Sign in to follow this  
JustALittleBit

A pair of Levi's

Recommended Posts

Så er vi igang igen! Nu skal det altså være! Er alt for tyk og vil så gerne have en muskuløs krop, men der er lige en masse fedt, der skal smides først, så det starter jeg lige med :bigsmile: . Det bliver en lang rejse, men den er det værd!

Min mor og jeg har indgået et væddemål om, hvem der kan tabe sig mest %-vis på 12 uger og vi gik igang i mandags. Samtidig har min mormor informeret mig om at hun vil give mig 100kr pr. kg jeg taber (fedt når man er på SU!), så det er bare at komme igang.

Jeg er så heldig at have en god ven, som er træningsnørd og han har hjulpet mig med træningsprogrammet.

Mit træningsprogram består af opvarmning, 4-5 basisøvelser á 5x12 og 30-45 min. gang på løbebånd. Og dette følger jeg så 3 gange om ugen og så vil jeg tage 1 spinningstime om ugen også.
Gør ikke noget bestemt ved kosten, udover at være logisk og holde nogenlunde øje med kalorierne. Det eneste jeg har droppet helt, er cola og det var af den simple grund, at jeg i løbet af 5-6 timer drak 1½ liter og en 1 liter den næste aften også. Da jeg kom til at tænke over det, kunne jeg jo godt se, at det var lige i overkanten, så besluttede mig for helt at droppe det. Blev "heldigvis" forkølet et par dage senere og har bestemt ikke lyst til sodavand, når jeg har ondt i halsen, så afvænningen sket næsten af sig selv.

Har haft den første rigtige første træning ifølge programmet i dag og det var en super træning! Første træning skulle ellers have været i torsdags, men tiden på løbebåndet blev kun til 10 min. Fik af en eller anden grund meget ondt i mine fødder, men i dag sørgede jeg for at mine sko sad ordentligt og startede lidt langsommere og så gik det faktisk helt fint!

Edited by JustALittleBit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lyder egentligt som et fornuftigt start program. En smule posetiv kritik ville dog være at du burde se på det Kalorie/Mad indtag også.

Sukkerholdigt sodanvand/saft er en rigtigt god ide at gå langt uden om, men en kontrolleret diæt er faktisk ikke så vanskelig som det lyder, specielt ikke hvis du har så klar definerede et mål som du har nu (plus den kontante fordel)

Du skal særligt være obs. på kalorie indtaget fordi du godt kan blive mere sulten når du nu går til stålet.

Det ville jo heller ikke være en dum ide hvis du fik nogle sunde vaner der ligesom blev hængende.

Jeg vil ikke udelukke at du kan tabe dig ved at dyrke mere motion, men personlig erfaring siger mig at hvis du ikke samtidigt ser på kalorie indtaget og lægger en nem madplan vil det være meget vanskeligere.

Hvor meget vejer du nu? og hvad er dine mål?

Send mig evt. en PM hvis du vil have mit bud på en mad plan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arcus: Har øje på, hvor mange kalorie jeg indtager. Jeg måler og vejer bare ikke alt, hvad jeg indtager. Jeg har før talt kalorier over en længere periode, så jeg har en rimelig god idé, om kalorieindholdet i det meste af det jeg spiser og ligger med et underskud på omkring 1000 kcal pr. dag. Men det kan da sagtens være at jeg senere vil blive nødt til at tælle kalorier igen :smile:

Ingen træning i dag :cry: Ligger endnu engang med forkølelse (den 3. inden for 2 måneder!). Forstår simpelhen ikke, hvad der sker for min krop! Er normalt aldrig syg, er max forkølet en gang om året, men sådan skal det åbenbart ikke være i år. Har fået en tid hos lægen, men først til næste torsdag.. Skulle ikke overraske mig, hvis jeg bare får at vide, at jeg bare har været uheldig i år.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det lyder jo rigtigt fornuftigt så. Kunne ikke umiddelbart se af dit indlæg om du også så på hvor meget du spiste.

Det er jo en meget normal "fejl" mange gør at de begynder at dyrke mere motion, men så samtidigt også spiser mere. Det lyder som en god ide at få et tjek hos lægen hvis din krop opføre sig anderledes en den plejer. Jeg har selv oplevet at når man begyner at træne hård er det som om man i opstarts fasen er mere tilbøjeligt til at blive syg fx. forkølet osv. Om det bare er indbildning fordi man er mere øm en sædvanligt, og på det ubeviste plan har brug for en oversprings handling. Eller om det er reelt ved jeg ikke.

Jeg har selv lært at starte ud med en stille or rolig indkørings fase på 4-6 uger, når det er nye øvelser eller motions former. Efter 2 år hvor jeg i den grad var gået i stå har jeg genafprøvet den metode og det virker rigitgt godt...

Så hold energien oppe JustALittleBit og husk at bare det at få starte og komme igang er en sejer i sig selv :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Øh måske jeg skulle bruge min log lidt oftere? :blush: Hvad er der så sket siden sidst? Ja, ikke meget.. Skolen tog meget af min tid efter den sidste forkølelse, så fik sgu ikke trænet.. Men er kommet igang igen med samme program.. Er "sjovt" nok ved at komme mig oven på en forkølelse (måske endda kyssesyge :-S), men fik trænet i dag efter en uges pause og det var den fedeste træning ever!!! Ikke så meget fordi jeg virkelig følte at jeg yde noget, men fordi løbebåndet (the bane of my existence!) faktisk var lidt hyggeligt.. Plejer at tælle sekunder, men i dag gjorde jeg ikke.. Ikke engang til sidst.. Så det har jeg været helt oppe og køre over hele dagen og glæder mig til onsdag, hvor der skal trænes igen og justeres lidt på kg :-) Og lidt på løbebåndet, ved bare ikke om det skal være hastigheden eller hældningen der skal øges? Måske begge dele?

Har hentet en app til telefonen til kalorietælling.. Virker rimlig enkelt og lige til :bigsmile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Øh måske jeg skulle bruge min log lidt oftere? :blush: Hvad er der så sket siden sidst? Ja, ikke meget.. Skolen tog meget af min tid efter den sidste forkølelse, så fik sgu ikke trænet.. Men er kommet igang igen med samme program.. Er "sjovt" nok ved at komme mig oven på en forkølelse (måske endda kyssesyge :-S), men fik trænet i dag efter en uges pause og det var den fedeste træning ever!!! Ikke så meget fordi jeg virkelig følte at jeg yde noget, men fordi løbebåndet (the bane of my existence!) faktisk var lidt hyggeligt.. Plejer at tælle sekunder, men i dag gjorde jeg ikke.. Ikke engang til sidst.. Så det har jeg været helt oppe og køre over hele dagen og glæder mig til onsdag, hvor der skal trænes igen og justeres lidt på kg :-) Og lidt på løbebåndet, ved bare ikke om det skal være hastigheden eller hældningen der skal øges? Måske begge dele?

Har hentet en app til telefonen til kalorietælling.. Virker rimlig enkelt og lige til :bigsmile:

Fedt du havde en god dag!

Del nogle af dine stats (vægt, højde, alder, nuværende evner, og dine egne mål). Med tal kan du se tilbage på din egen udvikling helt objektivt, og så kan vi bedre følge med, også.

Det vigtigste princip når du går efter et mål er, at du er konsekvent. Alt det andet er ligegyldigt hvis du ikke træner konsekvent.

Du vil få mere ud af din tid med styrketræning og hård intervaltræning (HIIT) frem for 30-45 min. på et løbebånd. Prøv at google HIIT og fedttab

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paideia: Tak for dit input! Jeg er dog i så dårlig form, at HIIT ikke vil blive aktuelt i den nærmeste fremtid, men jeg vil helt klar have det i tankerne til, når jeg ikke længere er ved at dø når jeg skal op på 4. sal :smile:

Er ikke meget for at dele min vægt med alle, men here goes:

Alder: 24 år

Højde: 1,64 m

Vægt: 111,0 kg (i mandags)

Mål: I første omgang er mit mål at komme af med alle de overflødige kg, så der er lang vej endnu og må indrømme, at det nogen gange er noget demotiverende, men vejen bliver jo ikke kortere af ikke at gøre noget ved det, tværtimod!

Træning i går gik super godt! Øget kg på alle øvelser med undtagelse af en øvelse, som først lige er blevet en del af mit program. Øgede også hastighed og hældningen på løbebåndet og kunne da godt mærke at det var hårdere, men var slet ikke så negativ over det, som jeg plejer at være :smile: Kunne det tænkes at jeg måske er ved at kunne lide løbebåndet? Glæder mig til træning i morgen :bigsmile:

Nå, men jeg må heller gøre mig klar til arbejde.. Seks timer på fødderne og tunge løft :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom alt for sent i seng i går (dumme youtube), så var virkelig træt under træningen i dag, men kom igennem hele programmet alligevel uden at springe over nogen steder, så det er jo helt fint. Men det er lidt træls ikke at have den samme gode fornemmelse, som jeg har haft efter de sidste 2 træninger.. Det var vel også for meget at håbe på at det ville vare ved. Men er glad for (og lidt stolt over) at jeg på trods af at jeg savnede min dyne så meget, stadig kom igennem programmet. Næste træning er på søndag :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Træls træning i dag :-( Ingen energi og meget lidt motivation.. Stod med et ben ude af døren og tænkte stadig "du kan jo også bare blive hjemme i dag", men jeg kom afsted. Valgte at sove længe i dag, så havde ikke tid til løbebåndet i dag og sprang også en øvelse over, så er sgu ikke tilfreds med min indsats idag :-S Samtidig med det, så var jeg lige på vægten i går, bare lige for at se, og har taget 0,9 kg på.. Den officielle vejning er i morgen, hvor jeg også måler arme, mave osv. Men har tidligere haft en spiseforstyrrelse og vægtstigningen satte nogle af de trælse tanker i gang igen, men jeg må jo bare forsøge at fokusere på noget andet og så håbe på at jeg bliver positiv overrasket i morgen.. Vejret og mit humør er vist ikke til andet end en dag på sofaen med en kande te..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ingen træning idag, men har været på vægten.. Ikke så slem, som jeg kunne have frygtet...

Vægt: 111.6 kg (+0.6kg)

Arme: samme

Bryst: samme

Mave: -1,4 cm

Hofte: -3 cm

Bagdel: -0,7 cm

Lår: samme

Synes det virker som mange cm tabt, især på hofterne, men synes jeg har gjort mig umage med at måle præcist, men uanset hvad så er der i hvert fald røget nogle cm og det er jo kun godt :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I guder!!! Godt at mit træningsprogram ikke er længere end det er, for ellers er jeg ikke sikker på jeg var kommet hjem i dag! Er total smadret! Men nåede igennem hele programmet, fik tilføjet en skulderøvelse og kom op på 5x12 i biceps, hvor det plejer at være 3x12, så det er jo kun godt :-) Men løbebåndet var en udfordring idag! Ved godt det lyder virkelig dumt, men er i dag helt overbevist om at ens indstillinger med hastighed og hældning IKKE er det samme på to forskellige løbebånd.. Det føltes i hvert fald ikke sådan :-S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Men super at se du er i gang igen, husk at ikke alle træninger kan være lige gode. Det er måske en god ide for dig at lave nogle delmål? Så du ikke kun fokusere på et evt vægt tab, totalt. Men et par mål undervejs at styre efter. Og måske nogle mål for motion. Fx en bestemt tid, hastighed osv?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arcus: Jeg har tænkt som en gal på hvilket delmål jeg kunne sætte mig selv, siden jeg læste dit svar.. Har ikke lyst til kun at kigge på vægten og aner ikke hvor hurtigt jeg forvente det kommer til at med tab af cm eller forbedring af kondition, men så slog det mig i dag.. Jeg har en træningsbluse og et par træningsbukser, som lige er et nummer for lille, så første delmål må være at kunne tage dem i brug :-)

Føler jeg er ved at have okay styr på træningen, så næste punkt er, at jeg vil kigger lidt mere på kosten. Har haft kosten liggende i baghovedet hele tiden, men nu vil jeg gøre mere ved det. Mit største problem har altid været morgenmaden.. Er virkelig dårlig til at spise morgenmad, så skal have en fast rutine om morgen. Min morgenmad kommer til at bestå af yoghurt med en hjemmeblandet musli med havregryn, all-bran, gojibær, tørret bananer og evt. nødder og rosiner. Min næste udfordring bliver at finde noget pålæg til rugbrødet.. Synes det meste pålæg er kedeligt, så må se om ikke jeg kan finde noget der ikke er helt så kedeligt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Så er dagens træning overstået :-) Har været en helt udmærket træningen, som var lige tilpas hård.

Snakkede med min chef i går og vi kom til at snakke om træning og han synes jeg skulle prøve proteinpulver, men kan ikke lige se, hvad jeg skulle bruge det til. Spurgte min ven, som hjælper mig med mit træningsprogram, om det og han sagde også at det ikke var aktuelt endnu, men han gav en flaske af et eller andet aminosyre halløj, som han synes jeg skulle prøve, så nu må jeg se, hvad det er for noget.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vægt: 111,7kg (+0,1/+0,7)

Arme: samme

Bryst: samme

Mave: -2,8 cm (-4,2 cm)

Hofter: samme (-3 cm)

Bagdel: samme (-0,7 cm)

Lår: samme

Er ikke helt tilfreds med ugens resultat.. Det er jo egentlig okay, men havde bare forventet mere. Gik straks ind og kigget på de forskellige hold, som centret tilbyder for at få noget mere kondition med ind i træningen. Nåede frem til at det må blive en spinningstime. Ikke at jeg er ret begejstret for det, for jeg er virkelig ikke ret glad for spinning, men det er det der giver mest og så er jeg også alt for klodset til alt det der zumba og step osv. Har tilmeldt mig en time på næste onsdag, da jeg ikke synes jeg helt kan overskue det i denne uge. Spinningen skal ikke erstatte en dag med styrketræning, men bliver en ekstra dag med træning.

Det var en god træning i dag, selvom mit humør var lidt påvirket af den manglende fremskridt (nok fordi jeg havde håbet på at kunne lave en af de der irriterende "se hvor sej jeg er! Ros mig!" fb opdatering ;-)). Kom op på 5x12 med skuldre, så er på 5 set i alle øvelser nu. Fuld tid på løbebånd, selvom mine læg gjorde ret ondt, som ellers plejer at være min (dårlige) undskyldning for at stoppe før tid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

God træning i dag :-) Ikke en fantastisk træning, men havde en god fornemmelse gennem hele træningen. Fik lige udskiftet tricepsøvelsen med en ny, så jeg nu har jeg en maskine mindre i mit program. Skal være mere opmærksom på min holdning, når jeg træner skulder, for jeg får lidt ondt i lænden. Kan generelt mærke at jeg skal passe lidt bedre på og huske at strække ud. Men ellers en god træning i dag.

Frygter lidt for i morgen, da jeg skal til HF-komsammen. Har besluttet at jeg ikke vil drikke alkohol, fordi jeg lige er så godt i gang med min træning og har rimlig styr på maden, så vi kommer jo nok til at snakke om træning og jeg ved med sikkerhed at en af dem der kommer vil komme med en masse "gode" råd om træning og det rigtige mad. Problemet er bare at jeg tror ikke han nogensinde har trænet og gider virkelig ikke til at diskutere med ham. Der kommer nok også et par nedsættende bemærkninger, om at det jeg gør er helt forkert.

Har iøvrigt opdaget at jeg rent faktisk har biceps :-D

Edited by JustALittleBit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Underlig træning i dag.. Kunne mærke på opvarmning at jeg ikke have helt den samme energi som jeg plejer.. Havde det som om jeg havde været fuld i går, på trods af at jeg holdte mig til sodavand. Men energien kom, for resten af træningen gik rigtig godt. Kan mærke at løbebåndet snart skal have et nøk mere, for det var knap så anstrengende i dag og svedte heller ikke helt så meget, som jeg plejer. Er nu heller ikke så nervøs for spinning på onsdag, for det går åbenbart fremad med konditionen

Skal altså virkelig have fat i nogle træningshandsker, for det er ikke ret fedt med hård hud på hænderne..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har været virkelig spændt på i dag for har kunne mærke en del forandringer i den sidste uge..

Vægt: 110,7kg (-0,7/-0,3)

Arme: +1,5 (+1,5 cm)

Bryst: Samme

Mave: -2 cm (-6,2 cm)

Hofter: samme (-3 cm)

Bagdel: samme (-0,7 cm)

Lår: samme

En lille fremgang, men ikke hvad jeg havde håbet på, men det betyder jo bare, at det er nødvendigt med spinning og at jeg skal give den lidt mere på løbebåndet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

God træning i dag! Fik endnu en øvelse på programmet, en biceps øvelse mere.. Den hedder vist hammer curls (AV!) :-) Har fået anbefalet en app med en masse øvelser.. Den virker ret cool, så jeg vil give mig til at lege lidt med den og se om ikke jeg kan finde navnene på de øvelser jeg har på mit program.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Der findes en der hedder jeefit. Den er jeg lige begyndt at bruge.. Genialt legetøj og hjælp til strukturering af ens styrke træning..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej :bigsmile:

Jeg har haft rigtig meget glæde af denne side gennem tiden når det kommer til øvelser, deres navne og udførelse.

Mht forkortelser så prøv at skriv dem her, så kan vi nok hjælpe dig med svar :smile:

Kan ikke lade være med at bide mærke i du måler dig selv i cm hver uge og bliver påvirket på humøret når der ikke sker noget. Synes du skulle prøve at gøre det max hver 14. dag fx da det trods alt er begrænset hvor meget man trods alt kan nå på en enkelt uge. Har selv prøvet det med både vægt og målebånd en gang i ugen og syntes heller ikke det skete noget som helst. Men så man på to målinger med nogle ugers mellemrum kunne man se en forskel :4thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this