkring 20% af din styrke.. hvis ikke mere.. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Plejer også at træne igennem trods ømhed, men kunne mærke under opvarmningen at der var bare ikke mere at give af. Kan virkelig mærke, at min fokus på pausen mellem sættene har gjort virkelige meget.

Mht. Gilmore Girls, så tager du helt fejl Arcus! Det forholder sig lige omvendt. Burde faktisk starte hver dag med et afsnit :wink:

Fik snakket om split program her til aften og det bliver et 3-split program. Kan selvfølgelig ikke lige huske, hvad det var han sagde, men jeg skal har et par triceps- og rygøvelser mere og vil bruge resten af denne uge på at få dem på plads og så begynde på split fra på mandag. Det skal nok blive godt :smile:

Link to comment
Share on other sites

45 dejlig min. gang på løbebåndet overstået og gåturen hjem var i høj solskin! Dagen kunne ikke have startet ret meget bedre :biggrin: Fuld program i morgen efter arbejde.

Hoppede lige på vægten her til morges, sådan bare for sjov og havde tabt 1,4kg siden mandag.. Det holder sgu nok ikke helt til på mandag :wink:

Link to comment
Share on other sites

Skulle have været fuld program idag, men løbebåndene var optaget, så den del måtte droppes. Ellers en okay træning. Hverken god eller dårlig.

Snakkede lidt cardio med træning i forbindelse med at jeg starter på split på mandag og han mente at det er på tide at komme igang med interval træning. Må indrømme at tanken om interval træning skræmmer mig lidt. Men det betyder da også at beslutningen om, hvor vidt jeg skal have et pulsur eller ej, er taget. Træner har et jeg kan låne, men da jeg kom hjem i går, lå der en rabat kupon fra Stadium på -20% i postkassen (de synes åbenbart ikke at jeg handler der nok :wink:), så gik da lige på deres hjemmeside og fandt et pulsur, som kan det jeg skal bruge og uden at koste en formue, så det var jeg lige ned at købe inden træning i dag, så efter aftensmaden (ellers får jeg aldrig aftensmad) skal der leges lidt med det nye legetøj :biggrin:

Min chef har været ved at lave proteinbar og i dag havde han taget en med til mig, så jeg kunne smage.. Vil ikke sige den smagte godt, men den kunne da spises. De er heldigvis ikke relevante for mig på nuværende tidspunkt og er nok også mere til shake, hvis det endelig skal være.

Da jeg kom på arbejde i går, ville min chef lige snakke med mig. Han vil uddelegere mere, når udvidelsen af butikken er færdig og han vil høre om jeg vil være ansvarlig for oplæring at nyt personale fremover og selvfølgelig vil jeg da det :smile: Nyder at oplære nye ansatte og er rigtig glad for at han synes min måde at arbejde på er god nok til at han vil have at de nye lærer den også :smile:

I morgen står det på løbebånd kl. lort i morgen tidlig.

Link to comment
Share on other sites

45 min. på løbebånd overstået :smile: Ikke meget energi i dag og kan mærke at mine ben glæder sig til søndag, hvor der hverken skal trænes eller arbejdes. Prøvede pulsuret i dag og det viser sig at løbebåndets pulsmåler ikke er helt galt på den.

Tid: 45:09

Kcal: 364

Gns: 136

Max: 148

Det bliver lidt sjovt at kunne følge med i udviklingen på denne måde :smile:

Link to comment
Share on other sites

Gik lidt i panik i går aftes over ændring af program, da de sidste øvelser ikke er på plads endnu og det når de nok heller ikke at komme inden mandag, hvilket betyder at jeg ville skulle starte ugen med det gamle program og mht. interval, så er jeg helt på bar bund.. Har googlede lidt, men det meste er til løb og starter med interval på cykel. Skrev med træner om det og han sagde, at vi bare tage det stille og rolig. Kan ikke lide at udsætte det nye program, men kan bare heller ikke overskue at skulle starte på et halv-færdig program. Utålmodighed og en snert af OCD er ikke en god kombination :wink: Ved ikke helt, hvad det ender med.. Ville måske være en god idé at vente 2 uger med at starte på split, så jeg har ferie når jeg starter på det og så har jeg de 2 uger til at få helt styr på de nye øvelser.

Link to comment
Share on other sites

Ugens sidste træning overstået og nok den eneste træning denne uge, der gik som den skulle. Nåede hele programmet igennem inkl. 30 min. gang på løbebånd og fik smidt et kg mere på DB bench press. Ville have smidt 10kg på squat, men glemte det igen, fordi jeg skulle have hjælp til at nå stangen :blush:.

Opvarmning:

Cykel, 10 min. level 6.

Gns. power: 117 w

Gns. puls: 142

Max puls: 154

Kcal: 87 kcal

Løbebånd:

30 min., 5,4km/t, +4%

Gns. puls: 141

Max puls: 152

Kcal: 260 kcal

Elsker mit nye legetøj :smile:

Arbejde lige om ikke så længe og så direkte hjem til moar og hygge (med Le Mans) til søndag aften :tongue:

Link to comment
Share on other sites

God træning i dag. Mine lår havde brug for fridagen i går, så der var ingen brok fra dem i dag, men energi var ikke helt i top, men heller ikke helt skidt. Fik arnold presses (4kg) på programmet og tilføjede 10kg til squat. Forsøgte mig med interval træning i dag. Skulle egentlig have været på cykel, men det var alle optaget, så det blev på løbebåndet. Det var faktisk en fornøjelse at prøve. Det gør lige cardio en smule mere spændende :smile:

Interval:

5 min. opvarmning zone 2 (60-70%)

7 min. i zone 2

3 min. i zone 3 (70-80%)

Gentages 4 gange

Indstillinger ved zone 2:

5,1km/t og 3%

Indstillinger ved zone 3:

5,8km/t og 4%

Gns. puls: 142 (73%)

Max puls: 160 (84%)

Kcal: 382 kcal

Valgte at ligge i den høje ende af zonerne (og lidt over), da jeg i min normale cardio ligger i midten/høje ende af zone 2.

Link to comment
Share on other sites

En lidt øv-træningsdag.. ingen squat eller løbebånd, da begge var optaget. Havde også lidt svært ved at holde fokus og har haft lidt ondt i maven hele dagen, så det var ikke den bedste træning. Er dog kommet op på 85kg i benpres. Og så var det nogle yderste underholdende typer.. 2 fyre, som næsten aldrig laver andet end bænkpres, spurgte ejeren af centret om lat. pulldown og de kom ind på, hvordan de nu trænede.. virkelig underholdende at høre dem forklare at de kører drop set uden de ved hvad det hedder. Og så har de iøvrigt vild dårlig teknik, selv på biceps curls. Og så var der ham den ikke så smarte, som tror han har helt styr på det hele, men som ikke kører en eneste øvelse korrekt.. God underholdning :smile:

Fik en opringning i går aftes omkring kl.21. Det var så fra en matas i byen, som ringede for at hører om jeg var interesseret i at komme til jobsamtale til en elevplads på fredag. Sagde selvfølgelig ja tak med det samme. Det er så lidt sjovt, at jeg faktisk har været til samtale i den matas for ca. 1 år siden :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning igår.. Igen var løbebåndet optaget, da jeg var færdig med øvelserne, men ellers fuldt program. Skal ned og træne lige om lidt. Maden har været helt elendig i denne uge og træningen har ikke været optimal, så dagens træning er mest af nødvendighed end lyst.

Jobsamtalen blev udsat, da hende jeg skulle til samtale hos, var blevet syg, så hun vil ringe i næste uge og aftale en ny tid. Håber virkelig at jeg får det! Ikke kun fordi jeg virelig gerne vil have det, men er mentalt også så småt sagt op på mit nuværende job. Især efter i torsdags, hvor vi havde ret meget vi skulle nå, fordi vi manglede en mand, men istedet for at få komme igang og få det gjort, så gik de og brokkede sig og eleven, som af en eller anden grund havde fået ansvaret, gik og havde meget ondt af sig selv (det har han nu altid. Han synes, det er så hårdt at arbejde 8-9 timer :raisebrow: ) og på et tidspunkt sagde han, at han mest af alt havde lyst til at gå ned på toilettet og skyde sig selv.. Var lige ved at sige til ham, at jeg synes det ville være en god idé, for så kunne det være vi andre kunne få lavet noget, men jeg opførte mig pænt og sagde ikke noget. Men kun 11 vagter tilbage og så er det enten ferie eller videre til et nyt job :smile:

Edited by JustALittleBit
Link to comment
Share on other sites

Pyha det var noget af en træning i dag! Ventede og ventede på at træner skulle skrive at han var på vej til træning, men gad ikke at vente mere til sidst, så tog bare derned og startede på de 45 min. på løbebåndet, hvor han så skrev at han ville være der om en halv time og vi skulle træne skuldre i dag. Der gik så en time inden han nåede frem, så jeg nåede også lige 15 min. på cyklen. Og så fik vi ellers trænede skuldre. Startede med DB skulderpres og arnold presses og så videre til cable lat. raises, men med bøjet albue, så slut-positionen bliver den samme som DB skulderpres start position (aner ikke hvad den hedder, men ond ond øvelse! kørte kun med 5kg). Derefter liggende cable cross (ikke noget kønt syn, når jeg skal op igen) med 10 kg og sluttede af med military press, hvor jeg var helt tappet.. Træner mente godt jeg kunne tage 25kg og kunne da også godt løfte den og få den op til brystet, men så kom den heller ikke rigtig længere, så måtte ned på 12,5 kg og kom kun op på 6 reps i de første 2 sæt og 9 i sidste sæt. Planen er at jeg skal køre 3 af øvelserne når jeg begynder på split. Altid arnold og så 2 af de andre, som jeg så kan skifte lige rundt med.

Løbebånd

Tid: 45 min

Hastighed: 5,4km/t

Hældning: 4%

Gns. puls: 150

Max puls: 161

Kcal: 428 kcal

Cykel

Tid: 15 min.

Level: 6

Gns. puls: 150

Max puls: 159

Kcal: 144 kcal

Link to comment
Share on other sites

Nu har du nævnt ham træner typen et par gange. Hvad er hans kompetencer?

Det undre mig en del at han mener et split program er det optimale valg for en nybegynder.

Split er rigtigt fint når kroppen er kommet i gear og er vant til at træne.

Jeg vil personligt mene at du ville få meget mere ud af et full body program 3 gange ugentligt med fokus på de store øvelser.

At køre en dag med primært skulder træning virker fjollet.

Link to comment
Share on other sites

Han har arbejdet i det center, hvor vi træner, i flere år og har været på de der kursuser, som der jo hører med til sådan et job og så træner han selvfølgelig selv.

Det er heller ikke så meget ham der vil have at jeg går over til split, men mig der "presser" på for det, fordi jeg ellers begynder at kede mig og så synes jeg at mit træningsprogram bliver mere og mere tidskrævende og indtil videre har jeg været heldig at jeg har haft muligheden for at sætte den tid af til det, men så heldig bliver jeg nok ikke ved med at være. Men ved også at han ikke vil sætte mig i gang med øvelser eller et program, som jeg ikke kan magte eller udfører korrekt. Det bliver heller ikke kun skulder der bliver trænet en dag, men det bliver delt op i bryst/triceps, ryg/biceps og ben/skuldre.

Hvornår er man ikke længere nybegynder? Tænker lidt at, hvis min krop ikke har vænnet sig til at træne efter 3 måneder med træning hver anden dag, så vænner den sig nok aldrig til det :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share