Copenhagen IM - sub 10


N Gadegaard
 Share

Recommended Posts

DHL fortræning pt. 2

Ligesom sidste tirsdag var jeg i dag ude at løbe som løbecoach med FDK til DHL fortræning.

Blev sat til at holde et pace, så vi kom ind på 23 min på de 5 km. Benene var rigtig tunge i dag, så det bliver godt med en pause nu.

For i morgen tager jeg på Skanderborg og drikker mig ned de næste 5-6 dage. Så er hjemme igen søndag eller mandag, og skal løbe den rigtige DHL stafet tirsdag aften - det bliver great :4thumbup:

Opv: 2,5 km

Roligt løb: 5 km @ 4:36, 78% HRR.

Afjog: 2,5 km.

Link to comment
Share on other sites

Back on track!

Så er det en lille uges tid siden jeg sidst har haft gang i benene. Den mellemliggende Smukfest har sat sine spor. Jeg kan se i spejlet, jeg har taget en del på, så på onsdag, når jeg vejer mig, må vi se, hvor slemt det er.

Men det er vel klart når man går fra at løbe 80-100 km på en uge, til at lave ingenting, og så spise junk og drikke sig fuldstændig ned hver aften i en lille uge. Men sjovt var det!

For mig var højdepunktet DGP i P3 teltet som spillede alle de gode gamle. Det var, sjovt nok, også den aften min brandert toppede, og jeg har efterfølgende fået tilnavnet "Ugens Brandert" på studiet. Det er vel meget godt klaret :wink:

Eller skal nævnes De la Soul, Tina Dickow, Michael Learns to Rock og selvfølgelig Robyn. Det var endnu en fed festival i Bøgeskoven!

Tilbage i Århus fik jeg gennemført dagens første træningspas i morges:

Rolig: 12 km @ 4:33, 77% HRR.

Nu skal jeg til tutormøde og planlægge den kommende sommerhustur, vi skal have i gruppen. Her er planen at vi skal planlægge det endelige introforløb for de nye studerende, og nok også feste igennem! Jeg regner dog med at tage løbeskoene med, så jeg kan få passet min træning bare nogenlunde.

Link to comment
Share on other sites

Dagens andet pas: BUM!

Stille og rolig hygge løb her til aften. På vejen hjem spottede jeg en af Aarhus Motions bycykler. De kører en konkurrence på deres Facebook side, hvor man kan vinde en løbe t-shirt og sokker. Så da jeg kom hjem, hoppede jeg på cyklen, kørte ud og tog et billede af cyklen. Nu må vi se, om det er noget udstyr, som er noget værd :smile:

Restitution: 10 km @ 5:17, 65% HRR.

Link to comment
Share on other sites

Formiddags-Fitness!!

ball.gif

I bedste Jane Fonda stil var jeg i centeret i morges og fyrede den af en 45 min på Swiss Ball'en. Lige da jeg var færdig, kom to af mine kammerater derned, så vi fik også lige evalueret den overståede Skanderborg Festival. Jeg har åbenbart mødt dem dernede et par gange, jeg ikke husker. Great life! :blush:

I aften står den på DHL-stafet. Jeg er spændt på, hvad tiden bliver. Jeg løb jo ruten på omkring 20:30 for 1,5 uge siden, men nu har der været en Smukfest imellem, og jeg havde alligevel to træningspas i går. Jeg løber den også mest for hyggens skyld.

Link to comment
Share on other sites

Så er årets DHL stafet også overstået. Jeg løb 1. tur på holdet, og i 2. startrunde. Det betød at der var en del løbere på ruten, og jeg hentede rigtig mange af dem som startede lige før mig, på det smalleste stykke. Men jeg er ganske godt tilfreds med tiden og min egen præstation taget i betragtning. Hvis jeg løber en 5'er nu på en fald rute, og holder lidt pause op til, tror jeg helt sikkert der er til PR :smile:

Opv: 2 km,

Tempoløb: 5 km @ 3:53, 90% HRR.

Det skal dog siges, tiden (19:25) er ikke officiel, men den jeg selv havde på mit Garmin.

Edit: den officielle tid er den samme.

Edited by N Gadegaard
Link to comment
Share on other sites

Goodmorning sunshine!

comox%20sunrise.jpg

Jeg sidder nu i toget på vej til hyttetur med tutorgruppen. Vi skal være afsted her fra onsdag - fredag. Men løbeskoene er pakket, og jeg stod tidligt op i morges for at kunne nå en tur inden jeg skulle afsted. Benene var tunge og lidt ømme efter gårdagens strabadser.

Restitution: 10 km @ 5:12, 65% HRR.

Link to comment
Share on other sites

Træning i det nordjyske!

Nu er jeg så kommet til nordjylland, hvor vi planlægger studiestart for de nye studerende.

Stod op i morges, så jeg kunne nå interval før vi rigtig gik i gang med arbejde.

2 km opv,

2 x 1,5 km + 4 x 1000 m, p: 2:00

1. int @ 3:58, 81% HRR,

2. int @ 3:58, 80% HRR,

3. int @ 3:58, 81% HRR,

4. int @ 3:53, 82% HRR,

5. int @ 3:58, 83% HRR,

6. int @ 3:47, 85% HRR,

2 km afjog.

Link to comment
Share on other sites

EXHAUSTED!

exhausted-runner.jpg

Wow, jeg gik død på turen i dag! Jeg kom afsted inden det blev alt for varmt, havde både vand og gels med, men alligevel var det utrolig hårdt! Da jeg havde 3,5 igen var jeg nødt til at stoppe op og holde en lille pause. Jeg ved ikke, om jeg lagde for hårdt ud, om det var pga varmen, de 5 dages hård druk på Skanderborg eller en blanding, men det var hårdt at komme igennem!

Jeg løb ikke synderligt langsommere end jeg gjorde sidst jeg løb 30 k, men min puls er meget højere. Så er der også noget at forbedre :smile:

Rolig: 30 km @ 4:44, 76% HRR

Link to comment
Share on other sites

Stille og rolig joggetur her til morgen. Mit Garmin løb tør for strøm, selvom det var omkring 70% da jeg løb hjemmefra. Det har godt nok en del år på bagen, men det ville være ærgeligt at skulle bruge penge på noget som egentlig virker fint. På den anden side, er jeg lidt varm på det nye 605!

Planen er interval i aften!

Restitution: 10 km @ 5:16, 63% HRR.

Link to comment
Share on other sites

Køb den! Den er SÅ sweet....

Jeg skiftede mit Polar ur ud for et par uger siden, og jeg må siges at være yderst tilfreds.

605´eren vinder også klart når jeg sammenligner med min gamle 405´er :4thumbup:

Den post hjælper mig ikke ligefrem, når jeg prøver at overbevise mig selv om, jeg ikke behøver bruge endnu flere penge på gadgets (sidder i skrivende stund og pakker en pakke op fra wiggle) :blush:

hvad trænede du før du begyndte at løbe hele tiden? :tongue:

Jeg har altid dyrket rigtig meget sport. Da jeg var yngre var det atletik, primært lang hæk og mangekamp. Men min historie er som så mange andre; da der begyndte at gå fest og druk i den, hang det ikke sammen med træning 5-6 gange om ugen, udenlandsrejser og stævne hver weekend. Så efter det begyndte jeg at styrketræne og gjorde det meget dedikeret en årrække. Men det blev også kedeligt, så nu er jeg for alvor begyndt at løbetræne igen. Pt. er målet Berlin Marathon 25. sept, men efter det er mine tanker, at jeg vil prøve kræfter med en Ironman :smile:

Link to comment
Share on other sites

Intens interval!!

Teamede op med El Chorizo aka. Gomez for at løbe intervaller i aftensolen på Atletion.

AGF havde åbenbart fotosession med deres ungdomsafdeling, for der var små unger overalt på stadion. De kunne dog nogenlunde holde sig på græsset og væk fra løbebanen :wink:

Vi løb 4 x 1000, Gomez med 15-20 m. forspring. Det passede med at jeg hentede ham lidt før halvvejs, og så prøvede jeg at øge forspring. På det sidste interval løb jeg dog alene, og der var der også udsolgt. Men rigtig godt træningspas!

2 km opv,

4 x 1000 m, 2 min ap.

1. int: 3:27, 88% HRR

2. int: 3:32, 90% HRR

3. int: 3:36, 91% HRR

4. int: 3:43, 90% HRR,

2 km afjog.

Link to comment
Share on other sites

Den ivrige læser af loggen, ville lægge mærke til, jeg ikke trænede i går. Det passer heller ikke helt. Men dagene før jeg løber langt, holder jeg benene i ro. Dog er jeg for det meste en tur forbi centeret til en omgang core, men det er ikke rigtigt værd altid at logge.

I dag stod den så på lang tur. Den blev flyttet fra den kommende weekend, da vi starter med introforløb for de nye i morgen, og da jeg er cheftutor, skal jeg jo stå i spidsen, og regner derfor ikke lige med at være klar på at løbe 30 km.

Dermed ugens LSD pas i dag. Det trækker tænder ud, men jeg tror det er det som giver pote i sidste ende i Berlin. Nu har jeg lige en halv times pause før jeg skal op på Uni igen og forberede det sidste. De næste dage, bliver der nok ikke så meget træning, men til gengæld bliver det sjovt!

Rolig: 30 km @ 4:42, 74% HRR.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jeg kender ikke så meget til løb jo men jeg kan alligevel ikke lade være med at undre mig. Hvis jeg ikke har læst forkert løber du jo 30km tur hver uge. Hvorfor ikke bare løbe de de 42,5km hver uge. Hvis du alligevel kan? Eller sagt på en anden måde hvis det er for hårdt for kroppen ofte at løbe maraton, er 30 km virkelig så meget mindre hårdt?

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jeg kender ikke så meget til løb jo men jeg kan alligevel ikke lade være med at undre mig. Hvis jeg ikke har læst forkert løber du jo 30km tur hver uge. Hvorfor ikke bare løbe de de 42,5km hver uge. Hvis du alligevel kan? Eller sagt på en anden måde hvis det er for hårdt for kroppen ofte at løbe maraton, er 30 km virkelig så meget mindre hårdt?

Det kan du sige, men der er nu langt fra 30 til 42. Du skal tænke på, jeg ikke "bare" løber 30 km. Jeg er ret færdig når jeg fyrer sådan et træningspas af. I øvrigt tror jeg heller ikke på at det at løbe et marathon er sundt for kroppen. Det er klart, træningen op til er godt for dig, men at løbe 42 km, isoleret set, er jo hjernedødt :smile:

Men sjovt spørgsmål, der er jo folk som løber flere marathons om ugen, og så ikke "træner" andet end det...

Link to comment
Share on other sites

Nu er det efterhånden tre dage siden jeg har haft løbeskoene på. Jeg har haft super travlt med intro med de nye studerende. Indtil videre er det går helt kanon, og nu skal vi på hyttetur man-ons, hvilket også kommer til at spille!

Her til morgen stod den på interval på Atletion. Godt nok var der sol på stadion, men der var meget vind på den ene langside. Til gengæld havde jeg det hele for mig selv :smile:

2 km opv,

10 x 400 m, 200 m. ap.

1. int: 1:21, 74% HRR

2. int: 1:23, 81% HRR

3. int: 1:24, 83& HRR

4. int: 1:22, 83% HRR

5. int: 1:26, 81% HRR

6. int: 1:26, 81% HRR

7. int: 1:28, 82% HRR

8. int: 1:27, 84% HRR

9. int: 1:24, 83% HRR

10. int: 1:21, 85% HRR

2 km afjog.

Senere i aften har jeg lidt resitutionsløb på programmet. Nu skal jeg se VM i atletik på HD :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

En stille og rolig restitutionstur her til aften. Det sværeste var at holde tempoet nede de første km. Jeg havde virkelig lyst til bare at løbe igennem. Men efter et par km forsvandt lysten og jeg nød bare resten af turen. Min puls var højere end normalt, måske intervallerne fra i morges stadig sidder i benene?

Restitution: 10 km @ 5:13, 68% HRR.

I morgen skal jeg have en halvlang tur inden jeg skal på introtur med de nye. Turen går til Venø, men jeg regner med at kunne få fyret et træningspas af deroppe også.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du stadigvæk står og mangler et nyt løbeur, så kunne du måske have interesse i mit spritnye Garmin 610HR (softstrap)? Jeg burde have tænkt mig lidt bedre om da jeg købte det, for 610´eren indeholder desværre ikke multisports funktionen som jo pludselig er blevet temmelig aktuel for mig.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du stadigvæk står og mangler et nyt løbeur, så kunne du måske have interesse i mit spritnye Garmin 610HR (softstrap)? Jeg burde have tænkt mig lidt bedre om da jeg købte det, for 610´eren indeholder desværre ikke multisports funktionen som jo pludselig er blevet temmelig aktuel for mig.

Tak, jeg vender lige tilbage, hvis det bliver aktuelt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share