Musik


mus
 Share

Recommended Posts

Det er en mulighed at gentage en lille sekvens i hovedet. Det er vel egentlig det samme soldater gør under march - ala højre venstre sutsko. ;)

Det er bare så rart og befriende, at lade tankerne flyve under løbet.

Derfor efterlyser jeg egnet musik til at styre tempoet - og samtidig have tankerne fri.

Der er jo mange, der løber til musik - men hvilket musik??

Og hvad er jeres erfaringer - indvirker musikken positivt på jeres løb???

Link to comment
Share on other sites

Hmmm....jeg løber aldrig til musik. Jeg har altid haft den opfattelse af at man ikke kan løbe stærkt nok når man har sådan en tingest i hånden eller i lommen. Hvis du har problemer med at holde tempoet var det så ikke en idé at anskaffe et pulsur. Hvis du køber et pulsur (et af de billige) fra Polar så er du hjulpet godt på vej. Ellers har jeg da tit tanker og musik i hovedet når jeg løber. Det kommer helt af sig selv. :) Nå jeg løber intervaller har jeg altid en peptalk kørende inde i hovedet. "Kæmpe nu, kæmpe", "du kan godt, og så lige det sidste" "Det her gør dig bedre". F.eks. når jeg løber 800 meter intervaller så deler jeg dem op i 200 metre. 400 meter deles op i 100 metre osv.

Link to comment
Share on other sites

Hvor løber du henne? På bånd, bane eller ude i naturen? JEg synger ofte en linie fra en sang eller gentager en sætning i hovedet. Hvis jeg først lader tankerne løbe løbsk, falder tempoet. Måske sku' du have nogle dage hvor du laver en koncentreret indsats og dage hvor du bare løber en tur og kobler af. En pulsmåler er også en god ide. De har en simpel og billig en i Netto for 200-250,- engang imellem. ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg begyndte for ca. en måned siden at løbe med en lille MP3 afspiller, og min intensitet er steget markant under løbetræningen, og jeg har hentet ca. 2 minutter på en 6 km. rute jeg har. Dette tilskriver jeg primært at jeg nu løber med musik. Det er ganske godt at lytte til noget fedt musik mens man motionerer - måske har du prøvet det til spinning, hvor man kan gå helt amok til noget fedt musik.

Når det nu engang bliver forår, så husk alligevel at slukke for musikken og nyd naturen engang imellem ;-)

/Rasmus

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Nu er det ik fordi jeg løber tit, men jeg danser meget når jeg går i byen.. Og min favorit musik at danse til, er helt klart dance musik, da der er en bas der hele tiden kører i den samme rytme, og derfor gør det let.. Det er derimod meget sværere at danse til rock, hiphop osv, da der er alt for varierende rytmer i!..

Så kan du lide danse musik, så er det klart det bedste at holde en god løbetakt til..

Nogle gode numre ville være:

Dj Energy - the ofificial street parade hymn

Dj Bailar - Life is a game

Gigi d´ agostino - Another way

Infernal - You Recieve me

Osv.. Alle dem med en god bas og takt i.. Og så er det jo også gode numre :D

God løbetur ;)

Edited by PlayboY
Link to comment
Share on other sites

Når jeg løber høre jeg altid radio, det er som reelt noget dance/pop noget, men hvis du leder efter noget musik til aflede tankerne, så kan No stress cderne anbefales, har dem selv og det er sku noget godt og roligt baggrundsmusik, kan man virkelig slappe af til, det er vel også derfor de hedder - No Stress ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Der er faktisk lavet undersøgelser der viser den positive effekt musik kan have og har på præstationsevnen... Synes også selv det er rart med musik, da man så ikke ligger mærke til tungere vejrtrækning.

En lille Mp3 virker fint for mig og er ikke irriterende.. Hvad gør det hvis du sætter tempoet op, så bliver det vel nærmest bare en slags interval træning, som jo er godt for alt..

Link to comment
Share on other sites

Det lyder interessant, at der er undersøgelser, der viser, at musik har en positiv effekt for præstationsevnen.

Kan du huske, hvem der har lavet undersøgelserne, og hvor resultaterne har været offentliggjort??

Jeg har fået mange gode tilbagemeldinger og jeg har anskaffet mig en MP3 spiller. Tak til alle der har givet lyd og gode råd fra sig.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share