Copenhagen IM - sub 10


N Gadegaard
 Share

Recommended Posts

Regnvejr!

Nogle gange er det fedt at løbe i regnen, og i dag var en af de dage. En stille tur i Marselisborg med min læsemakker. Vi fik diskuteret verdenssituationen, dog mest hvad angår damer, men det trængte den også til!

I morgen har jeg 10 km på programmet, men skal egentlig også løbe fortræning for FDK til Smuk Kvindeløbet (I know, kvindeløb... :crazy:) Men hvis jeg når at forberede mig til Uni i aften, tager jeg nok bare de 10 før jeg tager på Uni - regner ikke med fortræningen bliver særlig hård.

Restitution: 12 km @ 4:55, 65% HRR.

Link to comment
Share on other sites

Formiddagstræning

Jeg havde egentlig planlagt en 10 km i en forholdsvis ok tempo her til morgen, men efter de første km, kom jeg heldigvis i tanke om, jeg havde lovet at løbe med på fortræning for Smuk Kvindeløbet med FDK i aften. Så jeg skruede lige ned for tempoet, og skar et par km af turen, for også at have ok ben i aften. Jeg regner ikke med, det bliver hårdt på nogen måde, men jeg skal jo rent faktisk løbe marathon på søndag :wink:

Rolig: 7 km @ 4:48, 65% HRR.

Jeg synes, det er utrolig lav puls, men det er måske meget godt. Jeg løb op af Oddervej, hvilket vel er en forholdsvis stejl stigning på en 8-900 m, som burde trække pulsen godt op... Jeg ved det ikke?

Link to comment
Share on other sites

Jeg skylder dig vist en tak for "underholdningen" her i 2011: jeg har hygget mig med at følge din logbog og løbetræning til såvel CPH og nu Berlin. Jeg deltager nemlig selv i begge løb, så det har været fedt at følge med i din træning, tankerne i forbindelse med den samt dine løbsoplevelser!

Bum, bum - det jeg egentlig ville var at ønske dig et godt løb på søndag, forhåbentlig med en PR :smile:

Maia.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skylder dig vist en tak for "underholdningen" her i 2011: jeg har hygget mig med at følge din logbog og løbetræning til såvel CPH og nu Berlin. Jeg deltager nemlig selv i begge løb, så det har været fedt at følge med i din træning, tankerne i forbindelse med den samt dine løbsoplevelser!

Bum, bum - det jeg egentlig ville var at ønske dig et godt løb på søndag, forhåbentlig med en PR :smile:

Maia.

:smile:

Tak for det! Super fedt, at vide der er nogen som følger med! Håber også du får indfriet dine mål! Nedenstående er, hvad jeg højst sandsynligt løber i på søndag - hvis du får øje på mig, må du sige hey! Godt løb og held og lykke!

fotoit.jpg

Link to comment
Share on other sites

Alt eller intet!

Sidste aften inden vi tager mod Berlin i morgen.

Jeg har ikke løbet siden tirsdag, selvom lysten har været der! I dag har jeg gået hele dagen med fokus på søndagens løb. Alt hvad jeg har gjort i dag, har været med Berlin i baghovedet: jeg går med kompressiontights og -strømper under tøjet, og vil gøre det indtil søndag. Sagt på en anden måde, jeg glæder mig!

Jeg har her til aften pakket min taske, printet kvittering til startnr, smurt madpakke til i morgen, opdateret min "marathon" playliste og dobbelttjekket, jeg har husket alt: vaseline, tape, gels, solbriller og alt andet udstyr man normalt ikke har med på en weekendtur.

Vejret ser ud til at blive ok. Jeg foretrækker en 17-18 grader, overskyet og selvfølgelig vindstille. Men nu må vi se, uanset hvad, skal det nok blive en fantastisk oplevelse! Jeg har løbet to marathon før, begge i København. Der er omkring 12.000 med i København, hvilket jeg synes er mange. I Berlin er vi 40.000 der løber, og der skulle komme 180.000 tilskuere. Det bliver helt vildt!

Hvad så med ambitionerne? Ja, jeg har hele tiden sagt, mit mål er at slå min tid fra maj, hvor jeg løb 3:23:01. Alt under det er en sejr, men samtidig vil jeg blive skuffet, hvis det ikke sker. Jeg har en drøm, og det er virkelig en drøm, om at løbe sub 3.15.

Det betyder, jeg skal løbe med 4:37 pr km, hvilket er hurtigere end jeg har løbet mine længste ture på i træningen op til. Jeg tror ikke det sker, men man har altid lov til at drømme. I København i maj, gik drømmen jo i opfyldelse :smile:

Når vi kommer til Berlin i morgen eftermiddag skal vi købe ind til weekenden og ellers bare slappe af. Lørdag er der et lille hygge løb om formiddagen, nogen af os løber. Ellers skal vi ud og hente startnumre, og ellers bare fylde op på depoterne. Søndag står jeg op kl 06, spiser en stor portion havregryn og drikker nok to store kopper kaffe for at få systemet i gang. Hvis jeg kan sove en time, ville det være godt, men mon ikke nerverne begynder at vise sig der. En time før start spiser jeg en bolle eller to med enten nutella eller honning, så skulle der være energi til start kl 09 og forhåbentlig de næste 3 timers tid. Løber bliver vist på Eurosport, så hold øje med Haile, jeg ligger nok nogenlunde i slipvinden på ham :wink: Ellers løber jeg som skrevet tidligere i danmarkstrøje og med nr. 10187 på maven.

Det blev en lang smøre, som egentlig kunne forkortes til meget få ord: nøj, hvor jeg glæder mig!!

Link to comment
Share on other sites

Tak til alle, det er fedt at vide, folk følger med!

Så er vi kommet godt til Berlin. Aftenen i går gik med at finde på plads i lejlighederne og et smut på en thairestaurant.

Her til morgen tog tre af os ud til Charlottenburg, hvor starten til det såkaldte breakfast run gik. Super hyggelig lunte/gå tur igennem Berlin med høj sol og helt vild god stemning! Det hele sluttede af på Det Olympiske Stadion, hvorefter der var frugt, berlinere, youghurt, m.m.

Nu er vi tilbage i lejligheden, har snuppet en hurtigt bad og er på vej ud for at hente startnumre. Derefter står resten af dagen på pasta og afslapning med benene oppe, så vi er klar til det store race i morgen!

Restitution: 5 km @ 7:20, 44% HRR

Link to comment
Share on other sites

BMW BERLIN MARATHON 2011

Så er jeg efterhånden ved at være kommet tilbage til Århus, og oplevelsen, glæden og ikke mindst tankerne er ved at falde på plads. Det har været tre superfede dage i vildt godt selskab i Berlin. Ikke bare pga løbet, men det har været en kanon social tur også - var afsted med nogle gamle gymnasiekammerater. Der blev løbet alt fra 2:48 til 4:42 (sidstnævnte snuppede både toiletbesøg og massage på ruten), men alt i alt var vi alle godt tilfredse.

Mit eget løb gik som sagt rigtig godt. Jeg lagde konservativt ud, men blev alligevel overrasket over min første mellemtid. Jeg så det første km skilt ved tre km, og det var faktisk først der jeg kiggede på uret for første gang. Op til omkring 18 km havde jeg forholdsvis tunge ben, og jeg synes det var svært at finde en god rytme. Og det faktum at tiden ikke var optimal, gjorde mig faktisk lidt nervøs. Da jeg ramte 20 skete der et eller andet, og det begyndte af flyde. Jeg fik sat et lidt højere pace, og begyndte at overhale en del. Fra 25-35 var jeg flyvende og med kæmpe overskud: jeg vinkede til danskerne, smilte til kameraerne og var generelt rigtig godt løbende - dog stadig med fokus på at løbe stærkt. Drømmen om 3:15 var stadig i live.

Da jeg ramte 36 begyndte det at gøre rigtig ondt. Fra omkring 30 havde jeg haft en lille ømhed i det højre lår, men ikke noget af betydning. Nu begyndte højre knæ at drille, og venstre fod gjorde ondt omkring de 38. De sidste to kilometer var et helvede. Det var ren overlevelse, men jeg troede stadig på, at jeg kunne nå 3:15. Så selvom det var virkelig smertefuldt, den slags hvor det gør ondt hver gang du tager et skridt, og i virkeligheden har du mest lyst til at stoppe, fik jeg mig kæmpet igennem. Op af opløbsstrækningen var der fantastisk stemning, og publikum bar mig i mål. Selvom jeg ikke nåede de 3:15 var jeg ovenud lykkelig. Jeg har lige set video af mig selv fra opløbet, og man kan høre mig råbe "JAAA!!", da jeg kommer i mål :smile:

Alt i alt har det været en fantastisk weekend, med et fantastisk resultat. Nu står den næste uge på absolut ingenting, og så begynder jeg måske at cykle og svømme lidt ugen efter. Jeg løber forhåbentlig ikke før om to uger - nu må vi se om jeg kan holde mig i skindet...

Billede_1.png

Link to comment
Share on other sites

Rastløs!

Wow, jeg keder mig, når jeg ikke kan træne! Jeg har valgt at holde helt træningsfri indtil mandag næste uge. I dag er faktisk den første reelle dag, da jeg bare sad i bilen på vej hjem hele dagen i går. Det bliver en lang uge :smile:

Jeg har uploadet noget statistik fra marathon, hvis nogen skulle være interesserede. Mine split tider er for hver gang der var et km skilt - dog glemte jeg det selvfølgelig nogen gange...

Mit løb var forresten således:

Marathon: 42,195 km @ 3:16:14, 82% HRR

Link to comment
Share on other sites

Wow, jeg keder mig, når jeg ikke kan træne! Jeg har valgt at holde helt træningsfri indtil mandag næste uge.

Hvorfor tager du egentlig ikke bare ud og løber lidt, hvis du bliver så rastløs? Hvis ikke dine ben og din krop er fuldstændig dekonstrueret i atomer, så du simpelthen ikke kan løbe, er der vel strengt taget ikke nogen grund til ikke at jogge lidt for at få resterne af syren væk og komme i gang igen. Jeg synes ofte, at stive ben bliver endnu værre, når man slet ikke laver noget.

Endnu engang tillykke med det flotte resultat :superman:

PS: Det er for øvrigt virkelig interessant at se din pulskurve fra løbet. Du har lagt rigtig fornuftigt ud og har en støt stigende puls gennem hele forløbet.

PPS: Man kan faktisk også se, hvorfor ruten er hurtig. Der stort set ikke flere højdemeter end til Eremitageløbet. Ikke så mærkeligt, at Berlin er populær.

Edited by Henrik S.
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor tager du egentlig ikke bare ud og løber lidt, hvis du bliver så rastløs? Hvis ikke dine ben og din krop er fuldstændig dekonstrueret i atomer, så du simpelthen ikke kan løbe, er der vel strengt taget ikke nogen grund til ikke at jogge lidt for at få resterne af syren væk og komme i gang igen. Jeg synes ofte, at stive ben bliver endnu værre, når man slet ikke laver noget.

Det kunne du måske have ret i. Jeg har egentlig ikke muskelsmerter, men mere lidt i knæene. Min bekymring ligger også i at sidste gang gik jeg simpelthen i gang igen for tidligt, hvilket gjorde jeg måtte tage 1,5 måned pause. Det gider jeg sgu ikke denne gang :smile:

Lige et billede fra opløbet, jeg også har postet i en anden tråd:

20j4ol0.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share