Skiferie


Julle11
 Share

Recommended Posts

Med 1o dages pause kan du nok ikke undgå at miste lidt styrkemæssigt, men bare rolig du burde forholdsvis hurtigt nå op på dit niveau igen.... Muskelmæssigt tror jeg ikke, at du taber noget, såfrem at du sørger for at spise godt på skituren.... Du forbrænder jo også en del kalorier på en lang dag på skistængerne.....

Se det som en styrkemæssig pause for kroppen..... Hvor den nok skal få en masse andre udfordringer, spis godt, så er du klar til at træne igen når du kommer hjem....

Jonas

Link to comment
Share on other sites

det du reelt burde have været bange for(og derfor gjort noget ved) er risikoen for skader - ca. 10% af alle danskere, der tager på skiferie pådrager sig en skade - selvf. ikke alle langvarige skader, men trods alt en stor del, som bør medføre en træningspause efter ferien.

-så husk at forebygge til næste år :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er igang med en omgang HST og var lige blevet færdig med 15reps ugerne, da jeg tog på skiferie i sidste uge. I dag var så første træning efter ferien og første gang med 10 reps. Jeg kunne absolut ikke mærke at jeg skulle have tabt noget styrke eller masse, og uanset hvad, så tror jeg ikke der kan ske det helt store ved en uges pause, med mindre man er eliteløfter eller noget i den stil.

Tænk på at der jo også er indlagt en HEL uges deconditioning uden træning (eller kun let træning) i HST.

Det er bare om at fatte stængerne og komme videre :D

Link to comment
Share on other sites

Hvis du er meget striks, osv. kunne du jo imitere øvelserne på hotelværelset eller i hytten...

Dvs. bicepscurl, med din tonstunge kuffert/taske, armbøjninger med kuffert/taske på ryggen og nogle af de udemærkede maveøvelser under artiklen 6-pack til sommer på getbig.dk...

Midlet til ikke at tabe for meget muskelmasse osv. må være, at indtage nok føde (som denbrede.dk siger)..

Til festival i sommers, hvor jeg levede i en hel uge af øl, sprut og toast, hvor jeg gik mange km om dagen og hoppede rundt til koncerter tabte jeg mig temmeligt meget...

Men det lå simpekthen i den dårlige kost, og den store motion...

ps. skal selv til frankrig og ski'e

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror personligt at du ville have godt af lidt pause fra træningen. Men jeg ved også hvor neurotisk jeg selv kan være, hvis jeg ikke synes det er tid til en pause i programmet ;) .

Jeg vil foreslå dig at tjekke følgende artikkel ud:

http://www.testosterone.net/nation_article.../237death2.html

Artiklen hedder: "Death by Bodyweight". Så kan du jo selv regne ud hvad den handler om B) B)

Link to comment
Share on other sites

Hold ferie og slap af, nyd ferien med god samvittighed.

Hvis du spiser ordentligt mister du ikke noget, som du ikke kan indhente ved 1-2 ganges træning. Se tingene i et større perspektiv - 10 dage er ingenting.

Som Claus siger er den største fare nok det med at komme til skade.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share